Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd lingerieshoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd lingerieshoot

    Ik heb al een paar keer een verzoekje gekregen om een lingerieshoot te doen, maar omwille van het 'delicate' aspect heb ik altijd de boot afgehouden.
    Nu blijft die vraag maar komen en dacht ik alvast wat informatie te vragen voor ik beslis.
    Wat raden jullie aan als (minimum) materiaal?
    Kunnen jullie me eventueel ook enkele set-ups, instellingen enz verklappen?
    Mijn doel voor deze eerste keer zou zijn om het model er (redelijk) goed te laten uit komen, eventuele mindere kantjes van een lichaam te maskeren.
    Welke zijn dan de details waar ik op moet letten?
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Hulp gevraagd lingerieshoot

    heb je ervaring met portret / modellen shoots? Ik zie dergelijke foto's niet direct in je portfolio...

    indien niet, zou ik hier mee beginnen... zodat je vertrouwd geraakt met de techniek en de modellen, alvorens ze uit de kleren gaan...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd lingerieshoot

      Ik heb er idd geen ervaring mee. (behalve wat straatportretten heb ik nog nooit op mensen geschoten )
      Daarom sta ik er wat weigerachtig tegenover, maar na lang aandringen heb ik toegezegd om informatie in te winnen. Dan kan ik nog beslissen..

      Dus alle info is welkom.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd lingerieshoot

        Ik deel d_oracle's mening. Zonder ervaring met modellen/fashion e.d. zal het zéér moeilijk zijn om verder te geraken dan veredelde 'platte' snapshots, denk ik.

        L.
        http://lievendevlaminck.wordpress.com/

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gevraagd lingerieshoot

          Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk bericht
          Ik heb er idd geen ervaring mee. (behalve wat straatportretten heb ik nog nooit op mensen geschoten )
          diezelfde modellen, die je voor een lingerie shoot vragen, stel ze voor om een geklede shoot te houden! Tenzij ze andere bedoelingen hebben, zullen ze dat zeker aanvaarden... Zo leer je met het model samenwerken, en leer je mensen fotograferen...
          Lingerie (of naakt), is best moeilijk als je de basis niet beheerst.
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gevraagd lingerieshoot

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            diezelfde modellen, die je voor een lingerie shoot vragen, stel ze voor om een geklede shoot te houden! Tenzij ze andere bedoelingen hebben, zullen ze dat zeker aanvaarden... Zo leer je met het model samenwerken, en leer je mensen fotograferen...
            Lingerie (of naakt), is best moeilijk als je de basis niet beheerst.
            Da's idd geen slecht idee. Welk wateriaal heb ik daar minimum voor nodig?
            Qua lenzen zit ik wel goed denk ik, (50mm 1.8 en 24-105mm 4.0) maar waar moet ik qua belichting aan denken. Nu heb ik enkel een 430EX II.

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gevraagd lingerieshoot

              Qua lenzen zit ik wel goed denk ik, (50mm 1.8 en 24-105mm 4.0) maar waar moet ik qua belichting aan denken. Nu heb ik enkel een 430EX II.
              Denk dat je vooral met de 50mm zal werken. Voor een eerste shoot kan je al veel bereiken met één flits, een vaste lichtbron, bv; bouwlamp/halogeenlamp en een reflectiescherm, al dan niet zelf gemaakt met een laken of stuk karton.

              Achtergrond kan ook met laken of effen muur doch is niet noodzakelijk. Wel voldoende afstand laten tss model en achtergrond.

              De rest is trial en error hé

              En als het echt de éérste keer is, heel wat bij lezen hier op 't forum
              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

              BD1614BE

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gevraagd lingerieshoot

                Wat je in de eerste plaats nodig hebt is een locatie die geschikt is voor een lingerie shoot, dat kan een studio zijn, maar dat kan ook een hotelkamer zijn met een mooi interieur. En met een ruimte waar het model zich kan omkleden. Ik zou dan ook zorgen voor twee flitsers los van de camera op statief en met een paraplu bediend door radio triggers. Je werkt dan volledig manueel dus is een flitsmeter ook handig, de flitsen moeten manueel werken en met de mogelijkheid van het vermogen te regelen.

                Ik zou der ook op letten van toch met een redelijk brandpunt te werken zo om en bij de 70 tot 85 mm, als er veel omgevingslicht is op je locatie kan je dit mee gebruiken in de foto, en je model echt belichten met de flits, en de omgeving 1 of 2 stops minder licht dan je model. Bedenk dat sluitersnelheid geen invloed heeft op de flitsbelichting (binnen de syncwaarden) echter wel de belichting met het omgevingslicht. Dus meten is de boodschap.

                Succes met je shoot.
                MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gevraagd lingerieshoot

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  Wat je in de eerste plaats nodig hebt is een locatie die geschikt is voor een lingerie shoot, dat kan een studio zijn, maar dat kan ook een hotelkamer zijn met een mooi interieur. En met een ruimte waar het model zich kan omkleden. Ik zou dan ook zorgen voor twee flitsers los van de camera op statief en met een paraplu bediend door radio triggers. Je werkt dan volledig manueel dus is een flitsmeter ook handig, de flitsen moeten manueel werken en met de mogelijkheid van het vermogen te regelen.

                  Ik zou der ook op letten van toch met een redelijk brandpunt te werken zo om en bij de 70 tot 85 mm, als er veel omgevingslicht is op je locatie kan je dit mee gebruiken in de foto, en je model echt belichten met de flits, en de omgeving 1 of 2 stops minder licht dan je model. Bedenk dat sluitersnelheid geen invloed heeft op de flitsbelichting (binnen de syncwaarden) echter wel de belichting met het omgevingslicht. Dus meten is de boodschap.

                  Succes met je shoot.
                  MVG, Jeff C.
                  De nagel op de kop, een lingerie shoot kan je niet zomaar overal doen, eerlijk gezegd zou ik voor de hotelkamer optie kiezen, dan heb je automatisch een plaats waar het model zich kan omkleden en klaarmaken ... anders een studio huren, dan heb je ook gelijk de belichting en het materiaal wat nodig is ... ik zou zelf ofwel een 85mm 1.8 gebruiken ofwel een 70-200 2.8 ... maar ik gebruik dan ook een 5dII ... met een crop camera kan de 50mm1.8 wel goed uitkomen.

                  Ik denk dat lingerie en naakt fotografie trouwens een stuk moeilijker is dan glamour of portret fotografie, de belichting is echt van cruciaal belang hier, en soms is het model nogal onwennig om zonder kleding voor een 'vreemde' te staan, dus daar moet je rekening mee houden.

                  Ik zou eerlijk gezegd nooit beginnen met een lingerie shoot als je niet 200% zeker bent van jezelf, elk greintje onzekerheid dat je als fotograaf uitstraalt wordt door het model opgepikt, en als ze dan zo goed als naakt voor je staat zal de shoot niet echt vlot verlopen ... ik zou altijd eerst een glamour shoot met een nieuw model doen voordat ik naar lingerie of topless/naakt zou evolueren, kwestie van ervaring op te doen zowel voor jezelf als voor het model.

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp gevraagd lingerieshoot

                    Dat was ook precies de reden waarom ik de boot zolang heb afgehouden.
                    Ik ga eens een gesprekje houden met het model.
                    In elk geval bedankt voor de opstellingen, tips en meningen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp gevraagd lingerieshoot

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                      veel bereiken met één flits, een vaste lichtbron, bv; bouwlamp/halogeenlamp
                      waarom zou je met twee verschillende kleurtemperaturen werken?
                      Never resist temptation or it could go away...
                      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp gevraagd lingerieshoot

                        Wij geven workshops belichting vooral gericht op model fotografie. Als je intresse hebt stuur je maar een berichtje.
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment

                        Working...
                        X