Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankomst Sinterklaas in Gent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankomst Sinterklaas in Gent

    Kleine fotoreportage van de aankomst van de sint in Gent aan de Graslei.
    Ik ben benieuwd hoe de serie bij jullie overkomt

    1.


    2.


    3.


    4.


    5.


    6.


    7.


    8.


    9.


    10.
    Last edited by Felixxxx; 6 december 2010, 16:38. Reden: Nummers

  • #2
    Re: Aankomst Sinterklaas in Gent

    Alles draait rond de sint maar er is weinig verhaal in te vinden. Wat vooral ontbreekt zijn close-ups van de kinderen, details van de snoepjes, handje schudden van de sint, lachende mama's,... Er zijn wel kinderexpressies maar ze komen te weinig op de voorgrond.
    Beslist potentieel materiaal aanwezig maar nogal gemakshalve uitgevoerd.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: Aankomst Sinterklaas in Gent

      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
      Alles draait rond de sint maar er is weinig verhaal in te vinden. Wat vooral ontbreekt zijn close-ups van de kinderen, details van de snoepjes, handje schudden van de sint, lachende mama's,... Er zijn wel kinderexpressies maar ze komen te weinig op de voorgrond.
      Beslist potentieel materiaal aanwezig maar nogal gemakshalve uitgevoerd.
      mee eens en de beelden zijn verre van scherp.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Aankomst Sinterklaas in Gent

        Als de Sint in Gent komt dan schijnt de zon,
        komt hij in Antwerpen dan regent het pijpenstelen.

        Comment


        • #5
          Re: Aankomst Sinterklaas in Gent

          In Gent schijnt de zon altijd

          @kodachrome: ik heb net geprobeerd om de clichébeelden te vermijden door hetgeen gebeurt te kaderen in een ruimere context. Dat is waar het bij fotojournalistiek om gaat, niet om close-ups. Misschien komt het allemaal nogal afstandelijk over daardoor, dat wel

          @Bouk: de scherpte ligt waar ik die wou hebben, punt. De laatste heeft wat last van bewegingsonscherpte, maar vond ik toch leuk om te tonen.

          Comment


          • #6
            Re: Aankomst Sinterklaas in Gent

            Oorspronkelijk geplaatst door Felixxxx Bekijk bericht

            @Bouk: de scherpte ligt waar ik die wou hebben, punt.
            OK.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Aankomst Sinterklaas in Gent

              Oorspronkelijk geplaatst door Felixxxx Bekijk bericht
              In Gent schijnt de zon altijd

              @kodachrome: ik heb net geprobeerd om de clichébeelden te vermijden door hetgeen gebeurt te kaderen in een ruimere context. Dat is waar het bij fotojournalistiek om gaat, niet om close-ups. Misschien komt het allemaal nogal afstandelijk over daardoor, dat wel

              @Bouk: de scherpte ligt waar ik die wou hebben, punt. De laatste heeft wat last van bewegingsonscherpte, maar vond ik toch leuk om te tonen.
              Als je dit als fotojournalistiek aanziet, heb je niet rekening gehouden met de lezers, want die verlangen juist al die details!!! Daarbij had je deze bijdrage dan ook elders kunnen plaatsen en niet in fotoverhalen waar het verhaal primeert.
              Mss ietwat overmoedig maar onthou wel dat er veel te leren valt. Ervaring moet opgebouwd worden. Sorry als je ik je probeer te helpen.

              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #8
                Re: Aankomst Sinterklaas in Gent

                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Mss ietwat overmoedig maar onthou wel dat er veel te leren valt. Ervaring moet opgebouwd worden. Sorry als je ik je probeer te helpen.

                Henri
                Henri,

                waarom sorry..Alle bruikbare tips zijn hier wel nodig dus is het wenselijk dat deze door mensen zoals jij die eerlijk zijn niet in de wind worden geslagen.
                Ik vind het een verhaal maar niet meer dan dat.
                Ik zie ook wel wat fotografische fouten opduiken die echter zeer makkelijk op te lossen zijn..
                Wat meer aandacht voor compo,scherpte en kleursettings zou het verhaal beter doen uitkomen.
                Mooi voor in de familie album.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Aankomst Sinterklaas in Gent

                  Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                  Als je dit als fotojournalistiek aanziet, heb je niet rekening gehouden met de lezers, want die verlangen juist al die details!!! Daarbij had je deze bijdrage dan ook elders kunnen plaatsen en niet in fotoverhalen waar het verhaal primeert.
                  Mss ietwat overmoedig maar onthou wel dat er veel te leren valt. Ervaring moet opgebouwd worden. Sorry als je ik je probeer te helpen.

                  Henri
                  Iemand helpen wil niet zeggen iemand de grond in boren. Je geeft slechts zeer subjectieve kritiek en dan ook alleen maar negatief. zo help je niemand. Misschien had de serie beter in fotojournalistiek kunnen staan maar daar wordt je ondergesneeuwd (hoe toepasselijk) door al die pop foto's. Dat subforum kunnen ze beter "foto's van je favoriete bandje noemen" maar dat terzijde. En dan... welke details had jij dan graag gezien? Ik zie er genoeg maar dat is een kwestie van perceptie. In foto's 3,5,6,7 en 8 zijn zeer mooie kinderkopjes te zien, zichzelf staande houdend in het geweld van de massa, verwachtingsvol, vragend. Dan is er nog die kwestie over scherpte. Nou, goed gekeken is er altijd wel iets scherp, dus niet volledig onscherp Je zou wel kunnen zeggen dat er een verkeerd diafragma is gebruikt. Het geheel van alle foto's voelt niet scherp genoeg. Dwz. dat je eigenlijk, in deze foto's, moet kiezen tussen twee uitersten ofwel je kiest een klein diafragma en maakt alles "scherp" of een groot diafragma en maakt alleen je onderwerp scherp en laat de rest lekker beeldvulling zijn. Dit kan natuurlijk ook aan de mogelijkheden van de camera liggen. De composities kunnen idd beter maar dat is een kwestie van ervaring en/of talent of de smaak van de kijker. Ik vind ze zo slecht nog niet en denk dat eerder de techniek in de weg zit, kennis of camera. Inhoudelijk vind ik het een leuke serie, vooral zie nummers boven, al die "gelovige koppies"
                  Leuke serie

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankomst Sinterklaas in Gent

                    Politie vond het weer eens nodig om keihard op te treden. Toch mooi die kindervriend,
                    al vertrouw ik hem ook niet helemaal.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankomst Sinterklaas in Gent

                      Ik heb het gevoel dat sommigen op dit forum het gevoel hebben een autoriteit te zijn op het vlak van fotografie, iedereen die afwijkt van hun dogmatische visie de grond in te willen boren en gemakszuchtig te noemen...
                      Ik vraag me af waar je die autoriteit op baseerd, als dit uit jaren ervaring in de perswereld, of echt gegrond is zal ik je kritiek respecteren. Anders niet.

                      Ik snap al het gemierenneuk niet over de scherpte. Nummer 6 heb ik geprint, en die is zeker scherp, de scherpte ligt op de Sint.

                      Bedankt allesinds voor alle reacties, ook de positieve. Het is altijd interessant om te discussiëren over beelden. @ThinkPigs: merci voor de uitgebreide reactie, daar kan ik wat mee. @doudeke: hèhè, inderdaad

                      Composities zijn meer dan het blind toepassen van regels van een derde en krampachtig niets willen aansnijden. Het gaat hem om wat je in het kader zet. Nu moet ik wel toegeven dat ik de neiging heb om compo's wat druk te maken, maar dat is mijn stijl.

                      Fotografie is subjectief hè mensen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankomst Sinterklaas in Gent

                        Ik ben tevreden dat jij tevreden bent met de positieve reacties. Als je het evenwel ietsje beter wil maken in de toekomst zul je toch moeten leren...ook te luisteren naar negatieve maar opbouwende kritiek.
                        Wie slim is leert vooral van mislukkingen.
                        Nog veel succes in de toekomst. Zie belangstellend uit naar je volgende postings.

                        Henri
                        lidnummer: BD0435BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankomst Sinterklaas in Gent

                          En weeral die neerbuigende toon. Nogal goedkoop om op de persoon te spelen en niet op de beelden.
                          De enige opbouwende kritiek die ik hier gelezen heb is die van ThinkPigs, daar zit ook negatieve kritiek in, maar het is onderbouwd en daar kan ik rekening mee houden. Zinnen als "Beslist potentieel materiaal aanwezig maar nogal gemakshalve uitgevoerd." zie ik dan ook terecht als een belediging. En aan "mee eens en de beelden zijn verre van scherp." heb ik ook niets.
                          Ik ga er mijn slaap niet om laten, en ik ben het beu om mezelf hier te verdedigen. Voor meer werk verwijs ik dan ook naar mijn blog(http://frederiksadones.wordpress.com/) , want de kleinburgerlijkheid en arrogantie die ik hier telkens weer tegenkom weerhouden mij ervan hier nog te posten.

                          Prettige avond, en veel plezier verder nog met fotograferen!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankomst Sinterklaas in Gent

                            Volgende serie beter plaatsen met de opmerking dat de foto's per definitie goed zijn en iedereen enkel "oeeh" en "aah" mag roepen...


                            Ik vind het nogal asociaal mensen zo af te blaffen als ze de tijd nemen je foto's te beoordelen...
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankomst Sinterklaas in Gent

                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Ik ben tevreden dat jij tevreden bent met de positieve reacties. Als je het evenwel ietsje beter wil maken in de toekomst zul je toch moeten leren...ook te luisteren naar negatieve maar opbouwende kritiek.
                              Wie slim is leert vooral van mislukkingen.
                              Nog veel succes in de toekomst. Zie belangstellend uit naar je volgende postings.

                              Henri
                              Opbouwende kritiek Opbouwende kritiek is onderbouwde kritiek zowel negatief als positief, en niet losse flodders afschieten vanachter jouw/uw PC (of mac). Daarnaast is fotografie of welke vorm van "kunst" dan ook subjectief. Om goede kritiek te geven is het een noodzaak om objectief te blijven. Het is jammer dat deze, en het zijn niet eens mijn eigen persoonlijke kindjes, aanval mensen ontmoedigd om hier foto's te plaatsen. Sterker nog het zou niet nodig moeten zijn. Hier veilig achter mijn PC vind ik u niet meer dan een onsympathiek persoon die weinig of geen rekening houdt met een ander.
                              Geheel off topic, sorry voor dat, maar toch...

                              Comment

                              Working...
                              X