Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerstinkopen op internet = dikke problemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kerstinkopen op internet = dikke problemen

    Het is nu het derde jaar dat ik een zeker probleem vaststel met goederen die men inkoopt rond de kerstperiode voor dingen die besteld zijn buiten de EU.

    Ik koop behoorlijk veel aan op internet, vooral via de gekende site ebay.
    Voor pakjes die ik normaal door het jaar bestel moet ik tussen de 4 a 10 dagen wachten.
    Het gaat wel om pakjes die bv uit de USA of China komen.

    Nu had ik 2 jaar geleden problemen rond de kerstperiode met pakjes die maar niet aankwamen op mijn bestemming. Uiteindelijk zijn ze wel allemaal aangekomen, maar veel later dan normaal.

    Vorig jaar was het nog veel erger en heb ik dingen gekregen die ik in NOVEMBER 2009 besteld had, pas ontvangen in FEBRUARIE 2010 !!!!

    Nog straffer: De pakjes kwamen aan in omgekeerde volgorde !!!
    Da weet ik 100% zeker omdat ik een lijst bijhoud en afpunt wat binnen komt.

    Op de pakjes zag ik wel verzenddata staan van toen ik het besteld had.

    De reden was dus duidelijk de Belgische post OF de Belgische duane die lag te slapen en alle pakjes ergens in een loods geduwd had.
    Wat normaal moest doorstromen houden ze rond die periode opzij.

    Dit jaar (als 3de op rij) stel ik alweer de zelfde problemen nu al vast.
    Een paar pakjes blijken nu al ergens opgehouden te worden.

    Nu vraag ik me af of dit gewoon luiheid / onderbemanning of opzettelijke kloterij is van de post of duane.
    Mss nemen er dan veel hun recupdagen op of zo, i dont know, maar 1 ding is zeker.
    Voor wie kerstinkopen wil doen buiten de EU kan zijn pakjes pas volgend voorjaar verwachten.

  • #2
    Re: Kerstinkopen op internet = dikke problemen

    Ik weet niet of u werkt of niet maar anders zou ik de volgende dagen eens goed rondkijken hoeveel collega's er op het einde van het jaar verlof nemen ... je zal wel rap snappen dat dit in vele bedrijven zo is.
    Mensen willen allemaal snel bediend worden maar zelf willen ze ook verlof.

    En voor de rest, in zo'n periode zijn er ook veel meer bestellingen en leveringen ... meer werk dus met minder volk.

    Ik denk dat dit overal zo wat zal zij de volgende weken. Dus gewoon op tijd bestellen!
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Kerstinkopen op internet = dikke problemen

      Soms duurt het nog véél langer.
      Ik wacht hier nog op een pakje dat besteld is op 20 juli.
      De postbode is er hier mee aan de deur geweest, maar blijkbaar was het bedrag dat ik moest bijbetalen onleesbaar (btw + boete, dat had al meer dan een maand geduurd om dat uit te rekenen bij DSV). Ik was op het werk, normaal steken ze dan een briefje in de bus, maar dat is ook niet gebeurd.
      Ze hebben het pakket dan maar terug naar China gestuurd, maar het is wel héél lang onderweg geweest. Bij de leverancier dachten ze al dat ik aan het liegen was, maar uiteindelijk is het toch terug daar geraakt.


      Vorige maandag is het dan eindelijk terug vertrokken bij de leverancier, maar nu zit het nog bij de Hong Kong post. Hopelijk wordt hier in Belgie alles wat sneller afgehandeld deze keer, want anders geraakt dat pakje dit jaar niet meer hier...

      In dat pakket zit een fietslicht dat ik gekocht heb om deze winter te gebruiken, maar waarschijnlijk zal ik er volgende winter pas gebruik van kunnen maken als het zo doorgaat.
      Dat heeft dan al zo'n 30.000km afgelegd om hier te geraken, hopelijk werkt het nog. Anders kan heel die miserie terug opnieuw beginnen.
      Goedkopere pakjes komen altijd veel sneller hier, maar als de douane en DSV erbij betrokken geraken dan kan je het helemaal vergeten.
      Blijkbaar is het normaal dat die over een simpele berekening meer dan een maand doen (met een gewoon rekenmachientje is dat op 2 minuten gebeurd).

      Tijdens de kerst en nieuwjaarsperiode moet je nooit rekenen op de kortst mogelijke levertermijn.
      Last edited by Black B@ndit; 28 november 2010, 00:50.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Kerstinkopen op internet = dikke problemen

        koop in je eigen straat.
        koop in je eigen dorp of stad.
        koop in je eigen provincie.
        koop in je eigen land.
        hier nog nooit problemen gehad.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Kerstinkopen op internet = dikke problemen

          Geduld is een schone deugd.
          Maar het is een gekend probleem deze periode, zijn de drukste.

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          koop in je eigen straat.
          koop in je eigen dorp of stad.
          koop in je eigen provincie.
          koop in je eigen land.
          hier nog nooit problemen gehad.
          grt,bouk.
          En als ze het moeten bestellen duurt het soms ook langer dan dat je het van de andere kant van de wereld laat afkomen.

          twee maand op mijn laptop moeten wachten en dat was dan in eigen land-provincie-stad, ook al beloofde ze op een week tijd
          Never resist temptation or it could go away...
          Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

          Comment


          • #6
            Re: Kerstinkopen op internet = dikke problemen

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ik weet niet of u werkt of niet maar anders zou ik de volgende dagen eens goed rondkijken hoeveel collega's er op het einde van het jaar verlof nemen ... je zal wel rap snappen dat dit in vele bedrijven zo is.
            Mensen willen allemaal snel bediend worden maar zelf willen ze ook verlof.

            En voor de rest, in zo'n periode zijn er ook veel meer bestellingen en leveringen ... meer werk dus met minder volk.

            Ik denk dat dit overal zo wat zal zij de volgende weken. Dus gewoon op tijd bestellen!
            Sorry, ik lees hierboven geen enkel argument om een pakje weken te laten liggen. Dit soort (overheids)bedrijven verzekeren een continue service muv de nationale feestdagen.

            Comment


            • #7
              Re: Kerstinkopen op internet = dikke problemen

              Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
              En als ze het moeten bestellen duurt het soms ook langer dan dat je het van de andere kant van de wereld laat afkomen.

              twee maand op mijn laptop moeten wachten en dat was dan in eigen land-provincie-stad, ook al beloofde ze op een week tijd
              Ze beloven dat die op een week binnen zal zijn, ook al weten ze vooraf héél goed dat dat niet zo zal zijn.
              Maar dan heb je ondertussen al wel een bestelbon ondertekend en daar geraak je niet zomaar onderuit.
              Op die manier koop je die laptop daar, en niet in een andere winkel waar die misshien wel in voorraad is...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Kerstinkopen op internet = dikke problemen

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ze beloven dat die op een week binnen zal zijn, ook al weten ze vooraf héél goed dat dat niet zo zal zijn.
                Maar dan heb je ondertussen al wel een bestelbon ondertekend en daar geraak je niet zomaar onderuit.
                en wat voor levertijd staat er op die bestelbon?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Kerstinkopen op internet = dikke problemen

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  en wat voor levertijd staat er op die bestelbon?
                  grt,bouk.
                  yep, maar meestal staat er dan ook bij dat bij vertragingen van de levering door omstandigheden buiten hun wil om (leverancier kan niet leveren, niet in stock in hun depot...) dat ze daar dan niet verantwoordelijk voor zijn en dat de bestelling meestal maar moeilijk geannuleerd kan worden.
                  en waar is het probleem volgens hun altijd? juist, het stapje hoger
                  De gustibus et coloribus non est disputandum
                  Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kerstinkopen op internet = dikke problemen

                    Het moet niet van China komen om lang te duren,van NL naar Belgie met de post duurt voor een fotoalbum onder PRIOR? jawel, al 18 dagen,en dat is dan een buurland, en natuurlijk betaald de dag van aankomst via netbanking met het order van onmiddelijke betaling,en wat dacht je, vijf dagen later reclamatie-mail omdat ze nog geen betaling ontvangen hebben,je zou wel schrik krijgen om nog wat te ondernemen,
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kerstinkopen op internet = dikke problemen

                      Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                      Het moet niet van China komen om lang te duren,van NL naar Belgie met de post duurt voor een fotoalbum onder PRIOR? jawel, al 18 dagen,
                      Toch niet via TNTpost?
                      Al doende leert men...

                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kerstinkopen op internet = dikke problemen

                        Tegenwoordig als je uit Hong Kong, China of de VS dingen laat afkomen (in mijn geval dan meestal modelauto's) zit er zo goed als altijd DSV tussen ... dus een boel extra kosten ... en vooral weken tijdsverlies.

                        Heb van dezelfde verkoper in China op maandag een 1/43 modelletje laten opsturen, was op exact 10 dagen (gewone kalenderdagen dus) aangekomen zonder extra kosten (model was ook maar 15 Euro of zo) ... de woensdag (dus maar twee dagen later) twee 1/18 modellen laten versturen, met tracking bleek dat het 9 dagen later in België aangekomen was ... en dan bijna drie weken (yep, DRIE weken !) geduurd voordat ik de brief van DSV kreeg met het 'gevreesde' formulier om in te vullen (ik heb expres zelf geen kontakt opgenomen met DSV om eens te zien hoe lang het ging duren ) ... diezelfde dag nog ingevuld en via fax doorgestuurd ... duurde nogmaals bijna twee weken voordat het aan mijn voordeur afgeleverd werd ... met bijna 80 Euro kosten ... en dit was niet tijdens een vakantie periode hoor ... dus een kleine vijf weken nodig gehad om vanuit Brussel naar mij thuis te geraken.

                        Als de douane het tegenhoudt ben je weken kwijt ... zo simpel is het, waarschijnlijk onderbemand of zo ?

                        Ik probeer zo veel mogelijk binnen Europa te kopen nu, maar sommige modellen zijn niet buiten Hong Kong of de VS te krijgen ... en dan moet ik de bittere pil maar slikken, veel geduld hebben en zo goed als altijd extra betalen ... en dan wordt autootjes verzamelen wel héél duur ...

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kerstinkopen op internet = dikke problemen

                          post verwijderd
                          Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 19:16.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kerstinkopen op internet = dikke problemen

                            Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                            fotomateriaal in het buitenland koopt, zal er op de duur GEEN fotowinkel meer zijn...
                            B<=>Nl: 21% <=> 19 % btw
                            muziekmateriaal in het buitenland koopt, zal er op de duur GEEN muziekwinkels meer zijn...
                            B<=>Nl: 21% <=> 19 % btw
                            boeken in het buitenland koopt, zal er op den duur GEEN boekenwinkels meer zijn..
                            B<=>Nl: 21% <=> 19 % btw

                            Tel het verschil samen op jaarbasis en tel uit je legale winst... Zels 2% verschil kan een substantiële waarde vertegenwoordigen. Zie het zo: terwijl je wacht verdien je geld.
                            En daarbij: dikwijls is de aankoopprijs excl. btw al beduidend lager in Nl t.o.v. Be.
                            Het probleem is bijgevolg veel complexer dan dat jij het stelt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kerstinkopen op internet = dikke problemen

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              koop in je eigen straat.
                              Ik woon in een straat zonder winkels...

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              koop in je eigen dorp of stad.
                              Voor mijn D90 zou mij dat een paar honderd Euro gekost hebben voor een DVD/HD recorder 50 Euro, all-in-one printer 20 Euro, niet dus

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              koop in je eigen provincie.
                              Ik woon dicht bij de provinciegrens met 2 andere provincies maar toch.... geld groet niet op mijn rug en dus... zie hier boven

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              koop in je eigen land.
                              Indien mogelijk en indien niet duurder (of aanvaardbaar klein verschil) wel anders... zie hierboven

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              hier nog nooit problemen gehad.
                              Ik ook niet.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X