Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Galaxy S - Android 2.2 (Froyo)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Galaxy S - Android 2.2 (Froyo)

    Eindelijk is het zover, in België werd ook de update vrijgegeven en is via KIES te installeren als je de laatste versie hebt.

    Spijtig dat ze voor België natuurlijk de toegang tot YouTube widget moesten blokkeren maar wat had men anders verwacht. Gelukkig valt dit simpelweg op te lossen als je ergens een YouTube.apk kan vinden.
    Wie Android 2.1 nog heeft en er YouTube al op had kan deze best verwijderen voor de update want anders werkt die nadien niet meer ... je kan die nadien terugplaatsen maar wel minstens versie 2.0.

    Toestel ging al vlot maar nu toch nog sneller ... hopelijk mag ik binnen een paar weken nog steeds bij deze mening blijven.

    Update ging vlot en was op een paar minuten gedaan, alles samen minder dan 10 minuten. Alles wat geïnstalleerd was blijft mooi staan, enkel uw gepersonaliseerde startschermen worden terug gereset ... even terug instellen dus.

    Mensen die met een registerhack een Zweeds versie geïnstalleerd hadden ... het loont de moeite om deze erover te zwieren (na wat gefoeffel lukt dat wel) .. toch nog betere prestaties met deze versie, vooral internetaccess is veel sneller en GPS werkt een stuk beter!
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Galaxy S - Android 2.2 (Froyo)

    Update is geïnstalleerd hier
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Galaxy S - Android 2.2 (Froyo)

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Eindelijk is het zover, in België werd ook de update vrijgegeven en is via KIES te installeren als je de laatste versie hebt.

      Spijtig dat ze voor België natuurlijk de toegang tot YouTube widget moesten blokkeren maar wat had men anders verwacht. Gelukkig valt dit simpelweg op te lossen als je ergens een YouTube.apk kan vinden.
      Wie Android 2.1 nog heeft en er YouTube al op had kan deze best verwijderen voor de update want anders werkt die nadien niet meer ... je kan die nadien terugplaatsen maar wel minstens versie 2.0.

      Toestel ging al vlot maar nu toch nog sneller ... hopelijk mag ik binnen een paar weken nog steeds bij deze mening blijven.

      Update ging vlot en was op een paar minuten gedaan, alles samen minder dan 10 minuten. Alles wat geïnstalleerd was blijft mooi staan, enkel uw gepersonaliseerde startschermen worden terug gereset ... even terug instellen dus.

      Mensen die met een registerhack een Zweeds versie geïnstalleerd hadden ... het loont de moeite om deze erover te zwieren (na wat gefoeffel lukt dat wel) .. toch nog betere prestaties met deze versie, vooral internetaccess is veel sneller en GPS werkt een stuk beter!
      Ik heb al een 2 weken de nederlandse FROYO versie draaien (Daarvoor had ik de Zweedse versie )

      Alles werkt goed (GPS ook), ook heb ik sinds gisteren ook de "voodoo lagfix" erop gezet...
      Het verschil is merkbaar. Niet dat de Galaxy met Froyo traag was , maar nu reageert hij (nog) vlotter.
      Wel opletten met de lagfixes te installeren, dat is echt op eigen risico

      Comment


      • #4
        Re: Galaxy S - Android 2.2 (Froyo)

        Oorspronkelijk geplaatst door madebra Bekijk bericht
        Ik heb al een 2 weken de nederlandse FROYO versie draaien (Daarvoor had ik de Zweedse versie )
        De Zweedse had ik ook van zodra die er was en een slimme de registryhack gepost heeft op een forum.
        Heeft goed gewerkt maar GPS kon niet meer werken, vond 7 sat maar 0 in use.
        Met de nieuwe erover werkt het nu wel terug.

        Alles werkt goed (GPS ook), ook heb ik sinds gisteren ook de "voodoo lagfix" erop gezet...
        Voodoo? Waar is die goed voor of wat doet die eigenlijk?
        Zal het anders eens opzoeken.

        Het verschil is merkbaar. Niet dat de Galaxy met Froyo traag was , maar nu reageert hij (nog) vlotter.
        Kijken en het is al gebeurd zeker?

        Wel opletten met de lagfixes te installeren, dat is echt op eigen risico
        Lagfix wordt dus groene lachfix.

        De Nederlandse versie is in principe dezelfde als de Belgische aan het versienummer te zien maar zijn ze daar ook zo onnozel geweest om YouTube eruit te zwieren?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Galaxy S - Android 2.2 (Froyo)

          Kan geen verbinding meer maken met de pc.
          Het toestel lijkt verbonden maar KIES blijft maar proberen om te verbinden
          wat dus niet lukt.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Galaxy S - Android 2.2 (Froyo)

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Kan geen verbinding meer maken met de pc.
            Het toestel lijkt verbonden maar KIES blijft maar proberen om te verbinden
            wat dus niet lukt.
            Dit heb ik van de eerste dag al honderden keren gehad Theokus ... duizenden mensen kennen dit probleem.
            Die Kies-software is niet altijd de beste partner.
            Afkoppelen en terug aankoppelen tot het lukt ... bij mij soms 50 keer na elkaar.
            Nu door KIES er eens volledig af te gooien en de laatste versie te installeren blijkt het toch iets beter te gaan.
            Probleem werdt erger als er een geheugenkaartje in je toestel zit ... zodra hij daar verbinding mee maakt is het foetsie.
            Wat ik soms doe is in instellingen gaan en de geheugenkaart afkoppelen en dan verbinden met de PC ... helpt meestal.
            Nadeel is dat je dan aan de geheugenkaart niet geraakt.
            Misschien wel 64-bit probleem?

            KIES ... mocht ik maar iets anders kunnen kiezen.
            Last edited by VerSeg; 24 november 2010, 12:34.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Galaxy S - Android 2.2 (Froyo)

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              De Zweedse had ik ook van zodra die er was en een slimme de registryhack gepost heeft op een forum.
              Heeft goed gewerkt maar GPS kon niet meer werken, vond 7 sat maar 0 in use.
              Met de nieuwe erover werkt het nu wel terug.

              Voodoo? Waar is die goed voor of wat doet die eigenlijk?
              Zal het anders eens opzoeken.

              Kijken en het is al gebeurd zeker?

              Lagfix wordt dus groene lachfix.

              De Nederlandse versie is in principe dezelfde als de Belgische aan het versienummer te zien maar zijn ze daar ook zo onnozel geweest om YouTube eruit te zwieren?
              Info voodoo lagfix: http://project-voodoo.org/

              Hoe te installeren : https://docs.google.com/document/d/1...Gc/edit?pli=1#

              Heb ik al gezegd "op eigen risico"

              Ivm ontbreken van "youtube" :
              Dat heeft iets te maken met de galaxy's die speciaal aangepast zijn voor de verkoop door belgacom/proximus (16GB versie)
              ...
              Ik heb een "losse" gekocht (8GB) en ik had geen problemen met youtube ...

              Comment


              • #8
                Re: Galaxy S - Android 2.2 (Froyo)

                Oorspronkelijk geplaatst door madebra Bekijk bericht
                Ivm ontbreken van "youtube" :
                Dat heeft iets te maken met de galaxy's die speciaal aangepast zijn voor de verkoop door belgacom/proximus (16GB versie)
                Hebben we te danken aan Sabam.

                Je zou je eigen filmpjes wel eens kunnen bekijken hé.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Galaxy S - Android 2.2 (Froyo)

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dit heb ik van de eerste dag al honderden keren gehad Theokus ... duizenden mensen kennen dit probleem.
                  Die Kies-software is niet altijd de beste partner.
                  Afkoppelen en terug aankoppelen tot het lukt ... bij mij soms 50 keer na elkaar.
                  Nu door KIES er eens volledig af te gooien en de laatste versie te installeren blijkt het toch iets beter te gaan.
                  Probleem werdt erger als er een geheugenkaartje in je toestel zit ... zodra hij daar verbinding mee maakt is het foetsie.
                  Wat ik soms doe is in instellingen gaan en de geheugenkaart afkoppelen en dan verbinden met de PC ... helpt meestal.
                  Nadeel is dat je dan aan de geheugenkaart niet geraakt.
                  Misschien wel 64-bit probleem?

                  KIES ... mocht ik maar iets anders kunnen kiezen.
                  Ah ok en bedankt!
                  Heb de zaak kunnen oplossen voor ik jouw reactie had gelezen.
                  Heb idd. KIES volledig verwijderd en de laatste versie geïnstalleerd.
                  Update verliep vlekkeloos
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Galaxy S - Android 2.2 (Froyo)

                    Is er ook een mogelijkheid voor MAC gebruikers om frojo te installeren op de Galaxy S.

                    Samsung Kies draait namelijk niet op MAC...
                    Mijn blog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Galaxy S - Android 2.2 (Froyo)

                      Oorspronkelijk geplaatst door sorrow Bekijk bericht
                      Is er ook een mogelijkheid voor MAC gebruikers om frojo te installeren op de Galaxy S.

                      Samsung Kies draait namelijk niet op MAC...
                      1) Naar een samsung service point gaan
                      http://www.samsung.com/be/support/lo...RVICE.LOCATION

                      2) Of iemand zoeken die een windows pc heeft

                      Comment


                      • #12
                        Re: Galaxy S - Android 2.2 (Froyo)

                        Heeft er iemand problemen? De mijne heeft issues na froyo install, hello proximus blijft laden, batterij gaat super snel achteruit en kalender crasht, terug gaan naar 2.1 lukt preies niet! :-s

                        Enig idee?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Galaxy S - Android 2.2 (Froyo)

                          Oorspronkelijk geplaatst door raul09 Bekijk bericht
                          Heeft er iemand problemen? De mijne heeft issues na froyo install, hello proximus blijft laden, batterij gaat super snel achteruit en kalender crasht, terug gaan naar 2.1 lukt preies niet! :-s

                          Enig idee?
                          Ja Raul.....
                          De batterij is super snel leeg. Was het eerste wat opviel.
                          Dat is niet goed: Froyo werd klojo.
                          En dat zo vlak bij mijn verjaardag
                          Last edited by theokus; 30 november 2010, 12:30.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Galaxy S - Android 2.2 (Froyo)

                            Ik lees veel dat na updaten naar 2.2 je een factory reset moet doen en dat daarna alles veel vlotter gaat. Dus gewoon eventjes fabrieksinstellingen terugzetten en het zou in orde moeten zijn. Wel eerst een backup maken of overzetten naar SD kaartje.

                            gr,
                            T.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Galaxy S - Android 2.2 (Froyo)

                              Oorspronkelijk geplaatst door tjompe Bekijk bericht
                              Ik lees veel dat na updaten naar 2.2 je een factory reset moet doen en dat daarna alles veel vlotter gaat. Dus gewoon eventjes fabrieksinstellingen terugzetten en het zou in orde moeten zijn. Wel eerst een backup maken of overzetten naar SD kaartje.

                              gr,
                              T.
                              Dus ook wat de batterij betreft?
                              En euh... hoe doe je dat.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X