Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elinchrom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elinchrom

    Wat zijn de essentiële verschillen in hun reeks D-lite / BXRi en de Style RX reeks ?
    Toen ik bij een verdeler dezelfde vraag stelde keek die nogal hooghartig op en buiten een klassieke "de kwaliteit natuurlijk" kwam hij niet echt. Nogal wiedes dat de "carosserie" er solieder uitziet en is, maar ik mag veronderstellen dat de motor ook beter is. Uit de datasheets van Elinchrom word ik iets wijzer maar blijf toch op mijn honger zitten.
    De D-lites kunnen bv. maar octa's aan van 135 cm. Ja en ? Kunnen de andere reeksen dan wèl grotere octa's aan ? Recycletijden lijken mij niet gek te verschillen. Met de Tronix batterijen kun je zeker bij de D-lites en de Style RX terecht maar dan niet bij de BXRi reeks ? Rare jongens bij Elinchrom of is er dan toch op hun website een vergelijkende tabel te vinden die ik nèrgens vind.

    Slu !

    Tjerri

  • #2
    Re: Elinchrom

    D-Licht is de instap serie. Ze zijn minder robuust gebouwd. Je kan er dus minder zware accesoires op montren en de vatting is niet bedoelt om veel van accesoires te wisselen. De ideae flitser als je opstelling weinig veranderd, verplaatst en het gebruik niet zo intensief is. De D-lichts zijn niet bedoeld om dagelijks te gebruiken of erg langdurig te gebruiken (vb 1000 foto's op enkle uren tijd).

    De BxRI is een super set. Verplaatsbaar, net iets minder snel in recycelen dan de Rx.
    Waarin zitten de verschillen? De flitsduur is tragen dan de RX (snelle beweging word niet altijd bevrozen). De recyceltijd is ca 0.2sec trager. De flitser is minder robuust gebouwd. De vatting voor de accesoires evatten intern in hoofdzaak plastiek materiaal.

    De RX is de sneltse (zowel in flitsduur als in recycletijd) en de meest robuuste (intern veel metalen onderdelen in de vatting). Bedoeld voor echt intensief gebruik. Dagelijks opstellen, verplaatsen, wisselen van accesoires en intensief en langdurig flitsen.

    Ik huur voor evenementen steeds de RX serie. Ik keer vaak met duizenden foto's huiswaarts en klanten zijn niet altijd voorzichtig met de apparatuur (honden).
    Maar heb je nood aan een eigen, verplaatsbare, modifieerbare studio. De BxRi's zijn echt super!
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #3
      Re: Elinchrom

      Ok ! Bedankt voor het duidelijke antwoord.

      Tjerri

      Comment


      • #4
        Re: Elinchrom

        de tronix xt kan wel gebruikt worden voor de bxri sets!
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #5
          Re: Elinchrom

          Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
          de tronix xt kan wel gebruikt worden voor de bxri sets!
          Ok tnx !

          Tjerri

          Comment


          • #6
            Re: Elinchrom

            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
            de tronix xt kan wel gebruikt worden voor de bxri sets!
            Alleen de Tronix XT SE. Niet(!) de gewone XT.
            mijn website

            Comment


            • #7
              Re: Elinchrom

              klopt , kijk even bij fotoflits.nl daar staat het vrij duidelijk allemaal
              http://www.jvs-photography.be/

              Comment

              Working...
              X