Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorbeeldfoto's met uitgebreide info! ter lering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorbeeldfoto's met uitgebreide info! ter lering

    wat ik zoek (en hoop dat jullie dit weten te vinden...) is :

    een website of boek met daarin:

    - veel voorbeeldfoto's (diverse stijlen, effecten, nabewerking etc)
    - per foto een beschrijving van de instellingen en gebruikte hardware (eigenlijk de EXIF info)
    - de stappen in de nabewerking (dus bijvoorbeeld: LightRoom gebruikt op de volgende manier:
    * witbalans op daglicht gezet
    * belichting +3
    * korrelgrootte verhoogd
    * etc

    Reden: ik zie vaak foto's met gave effecten waarvan ik graag wil weten hoe dit te maken is.
    Vraag: zijn er dit soort sites/boeken?

  • #2
    Re: Voorbeeldfoto's met uitgebreide info! ter lering

    Die boeken zal je niet vinden. Tijdens diverse cursussen zal je dit wel kunnen bekomen maar nooit alles samen (en die dat het wel allemaal samen doen verkopen u lucht)

    Tot op heden snap ik ook niet wat mensen zijn met de sluitertijd,diafragma en iso waarde.
    Leuk om weten als je er zelf was en dus perfect weet hoe de situatie was. Anders ben je er eigenlijk niets mee.

    Sluitertijd is omgevingslicht en diafragma is scherptediepte en verder...niets
    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

    Comment


    • #3
      Re: Voorbeeldfoto's met uitgebreide info! ter lering

      Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
      Die boeken zal je niet vinden. Tijdens diverse cursussen zal je dit wel kunnen bekomen maar nooit alles samen (en die dat het wel allemaal samen doen verkopen u lucht)

      Tot op heden snap ik ook niet wat mensen zijn met de sluitertijd,diafragma en iso waarde.
      Leuk om weten als je er zelf was en dus perfect weet hoe de situatie was. Anders ben je er eigenlijk niets mee.

      Sluitertijd is omgevingslicht en diafragma is scherptediepte en verder...niets
      Klopt, als het licht een beetje anders is klopt het al niet meer. Dus veel haal je er al niet uit. Je zou ook al de afstand tot het onderwerp enal moeten gaan meegeven. Welke lens, welk toestel...
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • #4
        Re: Voorbeeldfoto's met uitgebreide info! ter lering

        Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
        Reden: ik zie vaak foto's met gave effecten waarvan ik graag wil weten hoe dit te maken is.
        Heel simpel: je laat bijvoorbeeld op tienduizend foto's het zwart dichtlopen. Dan krijg je tien foto's met een gaaf effect.

        Comment


        • #5
          Re: Voorbeeldfoto's met uitgebreide info! ter lering

          [/QUOTE]
          Reden: ik zie vaak foto's met gave effecten waarvan ik graag wil weten hoe dit te maken is.
          Vraag: zijn er dit soort sites/boeken?[/QUOTE]

          is het de bedoeling deze foto's na te maken, nee toch, zoek foto's op, bekijk ze in de zin van, hoe gaat dit tot stand komen, lichtval, onderwerp etc, download een fotobewerkings progr. als je dat nog niet bezit,anders een goede cloon van Ps is Gimp,ook op het net te vinden.
          Neem een eigen onderwerp wat past binnen uw gaaf effect en experimenteer met camera en software,en zo ontwikkel je nog een eigen stijl,in plaats van reeds bestaande effecten na te maken. Is toch veel leuker ! Mvg guido
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Voorbeeldfoto's met uitgebreide info! ter lering

            Je wil gewoon leren fotograferen dus.
            Maar er nie veel moeite in steken en hoopt dat er dan maar een boek voor bestaa die je ff tussen de cornflakes smorgens kan meenemen.
            Wel dan heb ik nieuws voor je:

            NO GO

            Als er al een boek van gemaakt zou kunnen worden dan is het minstens een 5 delige set in het kaliber van de dikke CRC-press reference uitgaven (heeeeeeeeel dikke boeken met dun papier).
            Zou je honderden (duizenden) euros kosten.
            En dan is em niet alleen niet te lezen / ontoegankelijk etc ... maar vooraal saai en onbruikbaar.
            En finaal heb je nog niets geleerd.

            Ervaring is iets wat in geen enkel boek omschreven kan worden.
            Dus pakken die fotomachien, shooten, evalueren, nadenken, and all over again ....
            and again
            and again
            ...

            Comment


            • #7
              Re: Voorbeeldfoto's met uitgebreide info! ter lering

              and again..
              D700

              Comment


              • #8
                Re: Voorbeeldfoto's met uitgebreide info! ter lering

                and again
                nikon D700/D90 , 14/24 2,8 ; 24/70 2,8 ; 70/200 2,8 ; 50 1,4
                www.pascaldanvers.com

                Comment


                • #9
                  Re: Voorbeeldfoto's met uitgebreide info! ter lering

                  Ik heb zo'n boek:

                  "Digitaal fotograferen zonder handleiding, 250 briljante foto's en hoe je ze maakt"

                  Van Peter de Ruiter
                  ISBN nummer 90-389-1637-X

                  Meer info: www.peterderuiter.nl

                  Comment

                  Working...
                  X