Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPAD topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IPAD topic

    Zijn er hier ipad bezitters?
    Zelf heb ik wel zin in zo'n apparaat maar weet er nog niet alles van.
    ook ivm abonnementen met 3G e.d.

    Zouden jullie je ervaringen willen delen hier, alle voor en na-delen.
    Of als je er zomaar iets over wil vertellen.

    Alle info is welkom
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: IPAD topic

    Ik heb maar één tip; als je een iPad in huis haalt omdat je een laptop nodig hebt is dat een totaal foute reden.

    (edit; ik zeg niet dat jij in dat geval bent hee)
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      Re: IPAD topic

      Misschien best concreet uw vraag/vragen stellen.

      Ik heb een ipad 3G 64GB en ben er voorlopig zeer tevreden van.
      Data-abonnement van Proximus (1,5GB/maand) omdat ik die ook beroepsmatig gebruik en 24/24u een internetverbinding ter beschikking moet hebben.

      Gemerkt dat mijn portable meer in zijn tas blijft zitten 's avonds (en dat de netbook al helemaal niet meer gebruikt wordt).

      Als je dus een concrete vraag hebt, post het maar in deze topic.

      (is dus inderdaad geen laptop vervanger, wel bijvoorbeeld een netbook vervanger)
      --
      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

      Comment


      • #4
        Re: IPAD topic

        Een iPad is perfect te gebruiken om je foto's vanaf je fototoestel op te laden mits aankoop van een (niet dure) adapter. Tevens kan je een mini versie van Photoshop downloaden, gratis, zodat je op verplaatsing reeds je foto's kan bekijken en elementair kan bewerken.
        Inzake 3G is er een interessant abonnement bij Mobistar maar ook een prepaid simkaart is bij Proximus te verkrijgen.
        Vermits er al op veel plaatsen gratis WiFi te verkrijgen kan je deze wijze ook gebruiken om op het internet te geraken.
        Ik gebruik hem ook als agenda.
        Zeer interessant is ook de GPS funktie.
        Persoonlijk vind ik De Standaard en de Knack lezen op iPad niet zo interessant.
        Thuis hier wordt hij hier veelvuldig gebruikt voor mails op te halen en te versturen en om te surfen.
        Iedereen moet zo wat uitmaken voor wat het praktisch is.
        Zoals hier reeds geschreven : IS GEEN VERVANGER VAN LAPTOP !!!!! Eerder een aanvulling !
        Last edited by Grupello; 22 november 2010, 20:49.

        Comment


        • #5
          Re: IPAD topic

          Het grootste nadeel aan de iPad is dat snel enkele van de eigenschappen ook op je PC/laptop wilt.

          Bv: de mogelijkheid om snel terug bovenaan een pagina te staan. Op een iPad door even kort op de adresbalk te drukken.

          Of de pinch/zoom optie om snel in/uit te zoomen op een pagina. Alhoewel dat op een 24 inch scherm niet echt nodig is, wil je dat toch af en toe doen.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: IPAD topic

            Gebruik de iPad dagelijks om te browsen/mailen, maar hij is ook geregeld in de fototas te vinden. Met behulp van de Camera Connection kit ideaal om op locatie je foto's te bekijken op een groter scherm. iPad wel voorzien van een jailbreak, aangezien ik geen zin heb aan de beperking om alleen foto's te mogen bekijken die ik naar de iPad kopieer. Bekijk de foto's nu direct van SD of CF.

            Zelf gekozen voor de 16GB WiFi. Dit vooral omdat ik foto's vanaf de kaart zelf bekijk en alleen brows/mail en geen muziek of overdreven veel apps er opzet.

            Indien ik op pad ben en ik wens internet dan doe ik dat wel via tethering via de iPhone. 3G is voor mij niet echt nodig.

            iPad is geen vervanger voor de laptop/desktop. Maar vindt het persoonlijk een handig apparaat wat voor mij tussen de MacBook Pro en de iPhone in zit. Altijd handig als je snel mail wil controleren of iets op internet wilt bekijken.

            Comment


            • #7
              Re: IPAD topic

              Ga deze topic met veel plezier volgen omdat ik een aankoop van Ipad binnen de maand voorzien .

              Even dan een vraagje bij ,kan je de Ipad gebruiken met je Eye wi fi kaartje ,zodoende je foto's op je ipad komen zonder er ergens een kabeltje aan te pas komen .

              Dus je moet zo en usb stick kopen van proximus of mobistar om je Ipad te kunnen laten werken op het internet .

              Zijn er apps om foto's te verkleinen (rezise) ???

              Is de batterijduur van de Ipad voldoende om onderweg te gebruiken .

              Grtz

              Ardesign
              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

              Comment


              • #8
                Re: IPAD topic

                De cameraconnector kit voor de iPad ondersteunt alleen SD-kaarten, een tweede optie is een usb connector voor je iPad te verbinden met je toestel. Beiden worden samen verkocht.
                Om via 3G op het net te geraken moet je een microsimkaart van Mobistar of Proximus gebruiken. Je kan dus geen stick aansluiten op je iPad.
                Er zijn honderden apps te verkrijgen, even zoeken op iTunes. Ik gebruik de mini mini Photoshop versie, gratis.
                De batterijduur van de iPad is werkelijk fantastisch, volgens mij momenteel de beste op de mobiele markt.

                Comment


                • #9
                  Re: IPAD topic

                  Voor onderweg om op internet te komen heb je niet perse een 3G nodig. Via de iPhone kun je tethering aan zetten. Dan kun je bijvoorbeeld een wifi netwerk maken, waarmee je verbinding kan maken via de iPad.

                  USB dongels die je voorzien van internet werken zover ik weet niet met een iPad. Drivers worden niet geladen.

                  Accu duur van de iPad is zeker erg goed. Gaat zeker een dag mee.

                  Resizen vast en zeker zijn er hier apps voor.

                  De camera connection kit lees ik ook CF kaarten in via een kaartlezen die aangesloten word via USB. Dit is ook geen probleem ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: IPAD topic

                    Bekijk voor het data abonnement zeker "Mobile vikings", 12€/maand voor 2gb download (het goedkoopste dat mij bekend is voorlopig)

                    Surf super fast on your mobile with ridiculous amounts of data, or choose unlimited internet at home at top speed. Always at the sharpest price.
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                    Comment


                    • #11
                      Re: IPAD topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                      De camera connection kit lees ik ook CF kaarten in via een kaartlezen die aangesloten word via USB. Dit is ook geen probleem ;-)
                      Kan je hier eens wat uitleg geven : CF kaarten rechtstreeks lezen op je iPad via een kaartlezer, de kaartlezer heeft een usb aansluiting, hoe sluit je die usb dan aan op je iPad ?
                      Hartelijk dank bij voorbaat.

                      Comment


                      • #12
                        Re: IPAD topic

                        hier heb ik een foto staan hoe het is aangesloten http://superdaantje.nl/ipad-wifi-ervaring/
                        Er zit bij de connection kit naast de SD ook een USB connector.

                        Zelf heb ik de iPad voorzien van een jailbreak en heb ik de mogelijkheid om via iFile bestanden te browsen op de kaart.

                        Comment


                        • #13
                          Re: IPAD topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                          Zelf heb ik de iPad voorzien van een jailbreak en heb ik de mogelijkheid om via iFile bestanden te browsen op de kaart.
                          Dank je voor de tip... maar "jailbreak" daar doe ik niet aan mee... Ben geen superman !

                          Comment


                          • #14
                            Re: IPAD topic

                            Jailbreak is niet zo ingewikkeld als men denkt. En is ook niet schadelijk voor je iPad.

                            Indien je niet wenst te jailbreaken dan werkt het gebruik van een kaartlezen nog steeds, alleen dien je de foto's te uploaden naar je ipad om ze in groot formaat te kunnen bekijken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: IPAD topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                              Voor onderweg om op internet te komen heb je niet perse een 3G nodig. Via de iPhone kun je tethering aan zetten. Dan kun je bijvoorbeeld een wifi netwerk maken, waarmee je verbinding kan maken via de iPad.
                              Zonder jailbreak ? Dan wil ik dat graag horen.

                              Comment

                              Working...
                              X