Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d50 (met 50 mm) vs sony alpha

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon d50 (met 50 mm) vs sony alpha

    Goeiemiddag,

    ik heb momenteel een nikon d50 met nikkor 50mm lens.
    ben super tevreden van dit lensje.
    Ben nu de camera aan het verkopen en ben van plan een sony alpha toestel te kopen (waarschijnlijk 2dehands, een a200 of 300/350) dat iets recenter is, maar hier zit dan wel een kitlens bij.

    Met wat ben ik volgens jullie het beste af? Het meer verouderde nikon toestel met leuke lens, of het nieuwere modernere toestel met iets mindere lens?

    moet ook nog wel vermelden dat de flits van de nikon kapot is, maar deze zou ik toch nooit gebruiken , of toch zelden.

    groetjes
    Vegaz

  • #2
    Re: nikon d50 (met 50 mm) vs sony alpha

    Je hebt een goede lens, maar misschien een leuke zoomlens erbij op je D50, bv een Tamron 17-50 2.8, die kun je vaak tegen een leuke prijs 2de hands vinden.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: nikon d50 (met 50 mm) vs sony alpha

      Waarom precies een Sony Alpha? Niet dat die slecht zijn. Maar aangezien je al een fijn
      lensje hebt, zou ik eerder uitkijken voor een tweedehands D90. Met de nieuwe vers in
      de rekken, ga je die wel tweedehands vinden en heb je het beste van twee werelden...

      Comment


      • #4
        Re: nikon d50 (met 50 mm) vs sony alpha

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Waarom precies een Sony Alpha? Niet dat die slecht zijn. Maar aangezien je al een fijn
        lensje hebt, zou ik eerder uitkijken voor een tweedehands D90. Met de nieuwe vers in
        de rekken, ga je die wel tweedehands vinden en heb je het beste van twee werelden...
        Dat lijkt me ook de beste optie. Sony maakt uitstekende toestellen, maar dat doet nikon ook. Waarom zou je willen overstappen? Overigens heeft sony (of 2de hands ook minolta) ook een 50mm f/1.8.

        Comment


        • #5
          Re: nikon d50 (met 50 mm) vs sony alpha

          Als je denkt een goeie reden te hebben om van merk te veranderen, dan zou ik toch eens naar deze aanbieding kijken zoals ik ook in een ander topic al aangaf (dus even mezelf quoten ) :

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          a450 + 18-55 voor €360 (incl. verzending)

          Da's heel wat meer camera dan een van de instappers zoals a350 of 390.
          Dus ook heel wat beter dan a200 of a350 waar je aan dacht.

          Of Sony voor jou een betere keuze is dan Nikon kan je echter best zelf inschatten. Ze maken allemaal goede foto's en het hangt veelal minstens even veel af van het mannetje/vrouwtje (en hoe goed je je toestel kent) dan van dat stukje techniek zelf.
          Wat wel zo is (voor mij althans): sommige ontwerpen/keuzes van producenten liggen me beter dan andere; maar da's voor iedereen dus verschillend.
          Als je wil veranderen, dan is het wel interessanter om dat te doen als je nog maar één lens hebt dan wanneer je een karrenvracht vol weer verkocht moet zien te krijgen.

          Allez, succes met je keuze, en ondertussen niet teveel slapeloze nachten gewenst .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment

          Working...
          X