Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

concertfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • concertfotografie

    Hey allemaal,

    Ik heb nog net een fotopas kunnen bemachtigen voor een redelijk groot concert morgen.
    Het is mijn eerste keer en heb dan ook mijn instellingen van m'n camera overlopen ,
    Over de lichtmeting heb ik nog twijfels : spot , wijd of matrix ...

    Heeft iemand ervaring met de waarschijnlijk donkere zaal en die moeilijke spots...?

    Ik hoor het graag !!!!!

    groetjes Pascal

    ( ik werk met de D90 , 24/70 2,8 , 14/24 2,8 en ik kan altijd nog een 50 1,4 gaan bijhuren)
    nikon D700/D90 , 14/24 2,8 ; 24/70 2,8 ; 70/200 2,8 ; 50 1,4
    www.pascaldanvers.com

  • #2
    Re: concertfotografie

    Ik heb er weinig ervaring mee maar wil ook wel eens horen van de experts hoe zij meten en hun focus mode zetten.

    Comment


    • #3
      Re: concertfotografie

      Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.

      Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.

      Hallo, Welke instellingen gebruik je het best om te fotograferen tijdens een concert. Het is dan tamelijk donker en de personen staan ook niet stil. Als je automatisch kiest neemt hij een te trage sluitertijd en zijn de personen niet scherp daar ze voordurend in beweging zijn. mvg Peter.

      Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.

      ......

      Never resist temptation or it could go away...
      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

      Comment


      • #4
        Re: concertfotografie

        't is overal anders

        Ik gebruik ze alledrie wel eens.
        gewoon op 't knoppeke duwen

        Comment


        • #5
          Re: concertfotografie

          AF op AFC met elk punt dat op een hoofd/oog gezet kan worden, praktisch sluit dat ongeveer de helft van de AF-punten uit. Één punt zonder rondom liggende punten, geen dynamisch veld.

          Spotmeting, die dan plaatsvindt in de AF-spot, afhankelijk van de verlicht schakel in meestal over op de M-stand, vanuit de A-stand.

          Indien in A-stand met veel licht variaties, dan schakel ik de iso-auto in met de langste sluitertijd gerelateerd aan de maximale lengte + eventuele VR van de lens.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: concertfotografie

            bedankt voor de tips ...nu is het aan mij !!!

            hopelijk schiet ik iets dat "postbaar" is ...

            groetjes
            Pascal
            nikon D700/D90 , 14/24 2,8 ; 24/70 2,8 ; 70/200 2,8 ; 50 1,4
            www.pascaldanvers.com

            Comment


            • #7
              Re: concertfotografie

              De lenzen die je noemt heb ik wel nog bijna nooit gebruikt op concert. Ik schiet 99.9% van mijn concert foto's met een 70-200
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #8
                Re: concertfotografie

                Idd, 14-24 is wel erg 'wijd' voor een concert en enkel goed voor een overzicht.

                Hopelijk sta je heel dicht bij t podium.

                Een foto in close up van bv de drummer zal al wel een serieuze uitdaging worden.

                Zelfs bij concerten waar ik heel dichtbij t podium kan, gebruik ik nog mijn 70-200 (dan wel op 70 mm) omdat ik geen goesting heb om van lenzen te verwisselen.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: concertfotografie

                  geen foto's te evalueren?
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: concertfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    De lenzen die je noemt heb ik wel nog bijna nooit gebruikt op concert. Ik schiet 99.9% van mijn concert foto's met een 70-200
                    Maar dan sta je redelijk ver of neem je enkel foto's van 1 persoon.
                    Ik neem 80% van mijn foto's met een 28-75 en 20% met een 100mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: concertfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                      Maar dan sta je redelijk ver of neem je enkel foto's van 1 persoon.
                      Ik neem 80% van mijn foto's met een 28-75 en 20% met een 100mm
                      En kijk nu eens welke lengte je van de 28-75 gebruikt en ik denk dan dat veel dicht in de buurt van de 70-200 gaat vallen.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: concertfotografie

                        Hoe heet dat programmaatje weer om dat na te gaan?

                        Comment


                        • #13
                          Re: concertfotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                          Hoe heet dat programmaatje weer om dat na te gaan?
                          Zowat ieder programmaatje dat Exif weergeeft zal 't wel trekken
                          My flikr photostream

                          Comment


                          • #14
                            Re: concertfotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                            Hoe heet dat programmaatje weer om dat na te gaan?
                            PhotoMe
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • #15
                              Re: concertfotografie

                              kan je daarmee een hoop foto's aanklikken en zeggen 'sorteer' volgens brandpuntsafstanden en vertel me hoeveel keer ik ze gebruikt heb.
                              Zoiets zoek ik, ik ga dat niet allemaal manueel zoeken zulle

                              Comment

                              Working...
                              X