Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 55 of Alpha 580???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alpha 55 of Alpha 580???

    Ik ben momenteel in bezit van een Alpha 500 en zou graag een tweede body willen, met de bedoeling de 500 als back up te hebben

    maar ben aan het twijfelen tussen de Alpha 55 en 580, komt allemaal door een verkoper van sony die zij dat hij denkt dat de 560 en 580 niet gaat door breken bij het publiek... (zou ik nooit durven zeggen als verkoper van sony, maar swat). door die "uitspraak" ben ik zwaar beginnen twijfelen.

    kan er iemand mij helpen??

    ik ben meestal bezig met sportfotografie Photo's
    (meest handbal en hier en daar wielrennen)
    Canon EOS 5DmIII Flickr www.cedjans.be
    I_ Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
    I_ Tokina 16-28mm F2.8 AT-X PRO FX

  • #2
    Re: Alpha 55 of Alpha 580???

    Als je zelf beslist om te kiezen tss de A55 en de A580 wat maakt het uit wat die verkoper zegt.....
    Jij moet ermee werken, en zelfs als hij niet lang meer verkocht wordt..wat maakt dit uit.
    Mijn A700 is ook niet lang meer verdeeld, en er is nog altijd geen opvolger in het zelfde segment .... maar ben nog steeds zeer tevreden ermee ....
    Belangrijk is voor je nieuwe aanschaf..., ligt hij jouw goed, en ook in de hand enz...
    Er is ook weinig verschil tussen beiden, de A55 is snel 10 fps ipv 7 ....dit is iets wat jij voor je zelf kan uitmaken, daar je sport als hoofd item doet, denk ik...

    Als je de A500 gewoon bent, zou ik kiezen voor de A580 je hebt dan dezelfde batterijen, en probeer eens een A55, die electronische zoeker is iets wat ik niet snel "gewoon" wordt....(ben ook brildrager ).....
    Probeer ze ergens langs mekaar kunnen vast te nemen ..... Succes

    Comment


    • #3
      Re: Alpha 55 of Alpha 580???

      Oorspronkelijk geplaatst door cedjans Bekijk bericht
      komt allemaal door een verkoper van sony die zij dat hij denkt dat de 560 en 580 niet gaat door breken bij het publiek
      Twee dingen hierover: wordt de camera dan slechter als niemand hem koopt? Bij verkopers is provisie ook vaak gelinkt aan de capaciteiten van het product.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Alpha 55 of Alpha 580???

        Oorspronkelijk geplaatst door cedjans Bekijk bericht
        ben aan het twijfelen tussen de Alpha 55 en 580
        Ik ben zelf zodanig gehecht aan goeie optische zoekers dat ik op dit moment hoe dan ook geen a33/55 zou overwegen.

        Een a580 zal ook meer gelijkenis met jouw a500 hebben, dus gemakkelijker om beide samen te gebruiken zonder je automatisme te verliezen bij de bediening.

        Tenslotte, er zijn maar weinig verkopers die echt weten waarover ze het hebben en daarnaast ook nog het belang van de klant op de eerste plaats zetten: dus geen rekening houden met de onzin die ze uitkramen...

        Succes met je keuze !
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Alpha 55 of Alpha 580???

          De A580 is toch een beetje vergelijkbaar met uw A500, dus ik zou voor de A55 gaan, gewoon al voor het nieuw concept en de snelheid, 10fps of 7fps, nog altijd sneller dan de 5fps die je nu hebt, en je hebt built-in GPS.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Alpha 55 of Alpha 580???

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Ik ben zelf zodanig gehecht aan goeie optische zoekers dat ik op dit moment hoe dan ook geen a33/55 zou overwegen.

            Een a580 zal ook meer gelijkenis met jouw a500 hebben, dus gemakkelijker om beide samen te gebruiken zonder je automatisme te verliezen bij de bediening.

            Tenslotte, er zijn maar weinig verkopers die echt weten waarover ze het hebben en daarnaast ook nog het belang van de klant op de eerste plaats zetten: dus geen rekening houden met de onzin die ze uitkramen...

            Succes met je keuze !
            Zoals gewoonlijk slaat onze K-2 de spijker op de kop . Ik ben ook voor de A580 'gewonnen' - 't is een verbetering op veel gebieden ten opzichte van de A550 en dus zeker op de A500. Om een 'paar' te noemen: batterijduur, buffer, DoF-preview, mirror-lock-up, verbeterde HDR-mode, nieuwere sensor, AF-systeem, Multi-frame Noise Reduction, Sweep Panorama, weer ISO 100,...

            Een mens zou op den duur deze camera al kopen in plaats van de nog uit te komen A77 (of wat hij dan ook gaat worden - A77 lijkt me logisch) ...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Alpha 55 of Alpha 580???

              bedankt voor jullie reactie

              mijn besluit staat voor 90% vast op de alpha 580 (zoals in het begin)

              En mijn ander besluit die voor 100% vast staat is dat ik nooit meer in een sony center voor raad ga, allez toch niet in die bewuste sony center .

              Grtj

              Canon EOS 5DmIII Flickr www.cedjans.be
              I_ Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
              I_ Tokina 16-28mm F2.8 AT-X PRO FX

              Comment


              • #8
                Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                Koop de 580, is een top camera! Heb de mijne nu anderhalve maand en super tevreden van.
                Zorg wel voor een hi speed geheugenkaart of je geraakt niet aan de max fps...
                Nikon D700, wat glas en Sony RX100
                BD2424BE
                Klik voor meer!

                Comment


                • #9
                  Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                  Oorspronkelijk geplaatst door diabolix Bekijk bericht
                  Koop de 580, is een top camera! Heb de mijne nu anderhalve maand en super tevreden van.
                  Zorg wel voor een hi speed geheugenkaart of je geraakt niet aan de max fps...
                  dat is geen probleem, heb ik al in mijn bezit >> toch één van de belangrijskte onderdelen in sportfotografie

                  Mercikes
                  Canon EOS 5DmIII Flickr www.cedjans.be
                  I_ Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
                  I_ Tokina 16-28mm F2.8 AT-X PRO FX

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                    Oorspronkelijk geplaatst door cedjans Bekijk bericht
                    bedankt voor jullie reactie

                    mijn besluit staat voor 90% vast op de alpha 580 (zoals in het begin)

                    En mijn ander besluit die voor 100% vast staat is dat ik nooit meer in een sony center voor raad ga, allez toch niet in die bewuste sony center .


                    Grtj

                    breek me de bek ni open over sony centers.
                    heb er al maand een bestelling staan,maar heb intssen geen Sony camera meer :-)
                    Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                      Oorspronkelijk geplaatst door diabolix Bekijk bericht
                      Zorg wel voor een hi speed geheugenkaart of je geraakt niet aan de max fps...
                      Hebben Sony's dan geen buffergeheugen, die daarvoor zorgt?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                        @ Ts

                        iemand die bij mij op de avondschool zit heeft vorige week ook de A580 gekocht, via marktplaats.nl, zou een webshop zijn die er mee stopt, had vooral Sony te koop staan,

                        hij heeft deze +- 625euro betaalt inclusief de 18-55 lens, nieuw in de doos,

                        misschien toch de moeite om eens te zoeken,

                        groeten, Marc
                        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                          heb sport gefotografeerd met A55, is gewoon fantastisch, supersnel en accuraat, is een beetje een koude douche om daarna klassieke DSLR te gebruiken.
                          daarbij heb je een goede filmfunctie
                          in gebruik is de a55 toch wel veel aangenamer dan klassieke dslr

                          Sony heeft de a580 op de markt gebracht eerder als back-up voor het geval de a55 niet zou aanslaan en verkoop A55 zal ook bepalend zijn of de a700 opvolger nog DSLR zal zijn. Zoals het er nu uitziet denk ik niet dat sony nog veel aps toestellen op de markt gaat brengen met klassieke spiegel

                          Voor studio is de a580 meer aangewezen, als de nadruk op actie ligt en video ook belangrijk is zou ik de A55 kiezen.

                          voorbeeld sequence van 18 beelden aan 10fps met a55



                          10fps sequence

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                            Oorspronkelijk geplaatst door diabolix Bekijk bericht
                            Koop de 580, is een top camera! Heb de mijne nu anderhalve maand en super tevreden van.
                            Zorg wel voor een hi speed geheugenkaart of je geraakt niet aan de max fps...
                            waar heb je die gehaald? ik heb de 580 nog nergens zien verkopen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                              Hij staat nochtans op diverse sites online - ik heb 'm bij Foto Rubens/Studio 73 zien staan op hun site. Ook het kleine broertje, de A55, staat er.
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment

                              Working...
                              X