Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gat in beton zagen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gat in beton zagen.

    Ik moet een trapgat zagen in beton van 20 cm dik zonder veel stof te maken.
    Hoe pak ik dat aan?

  • #2
    Re: Gat in beton zagen.

    Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
    ... Hoe pak ik dat aan?
    Even rondkijken in Chit Chat. Der zitten er hier een paar die zelfs in inox een gat kunnen zagen.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Gat in beton zagen.

      Ik dacht aan dit
      Zonder een wolkje stof
      Last edited by kazan; 23 november 2010, 21:33.

      Comment


      • #4
        Re: Gat in beton zagen.

        Ik zou mij eens bevragen bij 1 of ander verhuurcenter van bouwmaterieel.

        Let wel : om 20 cm (hoogstwsl) gewapend beton door te zagen moet uw slijpschijf navenant groot zijn en ...navenant gekoeld worden ...met water...
        Dat water lost intussen uiteraard wel uw stofprobleem op

        Succes alvast

        Comment


        • #5
          Re: Gat in beton zagen.

          en een "beetje" ondersteunen...........

          Comment


          • #6
            Re: Gat in beton zagen.

            Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
            Ik moet een trapgat zagen in beton van 20 cm dik zonder veel stof te maken.
            Hoe pak ik dat aan?
            Verzin eer ge begint aan zoiets

            Vraag daarvoor een vakman, en laat je eerst inlichten door de architect die het huis tekende, je zou wel eens risico kunnen nemen met bepaalde dragende elementen.

            Ik heb een vriend die niets anders doet dan betonboringen in huizen en appartementen, ik kan je verzekeren het is niet altijd zonder risico, deze mensen hebben scanners om de bewapening op te zoeken, en nemen geen risico.

            Comment


            • #7
              Re: Gat in beton zagen.


              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Gat in beton zagen.

                Voor dergelijke zaken zou ik bij een proffesional te rade gaan , wat je daar in gedachten hebt is niet niks, deze firma kan ik je uit eigen ervaring aanbevelen :
                http://www.betonsnijwerk.be/html/home.html 20cm dik is voor die mannen peanuts maar zoals Geert hier aanhaald zijn er los daarvan zeker nog wat zaken die belangrijk kunnen zijn !
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: Gat in beton zagen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gat in beton zagen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Voor dergelijke zaken zou ik bij een proffesional te rade gaan , wat je daar in gedachten hebt is niet niks, deze firma kan ik je uit eigen ervaring aanbevelen :
                    http://www.betonsnijwerk.be/html/home.html 20cm dik is voor die mannen peanuts maar zoals Geert hier aanhaald zijn er los daarvan zeker nog wat zaken die belangrijk kunnen zijn !
                    Bedankt voor de info RDB.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gat in beton zagen.

                      Ofwel moet je een andere architect zoeken, aangezien die zou moeten weten hoe dat gaat. Ofwel sta je op het punt een bouwovertreding te begaan. Trapgaten zijn dragende structuren => bouwaanvraag met architect.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gat in beton zagen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        Ofwel moet je een andere architect zoeken, aangezien die zou moeten weten hoe dat gaat. Ofwel sta je op het punt een bouwovertreding te begaan. Trapgaten zijn dragende structuren => bouwaanvraag met architect.
                        Niet noodzakelijk, ken jij de situatie dan ? Alles hangt af van hoe die vloer is opgebouwd, gewelven, predalen , draagrichtingen ...
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gat in beton zagen.

                          Bottom line: ga te rade bij een professional!
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gat in beton zagen.

                            Ben momenteel bezig met zo een gat te zagen (boren)van beton 20 cm om een rioolbuis te vervangen ,vandaak nog een gat of dertig boren pffffffffffffffffff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gat in beton zagen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Niet noodzakelijk, ken jij de situatie dan ? Alles hangt af van hoe die vloer is opgebouwd, gewelven, predalen , draagrichtingen ...
                              Zo is dat RDB. Enkel mijn architect en ikzelf kennen de situatie perfect, richting van de gewelven, draagmuren aan 4 kanten rond het gat en het gat die reeds gekapt is. Mijn vraag was gewoon: de randen mooi recht afzagen ZONDER al te veel stof.

                              Comment

                              Working...
                              X