Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon550D versus nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon550D versus nikon D7000

    Hoe zou het eigenlijk zitten met de iso van de canon 550D tegenover de nikon D7000, denk dat die camera's toch beetje gelijk zijn , of heb ik dat verkeerd , er is wel een groot prijsverschil
    Of moet je tegenover de D7000 de 7D zetten
    Last edited by koen1950; 24 november 2010, 16:11.

  • #2
    Re: canon550D versus nikon D7000

    Persoonlijk denk ik dat de D300s als topcrop Nikon tegenover de 7D als topcrop Canon gezet moet worden. (APS-H even buiten beschouwing gelaten).

    De D7000 staat dan eerder tegenover de 60D...maar eigenlijk net iets hoger. De genoemde opvolger van de D90 zal dan meer de echte tegenhanger van de 60D zijn denk ik.

    Qua ISO dénk ik dat de D7000 dan beter zal presteren, gebaseerd op Nikon fanboyism (joke) en het feit dat het een nieuwere camera is.
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: canon550D versus nikon D7000

      Als je kijkt naar http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM en de camera's kiest en de beelden op 100% (bijv. op ISO 6400) naast elkaar legt, zijn de verschillen miniem.

      De Nikon behoudt wel iets meer detail na de NR (bijv. ISO 1600 en de haren van de paspop), maar niets om over naar huis te schrijven of om over te stappen

      Comment


      • #4
        Re: canon550D versus nikon D7000

        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Als je kijkt naar http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM en de camera's kiest en de beelden op 100% (bijv. op ISO 6400) naast elkaar legt, zijn de verschillen miniem.

        De Nikon behoudt wel iets meer detail na de NR (bijv. ISO 1600 en de haren van de paspop), maar niets om over naar huis te schrijven of om over te stappen
        Los van een waardeoordeel over één van beide camera's, vind ik dergelijke beelden nu niet dé maatstaf om ISO op te beoordelen. ISO prestaties beoordeel ik liever op "real life" opnamen...als er eigenlijk niet voldoende licht is...bewegende onderwerpen...etc.

        En dan zowel op 100% als op "normale kijkafstand". Dan pas zie je welke camera goed met hogere ISO's omgaat. Een foto als in deze link zegt wel iets over de "kwaliteit van ruis" maar niet over de aanwezige ruis in "het echte leven".
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: canon550D versus nikon D7000

          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          Los van een waardeoordeel over één van beide camera's, vind ik dergelijke beelden nu niet dé maatstaf om ISO op te beoordelen. ISO prestaties beoordeel ik liever op "real life" opnamen...als er eigenlijk niet voldoende licht is...bewegende onderwerpen...etc.

          En dan zowel op 100% als op "normale kijkafstand". Dan pas zie je welke camera goed met hogere ISO's omgaat. Een foto als in deze link zegt wel iets over de "kwaliteit van ruis" maar niet over de aanwezige ruis in "het echte leven".
          Er is geen andere eerlijke maatstaf om twee camera's te vergelijken op één aspect, dan een beeld genomen in identieke, gecontroleerde omstandigheden. Daarvoor is bovenstaande link ideaal. Want daarover ging het: een vergelijking.

          Kom je met twee verschillende foto's van camera X & Y, op verschillende tijdstippen en verschillende lichtsomstandigheden, dan is de vergelijking veel minder relevant.

          En hoge ISO's worden echt niet gebruikt uitsluitend bij kaarslicht of onder de blote sterrenhemel, dus de link met "het echte leven" is er wel.

          Kans is ook klein dat foto's uit het echte leven een heel andere conclusie gaan uithangen.

          Comment


          • #6
            Re: canon550D versus nikon D7000

            de pentax k5 de nikon d7000 en de sony a580 leveren momenteel beste beeldkwaliteit in het APS-C landschap, gebruiken alle 3 zelfde 16mp sensor. Verschillen in beeldkwaliteit zekers in RAW tussen die toestellen is daardoor ook heel beperkt.

            de canon 550d, 60d en de 7d beeldkwaliteit is min of meer te vergelijken met de deze komende van de 14mp sensor terug te vinden in de pentax k-r de sony a560 en de sony nexen.

            Comment


            • #7
              Re: canon550D versus nikon D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Er is geen andere eerlijke maatstaf om twee camera's te vergelijken op één aspect, dan een beeld genomen in identieke, gecontroleerde omstandigheden. Daarvoor is bovenstaande link ideaal. Want daarover ging het: een vergelijking.
              Dat is waar. Onder normale omstandigheden telt er natuurlijk meer mee als enkel de ISO performance.
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment

              Working...
              X