Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 550D (sportfotografie)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Eos 550D (sportfotografie)

    Hallo,

    bij sportfotografie (continue opname) merk ik dat mijn toestel soms nogal traag reageert. Nochtans zou deze camera 3.7 beelden per seconde moeten kunnen schieten. Zou het kunnen dat dit aan mijn geheugenkaart ligt? Heb je hiervoor misschien beter een ultra of extreme geheugenkaart?
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

  • #2
    Re: Canon Eos 550D (sportfotografie)

    Inderdaad, snelheid van geheugenkaart bepaalt hoe lang zo'n salvo kan volgehouden worden..

    een andere (minder plausible oorzaak) is een te trage sluiter (als die trager is dan de 3.7 fps dan kan het moeilijk anders hé )
    -=_-__________________________________________________ __-_=-
    Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
    -=_-__________________________________________________ __-_=-

    Comment


    • #3
      Re: Canon Eos 550D (sportfotografie)

      Oke, dan ga ik me maar een nieuw geheugenkaartje aanschaffen...
      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

      Comment


      • #4
        Re: Canon Eos 550D (sportfotografie)

        Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
        Hallo,

        bij sportfotografie (continue opname) merk ik dat mijn toestel soms nogal traag reageert. Nochtans zou deze camera 3.7 beelden per seconde moeten kunnen schieten. Zou het kunnen dat dit aan mijn geheugenkaart ligt? Heb je hiervoor misschien beter een ultra of extreme geheugenkaart?
        Hey,

        Heel toevallig heb ik deze thread gelezen: klik hier

        Het werd te technish voor mij maar heb het toch gelezen want het geruzie was wel grappig. Maar ik denk dat je misschien daar een antwoord op je vraag gaat vinden.

        Is gelijkaardig.

        gr,
        hung
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Canon Eos 550D (sportfotografie)

          Ja, in deze discussie gaat het vnl over het trekken in RAW, maar mijn foto's zijn in JPEG getrokken. Ik denk dat de discussies dus niet echt vergelijkbaar zijn.
          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

          Comment


          • #6
            Re: Canon Eos 550D (sportfotografie)

            welk kaartje heb je? de meeste zouden toch 3.7beelden/sec in jpeg moeten kunnen volhouden?

            de kans bestaat dat je een duur kaartje gaat kopen en dat het niets gaat uitmaken. De eerste foto's komen trouwens zowieso in je buffergeheugen van de camera terecht, en dus heeft de snelheid van het kaartje hier nog niets te zeggen. 't is pas als je langer in burst blijft trekken, of in raw (grote files) werkt dat je je buffer snel en langdurig moet leegkrijgen.
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: Canon Eos 550D (sportfotografie)

              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              welk kaartje heb je? de meeste zouden toch 3.7beelden/sec in jpeg moeten kunnen volhouden?

              de kans bestaat dat je een duur kaartje gaat kopen en dat het niets gaat uitmaken. De eerste foto's komen trouwens zowieso in je buffergeheugen van de camera terecht, en dus heeft de snelheid van het kaartje hier nog niets te zeggen. 't is pas als je langer in burst blijft trekken, of in raw (grote files) werkt dat je je buffer snel en langdurig moet leegkrijgen.
              Het standaardkaartje dat erbij zat: nl.SanDisk (SDHC) van 8 GB (15 R MB/s - 7 W MB/s)
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

              Comment


              • #8
                Re: Canon Eos 550D (sportfotografie)

                De snelheid van de kaart geen enkele invloed op de snelheid van de burst, als je zorgt ddat je buffer niet volloopt. Hoeveel foto's je in een bepaalde stand(grote foto en compressie) kan maken zal wel in je handleiding staan. Geeft een Canon nergens aan hoeveel foto's er nog in de buffer kunnen?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Eos 550D (sportfotografie)

                  7 mb/s is toch wel heel traag hoor...een beetje jpeg van 15MP zit al snel aan die 7mb...dat is dan 1 plaatje per seconde.

                  Een beetje geheugenkaart zit toch al op 15/20MB sec. en dan heb je het nog niet eens over de dure snelle versies, welke op 60/90MB sec. zitten. (en volgens mij zelfs al nog hoger).

                  Maar in beginsel zou je geheugenkaart niet de grootste bottleneck mogen zijn, pas als je buffer vol is.

                  Wat wel heel goed kan is dat je lens niet snel genoeg is (welke lens gebruik je?) en het onderwerp wel snel beweegt. De camera drukt namelijk pas af als hij scherp heeft gesteld. Met een minder snelle lens is de camera dan dus continu aan het scherpstellen, waardoor je fps terugloopt...dat gaat een ander (duur) kaartje zeker niet oplossen.
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Eos 550D (sportfotografie)

                    Die gegevens over de buffer vind ik niet in mijn handleiding ...

                    Wat ik wel al gevonden heb: in de modus AI Servo AF kan het zijn dat de snelheid van de continue opname wat daalt.

                    Mijn lens is een gewone kitlens (Canon EFS 15/55 mm IS), misschien is dat inderdaad het grootste probleem?
                    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Eos 550D (sportfotografie)

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      De snelheid van de kaart geen enkele invloed op de snelheid van de burst, als je zorgt ddat je buffer niet volloopt. Hoeveel foto's je in een bepaalde stand(grote foto en compressie) kan maken zal wel in je handleiding staan. Geeft een Canon nergens aan hoeveel foto's er nog in de buffer kunnen?
                      Ik geloof dat ik de gegevens ivm de buffer gevonden heb: als ik maximale JPEG-kwaliteit instel, kan ik een maximale opnamereeks maken van 34 foto's. Zou toch moeten voldoende zijn, niet?
                      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon Eos 550D (sportfotografie)

                        Of het voldoende is kun alleen jij zelf bepalen, is afhankelijk wat je wensen zijn.

                        Je objectief is niet bepalend van de snelheid van je buffer. De kitlens is niet de meest snelle objectief kwa AF. Maar dit heeft dan meer te maken met scherp stellen.

                        Zelf schiet ik alles in RAW en nu loop ik zo nu en dan tegen de beperking aan van de 3.7fbs. Het gebruik van objectieven met een goede AF werkt zeker prettig. Het scherp stellen gaat stuk vlotter (minder missers). Zelf gebruik ik veel de 24-105 en 70-200 IS.

                        Een Sandisk Extreme Class 6 20MB/s 133x is voldoende om te kunnen filmen en vlot weg te kunnen schrijven.
                        Last edited by Superdaantje; 22 november 2010, 17:16.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Eos 550D (sportfotografie)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                          Je objectief is niet bepalend van de snelheid van je buffer. De kitlens is niet de meest snelle objectief kwa AF. Maar dit heeft dan meer te maken met scherp stellen.

                          Zelf schiet ik alles in RAW en nu loop ik zo nu en dan tegen de beperking aan van de 3.7fbs. Het gebruik van objectieven met een goede AF werkt ook prettig. Zelf gebruik ik veel de 24-105 en 70-200 IS en scherp stellen gat erg vlot.

                          Een Sandisk Extreme Class 6 20MB/s 133x is voldoende om te kunnen filmen en vlot weg te kunnen schrijven.
                          Bedoel je dan dat ik best toch een ander kaartje koop?
                          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon Eos 550D (sportfotografie)

                            Ik heb dit uit de specas van de camera:

                            maximale reeks (1 cijferige weergave),
                            Dit staat in de zoeker, dan kun je toch zien hoeveel opnames er nog mogelijk zijn. Althans dat denk ik, maar dat zou je moeten kunnen vinden in de manual.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon Eos 550D (sportfotografie)

                              Zelf had ik met de standaard Sandisk Class 4 15MB/s geregeld problemen met weg schrijven. Bijvoorbeeld filmen lukte niet goed. Na paar seconde stopte die er mee omdat weg schrijven niet vlot genoeg ging. Weg schrijven van bijvoorbeeld RAW files merkte ik ook wel enig verschil met de Class 6 kaart, maar of een snellere SD kaart voor jou het gewenste resultaat geeft dat durf ik niet met 100% te zeggen.

                              Alleen laat je niet gek maken over alle snelheden die er zijn voor SD kaartjes. 20MB/s of 30MB/s zijn voor de 550D al voldoende.

                              Comment

                              Working...
                              X