Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afgedankte pc wat mee doen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afgedankte pc wat mee doen?

    Ik heb gisteren een nieuwe Medion pc gekocht in
    aldi de MD 8880, en ik ga hem zo dadelijk uitpakken.
    Mijne oude medion pc inmiddels 6 en half jaar oud doet het nog steeds en de reden voor de aankoop van de nieuwe heeft te maken met de traagheid(1.5 ram) en een klein hardwareprobleem van de oude pc. Met hardware probleem bedoel ik de ventilatie+koker die is afgebroken van het bord en nu vast zit getaped en ik de pc de laatste half jaar in liggende stand nog kon gebruiken (stabieler contact)
    Maar goed voor het overige ben ik er heel tevreden van geweest en hoop dat ik over een zestal jaren hetzelfde van de nieuwe medion kan zeggen.

    Vraag is wat doen jullie met je afgedankte pc (die eigenlijk nog redelijk zijn werk doet)
    Opruimen die rommel naar het containerpark?? Maar de harde schijf eruit halen!!!
    Of gewoon de pc ergens op zolder zetten voor het geval dat de nieuwe het begeeft??
    Maar ja zo kun je natuurlijk blijven verzamelen en het hoopt zich allemaal maar op.
    Nou ja ik heb gelukkig ook nog een laptop voor het geval ik zonder kom te zitten.

    Harde schijf eruit en definitief naar het containerpark?? Of bewaren?
    Groeten Sensor

  • #2
    Re: Afgedankte pc wat mee doen?

    geen klein mannen in de buurt die zich harteloos kunnen uitleven en gamen op die pc
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Afgedankte pc wat mee doen?

      of ne pc voor vieze websites en ne pc voor niet vieze websites

      Comment


      • #4
        Re: Afgedankte pc wat mee doen?

        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        geen klein mannen in de buurt die zich harteloos kunnen uitleven en gamen op die pc
        Tja voor te gamen zal hij veel te traag zijn , tegenwoordig die zware bestanden.
        Die kleine mannen zijn tegenwoordig niet zo rap content denk ik.
        Dan is er nog het probleem van de harde schijf denk ik dan maar, daar staan toch veel persoonlijke gegevens op hé, stel dat die pc uiteindelijk toch op het containerpark terrecht komt met harde schijf en al. Je moet goed uitkijken denk ik met al die criminelen die het gemunt hebben op persoonlijke gegevens.
        Overdreven vrees?
        Groeten Sensor

        Comment


        • #5
          Re: Afgedankte pc wat mee doen?

          Medion pc's zijn over het algemeen uitgerust met een heel goede voeding, die zou ik eruit halen, samen met het geheugen, de CPU, de HDD, de FD, de VGA-kaart en eventueel de CD/DVD.

          Er bestaan programma's om je HDD helemaal te wissen, zelf gebruik ik daarvoor "Eraser" van Kroll Ontrack.
          Zomaar een harde schijf te grabbel gooien zou ik zeker nooit doen.


          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Afgedankte pc wat mee doen?

            Overdreven vrees? Hangt er gewoon van af wat er op staat

            Zulke PC kan je blijven gebruiken als printserver, router, test PC, download PC, om je miniatuur spoorlijn te besturen, om je huis te beveiligen, ...
            Zoek eens op wat je allemaal kan doen.

            Bijvoorbeeld :
            WebMonkey provides digital marketing guides, in-depth software reviews, and nearby agency recommendations to help you achieve your business and career goals.



            Je kan hem ook afstaan aan het goede doel (minder begoeden of schooltjes in ontwikkelingslanden)

            Zet er Linux op en je zal verbaasd zijn over de snelheid van dat oude beestje
            Last edited by nabi; 25 november 2010, 13:48.

            Comment


            • #7
              Re: Afgedankte pc wat mee doen?

              Zo mannen, ik trek er voorlopig de stekker uit en installeer mijn nieuwe machientje, een sprong van 6.5 jaar technologie vooruit, ben benieuwd!
              Tot straks
              Groeten Sensor

              Comment


              • #8
                Afgedankte pc wat mee doen?

                Pc naar containerpark, harde schijf even er uit halen, bewerken met stevige hamer en klaar is Kees.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Afgedankte pc wat mee doen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                  Zo mannen, ik trek er voorlopig de stekker uit.
                  Tot straks
                  dat hoop je dan maar...maar succes met de installatie .
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afgedankte pc wat mee doen?

                    Al een uur aan het installeren
                    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                    Flickr____No place to be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afgedankte pc wat mee doen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                      Al een uur aan het installeren
                      tja..ik hou mijn hart vast!
                      moeten we 112 al bellen?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afgedankte pc wat mee doen?

                        Misschien toch eventjes links of rechts informeren. Ik ben blij dat een oud werkezeltje van
                        me nu dienst doet als hulpmiddel voor mensen van vreemde origine die zich trachten onze
                        taal eigen te maken en daar niet altijd veel middelen voor hebben.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Afgedankte pc wat mee doen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          tja..ik hou mijn hart vast!
                          moeten we 112 al bellen?
                          grt,bouk.
                          Hallo beste mensen

                          dat installeren was spielerei, aber jetz! Er doemen hier en daar wat probleempjes op met het installeren van bepaalde software Maar ik hou mijn lippen stijf voorlopig.

                          Mijn eerste indruk van mijn nieuwe pc: erg stil!
                          Groeten Sensor

                          Comment


                          • #14
                            Re: Afgedankte pc wat mee doen?

                            Ventilatiekoker is mi makkelijk te vernieuwen.
                            Dan het geheugen vervangen in de oude PC, eventueel een grotere harde schijf, en voor een € 100 draait die weer als nieuw
                            Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Afgedankte pc wat mee doen?

                              Maak er een server van door Windows Home Server erop te zetten.
                              Een nieuwe harde schijf of 2 en je hebt een mooie backup en storage server...
                              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                              Comment

                              Working...
                              X