Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon speedlite 580 stroboscoob't soms na nemen van foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon speedlite 580 stroboscoob't soms na nemen van foto

    Ik gebruik een canon EOS 5D mrkII in combinatie met een speedlite EX 580 II.

    Soms (regelmatig, naargelang de moment) als ik een foto genomen heb, begint mijn flash stroboscobische flitsen te geven (gedurende een second ofzo, tot zijn capaciteit op is denk ik?)

    Ik kan het niet echt reproduceren, soms heb ik het een hele dag niet, soms meerdere keren per dag. Ik heb de indruk (maar nogmaals, niet te reproduceren) dat het is telkens ik nadien mijn toestel tilt (om foto's te bekijken, dus met lens naar beneden) en op de play-toets druk.

    het is eigenlijk het zelfde fenomeen dat optreedt als je op de DOF preview knop drukt.

    Iemand een idee wat er mis is? Want ik vind het niet in instelling (kan me ook moeilijk inbeelden dat het een instelling is "doe ambetant"). Ik kan me ook voorstellen dat het voor grotere slijtage zorgt bij de flash

    Ik zou er graag mee naar de leverancier gaan, maar doe dat niet graag als ik het niet kan reproduceren, want dan vinden ze toch niets
    canon eos 5d mrkII - ef 24-105 L IS - speedlite ex 580 II (2010)
    Canon g2 - 1gig microdrive (2002)
    Minolta X-300s - MD 35-70mm (1995)

  • #2
    Re: canon speedlite 580 stroboscoob't soms na nemen van foto

    Heb dan geen Canon...

    Maar als ik op DOF preview druk met mijn Nikon en SB900 dan geeft hij een continu "instel" licht af voor een aantal seconden. Geen stroboscoop achtige flitsen.

    Gezien je uitleg dat het bij het bekijken van foto's gebeurt lijkt het met toch sterk op een "feature" in plaats van een "bug". Waarbij je enkel nog "even" moet ontdekken wat de feature nu precies is. Wellicht heeft de play knop een dubbele functie wanneer de flits is gemonteerd? Of, en dat lijkt me waarschijnlijker, druk je per ongeluk allerlei andere knopjes in op het moment dat je een foto bekijkt? (dat heb ik zelf namelijk onlangs nog ondervonden).
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: canon speedlite 580 stroboscoob't soms na nemen van foto

      Je drukt op het DOF knopje.
      Canon en glas
      www.jakke16.be

      Comment


      • #4
        Re: canon speedlite 580 stroboscoob't soms na nemen van foto

        Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
        Je drukt op het DOF knopje.
        inderdaad...als je het toestel naar beneden tilt dan druk je daar per ongeluk op ...ik had het soms voor in een donker cafe en dan is 't heeeeeeeeel irritant als je niet weet waarom dat is ...

        Ik dacht dat je dat in je customfuncties van je canonflash wel kon uitschakelen

        Comment


        • #5
          Re: canon speedlite 580 stroboscoob't soms na nemen van foto

          ik was eerst vol ongeloof maar heb me vanochtend eens bezig gehouden met te simuleren, en inderdaad, mijn duim komt gevaarlijk dicht bij de dof knop. Als je wa snel moet kijken kan ik me voorstellen dat er een "aanraking" is.

          hopelijk is dit misterie nu opgelost

          thx
          canon eos 5d mrkII - ef 24-105 L IS - speedlite ex 580 II (2010)
          Canon g2 - 1gig microdrive (2002)
          Minolta X-300s - MD 35-70mm (1995)

          Comment

          Working...
          X