Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Killing fields

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Killing fields

    Abstracte bewerking met symbolische verwijzing naar de dodelijke velden uit veldslagen en oorlogsgeweld allerhande. Heden ten dage nog steeds aan de orde !



    Dank u voor het kijken en de reacties.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Killing fields

    een heel knappe bewerking! kzou graag nog wat meer uitleg gekregen hebben wat betreft de symbolen, of hoe je ze interpreteerde, maar eigenlijk is het nog beter om een eigen interpretatie te maken...
    groetjes
    hilde

    Comment


    • #3
      Re: Killing fields

      Duizenden moeten er nog in de modder steken in de westhoek. Maar het lijkt wel of dit doodshoofd ons toe pinkt met de boodschap "Nooit meer oorlog" is een grap.
      mvg,
      Ludo V.

      Comment


      • #4
        Re: Killing fields

        Oorspronkelijk geplaatst door tullep Bekijk bericht
        een heel knappe bewerking! kzou graag nog wat meer uitleg gekregen hebben wat betreft de symbolen, of hoe je ze interpreteerde, maar eigenlijk is het nog beter om een eigen interpretatie te maken...
        Dank je Hilde, een eigen interpretatie kan zeker doch het antwoord heeft Ludo al grotendeels gegeven

        Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
        Duizenden moeten er nog in de modder steken in de westhoek. Maar het lijkt wel of dit doodshoofd ons toe pinkt met de boodschap "Nooit meer oorlog" is een grap.
        Ludo, verdorie goed gezien maar je bent in deze discipline dan wat thuis hé
        Ik was benieuwd naar de reacties want sommigen (hardnekkige klassieke fotografen) hebben met fotografisch surrealistische en abstracte uitwerkingen nogal wat last.
        Dank je Ludo !
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Killing fields

          Ik reken mij daaronder, eerder hardnekkig technisch dan

          Voor mij is dit puur bewerking, niks met fotografie te maken, ook al zal je wel van een foto vertrokken zijn.

          Deze foto zegt mij niet veel ("niks" klinkt zo grof he ? ), maar respecteer zeker de makers van zo'n werk... Alleen al de manier hoe je hier aan komt, en het feit dat je hier iets in ziet...

          Er moeten van alle soorten zijn he

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Ik was benieuwd naar de reacties want sommigen (hardnekkige klassieke fotografen) hebben met fotografisch surrealistische en abstracte uitwerkingen nogal wat last.
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Re: Killing fields

            'k Zag hier ook dadelijk het doodshoofd in...lugubere boodschap, knap uitgewerkt

            Zelf zal ik nooit zo'n foto's maken, ook omdat ik 't geduld er niet voor heb, maar 'k kan ze wel smaken, met respect ook voor wie het wèl kan
            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
            Grtjs, Jacky

            Comment


            • #7
              Re: Killing fields

              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
              Ik reken mij daaronder, eerder hardnekkig technisch dan
              Voor mij is dit puur bewerking, niks met fotografie te maken, ook al zal je wel van een foto vertrokken zijn.
              Deze foto zegt mij niet veel ("niks" klinkt zo grof he ? ), maar respecteer zeker de makers van zo'n werk... Alleen al de manier hoe je hier aan komt, en het feit dat je hier iets in ziet... Er moeten van alle soorten zijn he
              Alle soorten... gelukkig maar !!! Techniek kan je leren, gevoel dat heb je of niet, evenzo in de muziek, film als literaire wereld. Ik heb het voordeel veelzijdig te zijn en waardeer alle vormen van kunst.
              En nog dit : ik kan je verzekeren dat fotografen die creatief en artistiek werk leveren uit de fotografie in de discipline van surrealisme tot abstract, de fotografie weten te doen aanvaarden en respecteren (lees maar promoten) in het bredere kader van beeldende- en plastische kunsten.
              Bedankt voor je reactie na een lange afwezigheid, de reden ons beiden goed bekent, wat ik persoonlijk betreur !
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Killing fields

                Oorspronkelijk geplaatst door Jacky2 Bekijk bericht
                'k Zag hier ook dadelijk het doodshoofd in...lugubere boodschap, knap uitgewerkt

                Zelf zal ik nooit zo'n foto's maken, ook omdat ik 't geduld er niet voor heb, maar 'k kan ze wel smaken, met respect ook voor wie het wèl kan
                Dank je Jacky2. Duidelijk en oprecht
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Killing fields

                  Op het eerste gezicht een eend, maar dat zal dan weer mijn 'twisted mind' zijn.
                  Hevig bewerken kan tot resultaten leiden, maar dat kader heeft alweer niets met de foto vandoen, dat cyaan is meer een chemische reactie, en Killing fields slaat op Vietnam...(en een mooi thema van Mike Oldfield met vooral étude van Tarréga als toppunt)...maw, connecties genoeg, en toch wringt het, maar dat heb je met oorlog.
                  Jammer genoeg is dit niet langer fotografie, of het kunst is laat ik aan de experten over, maar ik durf te denken van wel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Killing fields

                    Mij zegt deze foto niets, terwijl G.R. hem geniaal vind, en niet snapt dat wij niet zien wat hij ziet... Ik vind ook dat een foto geen uitleg behoeft, laat de foto zelf emoties oproepen... Nu, ieder zijn genre, en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hem subliem vinden.
                    Wat ik ook al ondervonden heb, hoe langer je met een foto bezig bent, hoe minder "objectief" je kan zijn over je eigen werk...
                    Grtz
                    Foto's Natuur
                    Foto's Mensen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Killing fields

                      Ook voor mij meteen de relatie met de beeltenis van een doodshoofd. Ook zonder uitleg gaf het beeld me een wrang gevoel van ongemak te wijten aan een oorlogsomgeving waar ook ter wereld.
                      Of het met fotografie nog te maken heeft... ik weet niet, want daar valt erg veel en lang over te zeggen. Het beeld geeft controverse gevoelens bij verschillende kijkers. En eigenlijk, heeft kunst dat niet door de eeuwen gedaan? Elke kunststrekking - zeker in het begin - heeft moeten knokken voor begrip. Waarom zou het nu anders zijn?
                      Of ik het zelf graag zie? Hmmm... ben ik nog niet uit. Maar ik doe in ieder geval mijn pet voor je af, ware het alleen al voor het durven posten.
                      Marleen
                      It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                      http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

                      Comment


                      • #12
                        Re: Killing fields

                        Zie ook PB... Behalve 3 weken verlof in aug ben ik niet weggebleven van BD...
                        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        ...Bedankt voor je reactie na een lange afwezigheid, de reden ons beiden goed bekent, wat ik persoonlijk betreur !
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

                        Comment


                        • #13
                          Re: Killing fields

                          Oorspronkelijk geplaatst door chelle Bekijk bericht
                          Mij zegt deze foto niets, terwijl G.R. hem geniaal vind, en niet snapt dat wij niet zien wat hij ziet...
                          Grtz
                          Iedereen vind in principe zijn foto geniaal, jij ook. En G.R. begrijpt WEL dat anderen niet zien wat een auteur soms (ook als boodschap) in zijn werk wil weergeven, zelfs met het allergrootste respect. Heb genoeg kennis en ervaring in deze materie !

                          Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
                          Ook voor mij meteen de relatie met de beeltenis van een doodshoofd. Ook zonder uitleg gaf het beeld me een wrang gevoel van ongemak te wijten aan een oorlogsomgeving waar ook ter wereld.
                          Of het met fotografie nog te maken heeft... ik weet niet, want daar valt erg veel en lang over te zeggen. Het beeld geeft controverse gevoelens bij verschillende kijkers. En eigenlijk, heeft kunst dat niet door de eeuwen gedaan? Elke kunststrekking - zeker in het begin - heeft moeten knokken voor begrip. Waarom zou het nu anders zijn?
                          Of ik het zelf graag zie? Hmmm... ben ik nog niet uit. Maar ik doe in ieder geval mijn pet voor je af, ware het alleen al voor het durven posten.
                          Marleen
                          Je kan niet alles graag zien, dat is voor ieder verschillend. Vind jou resumé een prachtige realistische samenvatting - een objectieve les in geschiedenis
                          Het durven posten : degenen die dit beoefenen hebben naast "abstract" geen andere mogelijkheid om op BD te plaatsen.

                          Iedereen bedankt voor het kijken en schrijven
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Killing fields

                            Mijn vrouw kijkt over mijn schouder mee en vindt dit fantastisch maar die zit nu al 7 jaar op de kunstacademie en is nogal gecharmeerd van min of meer abstracte dingen met een verhaal of een ziel zoals ze dat daar noemen.
                            Ik heb de afgelopen 7 jaar wel geleerd (niet altijd vrijwillig) dat het eigenlijk niks uitmaakt welke techniek je gebruikt. Het gaat om het resultaat; of je daar iets mee uit kunt drukken; of je anderen kunt ontroeren, of doen schrikken, of kwaad maken.
                            Ik denk dat dit in dit geval perfect gelukt is: de fotografie gebruiken om iets neer te zetten; een gevoel, een mening, een emotie,... noem maar op. Het is het resultaat dat telt, niet de techniek die je daarvoor gebruikt hebt.

                            Niet echt mijn ding maar ik kan het wel heel erg waarderen.

                            Groeten, Bert
                            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                            www.bertofotografie.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Killing fields

                              Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                              Mijn vrouw kijkt over mijn schouder mee en vindt dit fantastisch maar die zit nu al 7 jaar op de kunstacademie en is nogal gecharmeerd van min of meer abstracte dingen met een verhaal of een ziel zoals ze dat daar noemen.
                              Ik heb de afgelopen 7 jaar wel geleerd (niet altijd vrijwillig) dat het eigenlijk niks uitmaakt welke techniek je gebruikt. Het gaat om het resultaat; of je daar iets mee uit kunt drukken; of je anderen kunt ontroeren, of doen schrikken, of kwaad maken.
                              Ik denk dat dit in dit geval perfect gelukt is: de fotografie gebruiken om iets neer te zetten; een gevoel, een mening, een emotie,... noem maar op. Het is het resultaat dat telt, niet de techniek die je daarvoor gebruikt hebt.

                              Niet echt mijn ding maar ik kan het wel heel erg waarderen.

                              Groeten, Bert
                              Hallo Berto, inderdaad een werk zou een ziel moeten hebben (ook geleerd) en op Ka's proberen ze je dat aan te leren. Eens je dit begrip mee hebt gaat er een diepgaande fantastische wereld voor je open. Als je vrouw het weet te appreciëren ben ik al heel tevreden, doe ze de groeten, en geen probleem het hoeft echt je ding niet te zijn
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment

                              Working...
                              X