Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ADSL-WIFI modem Windows 7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ADSL-WIFI modem Windows 7

    Heykes,

    Ik krijg de Wifi met mijn bestaande ADSLrouter en mijn nieuwe PC met windhose 7 niet aan de praat.

    Wat lezen op de site van USR leert me dat deze modem niet met windows 7 kan werken.
    Welke modem raden jullie aan?
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

  • #2
    Re: ADSL-WIFI modem Windows 7

    Vreemd. Het OS heeft zo goed als niets te maken met het feit of wireless werkt of niet. Gewoon zorgen dat je de juiste netwerkprotocollen gebruikt en je beveiliging correct instelt.

    Gaat het wired wel?
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: ADSL-WIFI modem Windows 7

      Laptop? Nagekeken of de wifi wel geactiveerd is?

      Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

      Comment


      • #4
        Re: ADSL-WIFI modem Windows 7

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Vreemd. Het OS heeft zo goed als niets te maken met het feit of wireless werkt of niet. Gewoon zorgen dat je de juiste netwerkprotocollen gebruikt en je beveiliging correct instelt.

        Gaat het wired wel?
        In theorie klopt dit natuurlijk, maar heb in de praktijk al meerdere malen meegemaakt dat een bepaald type netwerkkaart icm een windows versie en een bepaalde modem niet super werkt.

        Telenet heeft zo ooit een paar el cheapo DLink AP's uitgedeeld die pas na een firmware update goed werkten met Windows Vista (stond zelfs in de release notes).


        /Ontopic: Heb goeie ervaringen met de WAG320 van Linksys.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: ADSL-WIFI modem Windows 7

          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          /Ontopic: Heb goeie ervaringen met de WAG320 van Linksys.
          Hier komt ook niets anders meer binnen dan Linksys!
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: ADSL-WIFI modem Windows 7

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Hier komt ook niets anders meer binnen dan Linksys!
            De gewone versie WRT320 krijgt dan wel weer minder goede reviews.

            Anyway... vooraleer ik een nieuwe router koop kijk ik sowieso op www.dd-wrt.com of hij compatible is met hun software, want DD-WRT is echt zoals ze beweren 'Unleash your router'.

            Draai het al jaren op mijn WRT160N en voor mij geen andere firmware meer.

            WoL, VPN, VoiP, Multiple SSIDs you name it...
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: ADSL-WIFI modem Windows 7

              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              De gewone versie WRT320 krijgt dan wel weer minder goede reviews.

              Anyway... vooraleer ik een nieuwe router koop kijk ik sowieso op www.dd-wrt.com of hij compatible is met hun software, want DD-WRT is echt zoals ze beweren 'Unleash your router'.

              Draai het al jaren op mijn WRT160N en voor mij geen andere firmware meer.

              WoL, VPN, VoiP, Multiple SSIDs you name it...
              Yezzz, onlangs mij ook aanbevolen voor iets totaal anders (heb een repeater bridge gemaakt van een gewone router, zalig!), en moet toegeven dat dat de max is!

              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • #8
                Re: ADSL-WIFI modem Windows 7

                Op je Windows 7 in de eigenschappen van je Wifi-adapter de TCP/IP IPv6 eens uitschakelen. Helpt dit?
                -=_-__________________________________________________ __-_=-
                Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
                -=_-__________________________________________________ __-_=-

                Comment


                • #9
                  Re: ADSL-WIFI modem Windows 7

                  Thanks voor de tips, zal er vanavond eens mee aan de slag gaan.

                  Op de laptop (nog XP) en de oude Tower (ook XP) werkt de wifi goed. op de nieuwe Tower niet.

                  LAN was geen probleem.

                  Voor de WIFI had ik op de router al eens alles volledig opengesmeten, maar helaas.
                  Win 7 ziet het netwerk, maar kan niet connecteren.
                  I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: ADSL-WIFI modem Windows 7

                    Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                    Thanks voor de tips, zal er vanavond eens mee aan de slag gaan.

                    Op de laptop (nog XP) en de oude Tower (ook XP) werkt de wifi goed. op de nieuwe Tower niet.

                    LAN was geen probleem.

                    Voor de WIFI had ik op de router al eens alles volledig opengesmeten, maar helaas.
                    Win 7 ziet het netwerk, maar kan niet connecteren.

                    Heeft die Win 7 al ooit eens geconnecteerd aan een wifi network?

                    Verwijder eens alle gekende netwerken en begin opnieuw.

                    Worden je netwerkconnecties beheerd door 3rd party software of door windows zelf?
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: ADSL-WIFI modem Windows 7

                      Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht

                      Voor de WIFI had ik op de router al eens alles volledig opengesmeten, maar helaas.
                      Win 7 ziet het netwerk, maar kan niet connecteren.
                      Ben er bijna zeker van dat dit het probleem is, en als dit het probleem niet is.

                      In je WiFi netwerk de WPA - TKIP omschakelen naar WPA-PSK
                      kan ook een optie zijn.
                      -=_-__________________________________________________ __-_=-
                      Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
                      -=_-__________________________________________________ __-_=-

                      Comment

                      Working...
                      X