Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ir

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ir

    Is er hier iemand onder jullie die weet of een D90 gevoelig is voor infrarood.
    Ik heb enkele foto's gezien en ik moet toegeven dat het wel iets heeft.
    Bomen met witte bladeren tegen zwarte luchten en roze/rode wolken.
    Miel
    D90 - D70 - F80 + glas

  • #2
    Re: Ir

    De afstandsbediening vd tv nemen, richten op de camera en foto nemen. Als je een rood lichtje ziet is die gevoelig voor infrarood.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Ir

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      De afstandsbediening vd tv nemen, richten op de camera en foto nemen. Als je een rood lichtje ziet is die gevoelig voor infrarood.
      Dat is de beste manier inderdaad (tenzij je een bluetooth afstandsbediening hebt )

      Als het antwoord positief is, heb je vervolgens nog een IR-filter nodig. Die houdt "alles" tegen behalve IR-licht.



      Een ideale camera voor IR fotografie is een Sigma SD (9, 10, 14 en 15). Deze heeft een IR-filter (dat IR licht tegenhoudt) voor de sensor zitten welke tevens dienst doet als stofbescherming. Deze kan je gemakkelijk eraf halen (moet ook met schoonmaken van de sensor). Als je die er af haalt heb je een camera die extreem gevoelig is voor IR licht. Je kan zelfs al bijna IR foto's maken...maar met een bovengenoemd filter dat al het licht dat niet IR is tegenhoudt zijn de resultaten dan subliem (als IR je ding is).
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Ir

        De man die je daar meer over kan vertellen is collega-Mod devid, die trouwens in één van de vorige Shoot edities (Shoot #6, apr-mei 2010) een interessant artikel over geschreven heeft.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Ir

          Bedankt
          Miel
          D90 - D70 - F80 + glas

          Comment

          Working...
          X