Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Greek memories

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Greek memories



    Update : ter vergelijking het origineel

    Last edited by Vicky; 24 november 2010, 09:47.
    Groetjes Vicky

  • #2
    Re: Greek memories

    Help brand!! Fractalis effect???
    Speciaal

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: Greek memories

      't Is persoonlijke smaak maar vind dergelijk effect niet passend op dit thema.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Greek memories

        Oei, toch geen slechte herinneringen, want dat komt wel raar over. Het is nochtans een echt 'Vicky' tafereel met mooie kleuren in origine, maar misschien ben ik alleen maar een 'ouwe zak' die niet mee is met zijn tijd. naar mezelf.
        We zijn totaal iets anders van je gewend Vicky, waarschijnlijk moeten we daar nog gewoon aan worden. OK?

        Comment


        • #5
          Re: Greek memories

          Ik hou er wel van
          "You never fail because you made a mistake
          You only win because you try"
          - Marcus Hilton (bekend danser)
          FLICKR

          Comment


          • #6
            Re: Greek memories

            Mooi, en een bewijs dat mensen zich alles op hun eigen manier herinneringen, leemten aan
            of invullen, dingen weg laten of er bij fantaseren, de waarheid verbloemen of deze juist in
            een spotlicht plaatsen, en ga zo maar eindeloos door. Je kunt er moeilijk iets over zeggen
            want strikt individueel.
            Herinneringen zijn dan ook kwetsbaar en broos als kleine kinderen. Meer nog dan een foto
            geven zij iets over jezelf bloot en tonen je, naakt bijna. Tenminste indien het eerlijk en
            doorvoeld is en geen fantasie die voor een herinnering moet doorgaan. Maar zoiets kan
            alleen de maker weten en voelen.

            Comment


            • #7
              Re: Greek memories

              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              't Is persoonlijke smaak maar vind dergelijk effect niet passend op dit thema.
              Schiet me nu niet dood, he? Maar ik vind - persoonlijk - dat het toepassen van dergelijke filters eigenlijk tout-court niet passen op iets dat als foto moet doorgaan. Want wat beoordeel je nog eigenlijk? De foto of het filter-effekt?
              Om het dan onder het forumonderdeel "abstract" te plaatsen dekt dit nog niet de lading voor mij.
              Mijn gedacht is toch ergens: een abstractje maak je met je toestel, niet met de nodige filters achteraf.
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • #8
                Re: Greek memories

                Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                Schiet me nu niet dood, he? Maar ik vind - persoonlijk - dat het toepassen van dergelijke filters eigenlijk tout-court niet passen op iets dat als foto moet doorgaan. Want wat beoordeel je nog eigenlijk? De foto of het filter-effekt?
                Het gevoel, de zeggingskracht, in dit geval de herinnering. Daarbij speelt het mijn inziens
                geen rol of dit met een camera, filter of nabewerking wordt bewerkstelligd. Je kunt dit
                mooi vinden of spuuglelijk, zolang het aan de intentie en de bedoelingen van de maker
                beantwoordt zie ik geen enkel probleem.

                Comment


                • #9
                  Re: Greek memories

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Het gevoel, de zeggingskracht, in dit geval de herinnering. Daarbij speelt het mijn inziens
                  geen rol of dit met een camera, filter of nabewerking wordt bewerkstelligd. Je kunt dit
                  mooi vinden of spuuglelijk, zolang het aan de intentie en de bedoelingen van de maker
                  beantwoordt zie ik geen enkel probleem.
                  Dat is natuurlijk een andere kijk op de zaak, waarvoor ook respect hoor. Daar niet van.
                  Ik ben eerder aan een bepaald minimalisme kwestie van nabewerking. En ja, een filtertje toepassen kan best voor mij in lichtere mate. Maar een filter als Fractalius is nogal ingrijpend voor mij dan persoonlijk.
                  Het maakt me des te nieuwsgieriger de avant-fractalius te zien
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #10
                    Re: Greek memories

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    Dat is natuurlijk een andere kijk op de zaak, waarvoor ook respect hoor. Daar niet van.
                    Ik ben eerder aan een bepaald minimalisme kwestie van nabewerking. En ja, een filtertje toepassen kan best voor mij in lichtere mate. Maar een filter als Fractalius is nogal ingrijpend voor mij dan persoonlijk.
                    Het maakt me des te nieuwsgieriger de avant-fractalius te zien
                    Hmm, goed dat er meningen bestaan. Maar ik begrijp je wel. Zelf zou ik mijn foto niet
                    zo bewerken. Liefst helemaal niet. Ik eet ze eigenlijk nog liever op. Maar als iemand
                    anders het doet, tracht ik me af te vragen wat hij me wilt vertellen, of liever: wat hij
                    van zichzelf wilt laten zien. Daar mag hij of zij van mij alle middelen voor aanwenden.
                    Ik sta er voor open, ook al moet ik af en toe mijn ogen sluiten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Greek memories

                      'k Heb ter vergelijking het origineel erbij gezet.
                      'k Vind deze wat te somber omdat er geen zon is op de muur.
                      De bewerking maakt hem zonniger en pittiger.
                      Maarja smaken verschillen nu eenmaal en gelukkig maar
                      anders zou het hier eentonig worden
                      Groetjes Vicky

                      Comment


                      • #12
                        Re: Greek memories

                        Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                        'k Heb ter vergelijking het origineel erbij gezet.
                        nou geef mij die maar hoor Vicky.
                        mooie kleuren juist door de zon.
                        prachtig toch die schaduw onder die tafel en stoelen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Greek memories

                          Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                          'k Heb ter vergelijking het origineel erbij gezet.
                          'k Vind deze wat te somber omdat er geen zon is op de muur.
                          De bewerking maakt hem zonniger en pittiger.
                          Maarja smaken verschillen nu eenmaal en gelukkig maar
                          anders zou het hier eentonig worden
                          ik volg hier wel een beetje, de foto met filter toont zeker lichter, luchtiger
                          groetjes
                          hilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Greek memories

                            Ik begrijp hier Vicky zeer goed. Haar bewerking bewijst ten volle dat kunstzinnige uitingen best kunnen variëren. Denk maar aan impressionisme, expessionisme, kubisme, en nog vele andere -ismen in de kunst zelfs niet-figuratieve, waarvoor ook altijd een geïnteresseerd publiek bestaat.
                            Fotografie steunt op wiskundige regels maar om ons hart te raken zijn nog andere zaken nodig zoals hier perfect door Vicky aangetoond wordt.
                            Is "de schreeuw" minder expressief dan "de Mona Lisa".
                            Uiteindelijk is de artistieke uitstraling van fotografie niet enkel aan regels gebonden maar mag op alle andere middelen beroep doen om ons een "bericht of gevoelen" over te brengen.
                            Doe zo verder Vicky, het bewijst de grote diversiteit en scheppingskracht die je in je postings kan brengen.

                            Henri
                            Last edited by kodachrome; 24 november 2010, 16:48.
                            lidnummer: BD0435BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Greek memories

                              Ik hou hier van, vind het heel mooi gedaan en zoals Vicky zegt, het is zonniger en pittiger!

                              Vriendelijke groet,

                              Hilde
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X