Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips om bedrog op het internet en daarbuiten gemakkelijker te herkennen....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips om bedrog op het internet en daarbuiten gemakkelijker te herkennen....

    Het Europees Centrum voor de Consument heeft samen met Test-Aankoop een gids gelanceerd over bedrog en oplichting op het internet.

    Hier kan je de gids lezen.

    http://www.eccbelgie.be/bedrog-en-op...ren-s62571.htm

    Alle kleine beetjes helpen om je zuurverdiende centjes niet kwijt te spelen
    Ik heb hem alvast gelezen. En jij?
    Fujifilm X-H1, Fujifilm X-T2, Fujifilm X-E2, XF 10-24 F4,XF 18-55 F2.8-4 ,XF 55-200 F3.5-4.8,XF 56 F 1.2, XF 23mm f/1.4, Godox AD200, Godox AD180.

  • #2
    Re: Tips om bedrog op het internet en daarbuiten gemakkelijker te herkennen....

    Ga hem niet lezen ook, de oplichters doen dat nl ook en verzinnen wat nieuws. Gewoon bij een bekende winkel kopen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Tips om bedrog op het internet en daarbuiten gemakkelijker te herkennen....

      Er is iets wat niet duidelijk is in de tekst maar wat wel het belangrijkste is:

      1. Zeg nooit uw naam en zeker geen adres als u opgebeld wordt door een onbekende- al zegt die dat die van de belastingen of politie of wat dan ook is. (( T: Bent u Nerdi uit H ? N: Neen . T: Dat staat hier echter wel. N:U vergist zich. TIk denk het niet. N:Jawel. KLIK.
      2. ELKE televerkoper is fake, zelfs komen ze van een "bonafide" firma. Onmiddelijk neerleggen: het voorstel is gebaseerd op impulsverkoop en geeft nooit het rendement dat beloofd wordt.

      Nerdi
      NB. Het is een hobby van mij om de televerkoper zolang mogelijk aan de lijn te houden. Kwestie van dattem zo weinig mogelijk mensen in zijn shift ambeteerd

      Extra: Als u in een vreemde taal wordt opgebeld - dankzij ons goed onderwijs - antwoord nooit in hun taal, al bent u die machtig. Zij willen iets niet jij. Dat ze maar Nederlands spreken. Dit is een voordeel dat Amerikanen hebben (Ammis kennen geen talen behalve hun lingo)
      Last edited by Nerdifant; 26 november 2010, 00:07. Reden: NB
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Tips om bedrog op het internet en daarbuiten gemakkelijker te herkennen....

        Dit pamflet maakt reclame voor consumentenorganisaties.
        Wel, ik ben ooit lid geweest van Testaankoop. Meer dan twintig jaar nadat ik hun tijdschriften had opgezegd merk ik in de uittreksels van de Dexia-bank dat ze zonder mijn toestemming opnieuw geld van mijn rekening overmaakten aan die organisatie. Ik heb mijn geld ondanks gepast protest nooit meer teruggezien. Deze almachtige instellingen doen pas echt wat ze willen,... met jouw centen.

        Comment


        • #5
          Re: Tips om bedrog op het internet en daarbuiten gemakkelijker te herkennen....

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          NB. Het is een hobby van mij om de televerkoper zolang mogelijk aan de lijn te houden. Kwestie van dattem zo weinig mogelijk mensen in zijn shift ambeteerd
          Gebruik jij het het tegenscript misschien?
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Tips om bedrog op het internet en daarbuiten gemakkelijker te herkennen....

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Gebruik jij het het tegenscript misschien?
            Kende ik niet . Een act die ik nogal eens doe :
            T: Spreek ik met Nerdi uit H
            N: Wacht effe .... (achtergrond boem bang kling)
            N: Hallo ?
            T: Ja Ik ...
            N: Voordat wij voortdoen: dit gesprek wordt opgenomen zodat voor eventuele rechtsgeschillen er bewijsmateriaal is. Kan u uw naam nu spellen
            T: <tuuuuuuuuut>
            (duur 10min waar niks gebeurd is)
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: Tips om bedrog op het internet en daarbuiten gemakkelijker te herkennen....

              En nu nog wat, nu we toch bezig zijn ... Al ooit afgevraagd hoe die telemarketingbureaus aan hun gegevens komen ?
              Hoe zij min of meer weten waarnaar je op zoek bent ?
              Neen - niet via het telefoonboek...

              Maar via de <warenhuisketen> Happy Days kaart !
              Een telemarketeer betaald tot 15euro (!) per top profiel - en hoe kan je je onvrijwillig beter laten screenen als wat je koopt in de supermarkt ... en dat voor een korting van ong. 0,5% reken maar na .

              Nerdi
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: Tips om bedrog op het internet en daarbuiten gemakkelijker te herkennen....

                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                En nu nog wat, nu we toch bezig zijn ... Al ooit afgevraagd hoe die telemarketingbureaus aan hun gegevens komen ?
                Hoe zij min of meer weten waarnaar je op zoek bent ?
                Neen - niet via het telefoonboek...

                Maar via de <warenhuisketen> Happy Days kaart !
                Verleden week in de Gamma...Hebt u al een klantenkaart? Nee... We krijgen een formuliertje om in te vullen... Naam: ingevuld - adres: ingevuld .... gezinssituatie... Ik zeg "moet dat?"... ja dus, Zeg ik "laat dan maar"... En toen kreeg ik mijn kortingskaart toch terwijl ik bijna niets ingevuld had (meer dan 0.5% trouwens)
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Tips om bedrog op het internet en daarbuiten gemakkelijker te herkennen....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                  Dit pamflet maakt reclame voor consumentenorganisaties.
                  Wel, ik ben ooit lid geweest van Testaankoop. Meer dan twintig jaar nadat ik hun tijdschriften had opgezegd merk ik in de uittreksels van de Dexia-bank dat ze zonder mijn toestemming opnieuw geld van mijn rekening overmaakten aan die organisatie. Ik heb mijn geld ondanks gepast protest nooit meer teruggezien. Deze almachtige instellingen doen pas echt wat ze willen,... met jouw centen.
                  En gewoon aangifte doen wegens diefstal zou dat niet helpen?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips om bedrog op het internet en daarbuiten gemakkelijker te herkennen....

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    En gewoon aangifte doen wegens diefstal zou dat niet helpen?
                    Heb ik nog niet geprobeerd. Ik denk van wel.
                    Druist ook in tegen de zin van de privicywet volgens mij: Zij mogen m.i. namelijk geen lijst hebben van ex-klanten, met zelfs hun rekeningnummer, om die bijvoorbeeld alleen nog maar te bellen. Dan spreek ik niet eens over het gebruik daarvan als een soort van inbrekersmateriaal, met hand- en spandienst van een bank.
                    Een bedrijf is namelijk zelfs bij wet verplicht een interne Robinsonlijst aan te leggen, van personen die ze uit hun prospectiebestanden moeten halen alvorens hun direct marketingacties te lanceren. Want daar kwam het op neer: ik zou telefonisch hebben toegstemd. Niets is echter minder waar. Een dergelijk mondeling contract is trouwens in België niet rechtsgeldig, indien daar geen schriftelijke bevestiging van bestaat.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tips om bedrog op het internet en daarbuiten gemakkelijker te herkennen....

                      Volgens Dexia hoef je geen betalingsopdracht binnen te brengen om door bepaalde bedrijven je bankrekening te laten plunderen. Ze vertelden me doodleuk dat dit bij hun service hoort. Ik ben dus geen alleenstaand geval, ... er is daarvoor een heel systeem opgezet.

                      Comment

                      Working...
                      X