Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner

    ik zou enorm graag een fototoestel met spiegelreflex aanschaffen, maar deze mag niet meer dan 350 euro kosten want ik heb nog helemaal geen ervaring met fotografie.
    zou ik dan beter ook eerst lessen volgen of zelf mijne weg zoeken?

  • #2
    Re: Beginner

    Voor 350 euro zal je wel iets vinden 2e hands,koop verder een goed boek over fotografie. IK zou niet direct lessen gaan volgen ,als je hier een tijdje op het forum vertoefd zal je ook veel bij leren.

    mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: Beginner

      Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
      Voor 350 euro zal je wel iets vinden 2e hands,koop verder een goed boek over fotografie. IK zou niet direct lessen gaan volgen ,als je hier een tijdje op het forum vertoefd zal je ook veel bij leren.

      mvg Yves.
      dankjewel voor het helpen

      Comment


      • #4
        Re: Beginner

        Camera,lens,geheugenkaart voor 350€,mss wel wat krap.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Beginner

          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          Camera,lens,geheugenkaart voor 350€,mss wel wat krap.
          Nja, ik heb in een tijdschrift ook een fotocamera gevonden, de Canon EOS 1000 D, deze kost 322 euro. Volgens mijn vader is die zijn geld niet waard, all weet hij zelf wel niets van camera's en fotografie ..

          Comment


          • #6
            Re: Beginner

            Dan zit je vader er toch naast. Komt er nog wel een lens bij een geheugenkaart en een uv filter.
            Groeten Remco.

            Comment


            • #7
              Re: Beginner

              Wil geen reklame maken maar gebruik reeds bijna 18 maanden de 1000D en steeds tevreden.
              Zal ooit wel overstappen naar wat complexer, maar voorlopig is dit genoeg.
              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

              Comment


              • #8
                Re: Beginner

                Dit is bv een voorbeeld van een 2e hands camera; http://www.2dehands.be:80/foto-camer...list_cat=nikon

                Natuurlijk best effe ter plaatse gaan om alles te checken.

                Je vind al goede 2e hands toestellen ronde die prijs, evolutie hé

                Zou wel iemand meenemen die thuis is in de materie.

                btw; vb = Nikon maar Canon is even goed hoor
                Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                BD1614BE

                Comment


                • #9
                  Re: Beginner

                  Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                  Voor 350 euro zal je wel iets vinden 2e hands,koop verder een goed boek over fotografie. IK zou niet direct lessen gaan volgen ,als je hier een tijdje op het forum vertoefd zal je ook veel bij leren.

                  mvg Yves.
                  Helemaal gelijk, toen ik m'n camera kocht heb ik me enkele dagen later ingeschreven in de avondschool. Tussen inschrijven en start van de lessen zaten nog 4 maanden, dus zelf beginnen lezen en proberen en hier veel rondneuzen. Gevolg: ik leer nu niet echt iets bij op die avondschool...
                  Dus BD, het internet, boeken zijn zeker waardige vervangers voor avondschool als je er tijd voor maakt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beginner

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                    Dit is bv een voorbeeld van een 2e hands camera; http://www.2dehands.be:80/foto-camer...list_cat=nikon

                    Natuurlijk best effe ter plaatse gaan om alles te checken.

                    Je vind al goede 2e hands toestellen ronde die prijs, evolutie hé

                    Zou wel iemand meenemen die thuis is in de materie.

                    btw; vb = Nikon maar Canon is even goed hoor
                    Dit zou inderdaad een koopje zijn als het toestel nog in goede staat is .De lenzen zou ik er wel niet bijkopen.
                    What you see is what you get

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beginner

                      Er staat een Nikon D40 te koop onder de rubriek aangeboden.
                      Dan hou je nog genoeg over voor een 2de hands objectief enz..
                      Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beginner

                        ...Er staat een Nikon D40 te koop onder de rubriek aangeboden

                        D40 zou ook een koopje zijn als hij in goede staat is.Let er wel op als je een D40 koopt je wel enkel kan werken met lenzen met ingebouwde scherpstel motor.De Nikkor AF-S 18-105 VR zou wel een interessante optie zijn om te beginnen.

                        mvg Yves.
                        What you see is what you get

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beginner

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nicki Bekijk bericht
                          Nja, ik heb in een tijdschrift ook een fotocamera gevonden, de Canon EOS 1000 D, deze kost 322 euro. Volgens mijn vader is die zijn geld niet waard, all weet hij zelf wel niets van camera's en fotografie ..
                          Je geeft zelf al aan in dezelfde zin dat het commentaar van je vader hetgeen is dat zijn geld niet waard is

                          Een goede camera, nieuw, is nu eenmaal duur. Ook de niet SLR's. Gezien prijs/kwaliteit is de 1000D zijn geld juist heel erg waard. Hij kan alles wat een SLR móet kunnen. Tuurlijk zijn er veel betere toestellen te krijgen, maar die kosten dan ook een (aantal) veelvoud(en) van een 1000D
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beginner

                            Kijk eens op www.digitalefotografietips.nl
                            Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beginner

                              Koop je een 2dehands instap dSLR die in je budget past en koop je daarbij nog een goedkope prime.

                              vb.
                              400D/450D met kitlens moet lukken voor 225 euro
                              Gegeugenkaartje (4GB snel) moet lukken voor 25 euro
                              Dan nog een 50mm F1.8 erbij (80 euro)
                              dan heb je nog 20 euro over voor een tasje

                              Daarmee kun je volgens mij al heel veel leren over de basiseigenschappen van fotografie. die prime is wat mij betreft een must.
                              Canon R | Leica Q
                              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                              [/COLOR]

                              Comment

                              Working...
                              X