Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Matglas 5D MKII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Matglas 5D MKII

    heb er geen verklaring voor, maar tijdens het verwisselen van een lens viel om een of andere duistere reden mijn matglas (gelukkig) op de tafel.

    Iemand een idee of tip hoe ik het matglas (zelf) terug kan plaatsen of waar ik dit OP KORTE TERMIJN kan laten doen ????

    HELP !!!!!

  • #2
    Re: Matglas 5D MKII

    Oorspronkelijk geplaatst door Roon63 Bekijk bericht
    heb er geen verklaring voor, maar tijdens het verwisselen van een lens viel om een of andere duistere reden mijn matglas (gelukkig) op de tafel.

    Iemand een idee of tip hoe ik het matglas (zelf) terug kan plaatsen of waar ik dit OP KORTE TERMIJN kan laten doen ????

    HELP !!!!!
    Moeilijk is het niet...
    ik heb verschillende matglazen voor mijn 5D MKII ...
    wel is er normaal een speciaal tooltje bij om het te verwijderen en terug te plaatsen...
    waarschijnlijk heb je tegen het klepje geduwd (per ongeluk) en is daarmee het scharnierend kadertje losgekomen dat het glaasje op zijn plaats moet houden...
    zonder tooltje lukt het ook , maar dan heb je kans op vingerafdrukken..
    het glas past maar op één manier ... zeker nooit hard drukken , het moet bijna als vanzelf gaan !!!!
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • #3
      Re: Matglas 5D MKII

      Hartstikke bedankt , heb het terug geplaatst, ging gemakkelijk. Alleen zie ik nu vlekjes in de zoeker, maar niet terug op de foto (vooralsnog)

      Eens informeren of dit schoon te maken is, anders maar een nieuw matglas

      Comment


      • #4
        Re: Matglas 5D MKII

        Oorspronkelijk geplaatst door Roon63 Bekijk bericht
        Hartstikke bedankt , heb het terug geplaatst, ging gemakkelijk. Alleen zie ik nu vlekjes in de zoeker, maar niet terug op de foto (vooralsnog)

        Eens informeren of dit schoon te maken is, anders maar een nieuw matglas
        dat zijn waarschijnlijk vetplekjes van je vingers ..
        probeer eerst eens te poetsen , want die dingen zijn wel redelijk duur voor zo'n klein plastik vensterke ..
        die plekken komen nooit op je foto's terecht , tenzij je sensor vuil is ..
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • #5
          Re: Matglas 5D MKII

          Kijk vreselijk uit als je gaat schoonmaken, want die dingen zijn vreselijk kwetsbaar. Normaal zit er één of ander hulpmiddel bij om ze zonder vingers in te zetten.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Matglas 5D MKII

            Bedankt voor jullie tips, er zitten geen vinger vlekken op, heb het niet met mijn handen aangeraakt.
            Terugzetten heb ik met een latex handschoen gedaan, zie dat er nog stof op zit, hetgeen ik niet met de blaasbalg weg kreeg. Ga v/d weel eens proberen met een zacht kwastje icm het blaasbalgje.
            Maar wacht ff tot donderdag heb dan toch foto cursus, wellicht dat de docent er raad mee weet.

            Comment

            Working...
            X