Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijna dagelijkse kost.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bijna dagelijkse kost.

    Klik HIER.

  • #2
    Re: Bijna dagelijkse kost.

    Serieus indrukwekkend !

    Zo'n spots op TV én opdrijven van alcohol-en drugcontroles : mogen van mij onmiddellijk ingevoerd worden.
    www.petervdg.net/Portfolio

    Comment


    • #3
      Re: Bijna dagelijkse kost.

      Tja, wat zijn de belangrijkste oorzaken van ongevallen? Volgens mij vooral een verkeerde inschatting van de gevaren. Veel mensen rijden te snel of te nonchalant. Drank en drugs vormen gelukkig een kleiner probleem - voor een belangrijk stuk door de controles en de sancties. Toch zouden bij zware verkeersovertredingen en ongevallen waarbij roekeloosheid en/of zware nalatigheid de oorzaak is, boetes en andere sancties veel strenger moeten zijn. Gewoon zonder pardon een levenslang rijverbod opleggen (en effectieve gevangenisstraffen of zeer hoge boetes voor wie zo'n verbod aan zijn/haar laars lapt).
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

      Comment


      • #4
        Re: Bijna dagelijkse kost.

        daar wordt je stil van ... maar de realiteit is nog een stuk harder
        Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
        www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

        Comment


        • #5
          Re: Bijna dagelijkse kost.

          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
          Tja, wat zijn de belangrijkste oorzaken van ongevallen? Volgens mij vooral een verkeerde inschatting van de gevaren. Veel mensen rijden te snel of te nonchalant. Drank en drugs vormen gelukkig een kleiner probleem - voor een belangrijk stuk door de controles en de sancties. Toch zouden bij zware verkeersovertredingen en ongevallen waarbij roekeloosheid en/of zware nalatigheid de oorzaak is, boetes en andere sancties veel strenger moeten zijn. Gewoon zonder pardon een levenslang rijverbod opleggen (en effectieve gevangenisstraffen of zeer hoge boetes voor wie zo'n verbod aan zijn/haar laars lapt).
          Of gewoon het voertuig in beslag nemen en verbeurd verklaren.

          Comment


          • #6
            Re: Bijna dagelijkse kost.

            Daar gaan we weer

            - Demoniseren van bestuurders die een ongeval veroorzaakten. Allen zijn het roekeloze of dronken gekken zonder burgerzin. Al eens er bij nagedacht dat de meeste ongeval-veroorzakers misschien gewoon pech hadden? Je weet wel; een moment van onoplettendheid, of een samenloop van omstandigheden, enz. Er al eens bij nagedacht dat jijzelf morgen ook die pech kan hebben? Of zijn het hier allemaal witte ridders?

            - Eenzijdige visie van de overheid. De auto als melkkoe, maar investeren in de veiligheid van het wegennet? Ho maar! Dat kost geld. Dan liever flitspalen, dat brengt tenminste iets op. Ik rij elke dag op de N8, da's een baan met 4 stroken (2 op, 2 af) en nu al 24 flitspalen. Maar er liggen, op een klein stukje na, al twintig jaar lang geen fietspaden noch voetpaden naast. Om van al die gaten in het wegdek nog maar te zwijgen. Kijk, deze clip is van de UK, maar mocht onze overheid dit clipje lanceren, ik zou het bijzonder hypocriet vinden.

            Me dunkt dat het velen tegenwoordig aan realiteitszin ontbreekt. Zowel bij de gewone mens als de beleidsmakers. Kan er dan niemand nog denken in andere termen dan zwart en wit??

            Voor de rest; eigenlijk is dit een maatschappelijke discussie en die hoort hier niet. Yup, ook ik maak me schuldig, maar ik moest het even kwijt. Sorry mods!

            Mvg,

            J.
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #7
              Re: Bijna dagelijkse kost.

              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              Daar gaan we weer

              - Demoniseren van bestuurders die een ongeval veroorzaakten. Allen zijn het roekeloze of dronken gekken zonder burgerzin. Al eens er bij nagedacht dat de meeste ongeval-veroorzakers misschien gewoon pech hadden? Je weet wel; een moment van onoplettendheid, of een samenloop van omstandigheden, enz. Er al eens bij nagedacht dat jijzelf morgen ook die pech kan hebben? Of zijn het hier allemaal witte ridders?

              - Eenzijdige visie van de overheid. De auto als melkkoe, maar investeren in de veiligheid van het wegennet? Ho maar! Dat kost geld. Dan liever flitspalen, dat brengt tenminste iets op. Ik rij elke dag op de N8, da's een baan met 4 stroken (2 op, 2 af) en nu al 24 flitspalen. Maar er liggen, op een klein stukje na, al twintig jaar lang geen fietspaden noch voetpaden naast. Om van al die gaten in het wegdek nog maar te zwijgen. Kijk, deze clip is van de UK, maar mocht onze overheid dit clipje lanceren, ik zou het bijzonder hypocriet vinden.

              Me dunkt dat het velen tegenwoordig aan realiteitszin ontbreekt. Zowel bij de gewone mens als de beleidsmakers. Kan er dan niemand nog denken in andere termen dan zwart en wit??

              Voor de rest; eigenlijk is dit een maatschappelijke discussie en die hoort hier niet. Yup, ook ik maak me schuldig, maar ik moest het even kwijt. Sorry mods!

              Mvg,

              J.
              Volledig mee eens! Al die moraalridders die levenslang rijverbod eisen en/of extreem hoge boetes, achten zij zichzelf zonder zonden???

              Comment


              • #8
                Re: Bijna dagelijkse kost.

                Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                Volledig mee eens! Al die moraalridders die levenslang rijverbod eisen en/of extreem hoge boetes, achten zij zichzelf zonder zonden???
                Wat zij van zichzelf denken heeft weinig belang. Iedereen gelijk voor de wet - zij dus ook.
                Bijna iedereen zal wel eens te snel rijden of teveel hebben gedronken, maar er bestaan ook daarin toch gradaties. Dus van zwart-wit is hier m.i. geen sprake.
                Maar iemand die stomdronken ergens tegenaan rijdt of iemand die door overdreven snelheid uit de bocht vliegt (al dan niet met slachtoffers tot gevolg) hoort gewoon niet thuis achter het stuur. De kans dat het niet bij die ene keer blijft is reuzegroot. Hem/haar gewoon opnieuw laten rijden is daarom maatschappelijk onverantwoord.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                Comment


                • #9
                  Re: Bijna dagelijkse kost.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                  Daar gaan we weer

                  - Demoniseren van bestuurders die een ongeval veroorzaakten. Allen zijn het roekeloze of dronken gekken zonder burgerzin. Al eens er bij nagedacht dat de meeste ongeval-veroorzakers misschien gewoon pech hadden? Je weet wel; een moment van onoplettendheid, of een samenloop van omstandigheden, enz. Er al eens bij nagedacht dat jijzelf morgen ook die pech kan hebben? Of zijn het hier allemaal witte ridders?

                  - Eenzijdige visie van de overheid. De auto als melkkoe, maar investeren in de veiligheid van het wegennet? Ho maar! Dat kost geld. Dan liever flitspalen, dat brengt tenminste iets op. Ik rij elke dag op de N8, da's een baan met 4 stroken (2 op, 2 af) en nu al 24 flitspalen. Maar er liggen, op een klein stukje na, al twintig jaar lang geen fietspaden noch voetpaden naast. Om van al die gaten in het wegdek nog maar te zwijgen. Kijk, deze clip is van de UK, maar mocht onze overheid dit clipje lanceren, ik zou het bijzonder hypocriet vinden.

                  Me dunkt dat het velen tegenwoordig aan realiteitszin ontbreekt. Zowel bij de gewone mens als de beleidsmakers. Kan er dan niemand nog denken in andere termen dan zwart en wit??

                  Voor de rest; eigenlijk is dit een maatschappelijke discussie en die hoort hier niet. Yup, ook ik maak me schuldig, maar ik moest het even kwijt. Sorry mods!

                  Mvg,

                  J.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                  Volledig mee eens! Al die moraalridders die levenslang rijverbod eisen en/of extreem hoge boetes, achten zij zichzelf zonder zonden???
                  en nog eentje die met deze stelling volledig akkoord gaat!

                  let op; drinken en rijden gaan niet samen maar als ik twee glazen wijn of een Duvel drink tijdens een diner kan ik nog perfect rijden hoor... 'k heb wel teveel alcohol in mijn bloed dus drink ik geen alcohol...
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bijna dagelijkse kost.

                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bijna dagelijkse kost.

                      Kei en keihard in beeld gebracht. Zeer typerend voor de UK.

                      L.
                      http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bijna dagelijkse kost.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
                        Kei en keihard in beeld gebracht. Zeer typerend voor de UK.
                        yep...mee eens.
                        maar wel heel goed en confronterend.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bijna dagelijkse kost.

                          ik ga voor nultolerantie........

                          ps. tis australie
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bijna dagelijkse kost.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                            ik ga voor nultolerantie........

                            ps. tis australie
                            Ik ook.
                            En strenge controles en boetes die gevoeld worden.
                            Drinken kan je voorkomen, pech niet...
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bijna dagelijkse kost.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                              ik ga voor nultolerantie........

                              ps. tis australie
                              OK, maar los je het probleem daar mee op?
                              de meeste ongelukken waar er sprake is van drank, is dat er te veel gedronken is.
                              een nultolerantie helpt niet veel hoor.
                              men rijdt toch wel met drank op, nultolerantie of niet.
                              zie meer in een drankslot.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X