Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oude Tamron lens + welke body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oude Tamron lens + welke body

    Heb er al wat over opgezocht maar wil het hier toch nog even checken.

    Ik heb nog m'n oude Tamron lens van op m'n analoge Nikon F65. Was daar heel tevreden over. In die lens zit dus geen autofocusmotor. Als ik die lens nog wil gebruiken, moet ik dus op zoek naar een Nikon body waar wel nog een autofusmotor inzit.

    Welke opties heb ik dan? D80, 90? D70 heb ik ook bekeken maar die heeft maar 6 miljoen pixels...

  • #2
    Re: oude Tamron lens + welke body

    D80, D90, D200, D300, D300s, D2x, D3, D3s, D3x, D7000... keuze genoeg!
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: oude Tamron lens + welke body

      Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk bericht
      ? D70 heb ik ook bekeken maar die heeft maar 6 miljoen pixels...
      So what?

      Comment


      • #4
        Re: oude Tamron lens + welke body

        Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk bericht
        Ik heb nog m'n oude Tamron lens van op m'n analoge Nikon F65. Was daar heel tevreden over.
        Ik zou daar persoonlijk mijn keuze voor een dslr niet van af laten hangen, of het moest al een heel speciale Tamron zijn... Anders kan het best zijn dat de eerste de beste Nikon-kitlens het even goed doet. De technologie heeft de voorbije decenia immers niet stil gestaan.

        Bovendien, manuele focus is misschien wel eens leuk, maar veel actie zal je er dan waarschijnlijk niet mee moeten vastleggen.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: oude Tamron lens + welke body

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          D80, D90, D200, D300, D300s, D2x, D3, D3s, D3x, D7000... keuze genoeg!
          D50 nog aan het lijstje toevoegen...

          Comment


          • #6
            Re: oude Tamron lens + welke body

            Okee, even m'n budget vermelden. Ik zou tweedehands toch niet veel meer dan 300 euro willen uitgeven.

            Die Tamron was zo'n allround lens, genre 18-200 van nu. En een nieuwe body met zo'n genre lens kan ik even niet betalen...

            En die D70 zal ook wel een goed toestel zijn, maar heb nu op m'n bridge 8 miljoen pixels en is 6 net niet wat krap al sik bv ene grote afdruk wil doen?

            Comment


            • #7
              Re: oude Tamron lens + welke body

              Val wel mee denk ik. De d80 is qua kwaliteit volgens mij hetzelfde als de d70 maar heeft een iets groter scherm, scherpstelmotor en 10mp. Ik schiet zelf met een d80. Tweedehands liggen deze rond de 300 euro.
              Groeten Remco.

              Comment


              • #8
                Re: oude Tamron lens + welke body

                Met zo'n lens kun je maar beter niet meer dan 6mp hebben .
                Voor 300 euro vind je wel een d40x met 18-135 denk ik.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: oude Tamron lens + welke body

                  Heb destijds foto's genomen met de D70 succesvol op A4 kunnen afdrukken Zelfs op 30/40 maar dat is nipt.
                  Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                  BD1614BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: oude Tamron lens + welke body

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Met zo'n lens kun je maar beter niet meer dan 6mp hebben .
                    Voor 300 euro vind je wel een d40x met 18-135 denk ik.
                    +1 (en dan met name het aantal megapixels met een dergelijke lens).

                    Overigens....meer als 4-6 MP heb je niet nodig voor grote afdrukken voor in de woonkamer.

                    In het lijstje hierboven mist de beste camera trouwens nog....de D700
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: oude Tamron lens + welke body

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                      Heb destijds foto's genomen met de D70 succesvol op A4 kunnen afdrukken Zelfs op 30/40 maar dat is nipt.
                      Kan zelfs op A3 hoor (heb een 75x50 in de woonkamer hangen uit een 4,6 MP beeld...voor dergelijk gebruik hoeft er niet perse op 300 dpi afgedrukt te worden...100 dpi is meer dan prima voor Jan met de Pet en een 18-200*...)

                      Die 75x50 is zelfs binnen normale kijkafstand haarscherp...



                      * Niet negatief bedoeld tegenover Jan met de pet en/of 18-200 objectieven, maar men gaat hier vaak uit van minimaal 300 dpi voor afdrukken. Als fotograaf voor een expositie of dergelijke kan ik daarin komen, maar voor ons *****jesvolk thuis is dat best wel overkill zeg maar.
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: oude Tamron lens + welke body

                        Dit is de lens trouwens: http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&sort=1&cat=43
                        Wordt (of beter werd) destijds wel prijs-kwaliteit goed bevonden.

                        Ik leid uit enkele vorige antwoorden af dat ik best een camera neem met niet té veel pixels? Omdat je beter de tekortkomingen ziet? Zie ik bij een afdruk op A4 formaat bv het verschil tussen een D70 of 80 hiermee?

                        Heb al snel wat zitten zoeken maar de D70's die ik vind kosten bijna evenveel als de D80's.

                        Comment


                        • #13
                          Re: oude Tamron lens + welke body

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk bericht
                          Dit is de lens trouwens: http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&sort=1&cat=43
                          Wordt (of beter werd) destijds wel prijs-kwaliteit goed bevonden.

                          Ik leid uit enkele vorige antwoorden af dat ik best een camera neem met niet té veel pixels? Omdat je beter de tekortkomingen ziet? Zie ik bij een afdruk op A4 formaat bv het verschil tussen een D70 of 80 hiermee?

                          Heb al snel wat zitten zoeken maar de D70's die ik vind kosten bijna evenveel als de D80's.
                          Niet teveel megapixels is iets te kort door de bocht...in sommige gevallen kun je heel veel hebben aan al die megapixels...maar in combinatie met een niet al te hedendaagse lens ga je wel de beperkingen van de lens zien met al die megapixels.

                          Overigens zou ik voor deze lens zeker geen camera kopen, maar een complete kit. Ik durf te wedden dat de hedendaagse kitlenzen van eender welk merk beter zullen presteren...
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: oude Tamron lens + welke body

                            Wat een verkeerde insteek.
                            Je moet nu niet een 'slechte' body gaan kopen omdat je huidige lens toch niet kwalitatief goed is voor een 'goede' body. Stel je wilt over een tijd toch investeren in een andere goede lens, maar dan zit je met een 'slechte' body te kijken.

                            Zou dus zeker niet iets 'slechts' kopen omdat de lens die je nu wilt gebruiken niet kwalitatief top is.

                            (Let op, zet 'slecht' tussen ' ', alles is relatief wat slecht / goed is)
                            WillemClassensDesign: Mijn website
                            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                            Flitsers:HVL-F42AM;

                            Comment

                            Working...
                            X