Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon S95 flitsprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon S95 flitsprobleem

    Mijn slechts 3 maand jonge Canon S95 (die ik als back-up gekocht heb als ik mijn 5DMKII thuislaat) heeft sinds gisteren een flitsprobleem.
    Deze werkt niet meer in geen enkele stand, (APSM,auto).
    De flitser schuift nog wel uit, hij focust in flitsmodus en het hulplicht werk ook maar de flitser gaat niet af en er word dus geen opname gemaakt.
    En er is nog een klein probleempje.. de camera geeft aan dat de accu verwisseld moet worden en gaat in off-stand. terwijl deze volledig opgeladen is. (camera werkt na aanzetten terug).
    Waarschijnlijk zal deze in reparatie moeten.

    Iemand die ook dergelijk probleem gehad heeft met de S95 ?
    Last edited by Funcky; 21 november 2010, 17:48.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

  • #2
    Re: Canon S95 flitsprobleem

    Het probleem met de accu, is dat als je de flitser wil gebruiken of bij elke foto?

    Als dat is bij gebruik van de flitser dan kan je die beter niet meer gebruiken voor je de camera hebt laten repareren. Een paar jaar geleden had ik een setje AA-accu's aan iemand van onze fotoclub uitgeleend. Tijdens het fotograferen merkte hij dat de accu's plots leeg waren. Toen hij mijn setje accu's wou gebruiken gaf de flitser een knal, en de accu's waren te heet om vast te nemen...
    Waarschijnlijk is er iets mis met de flitscondensator van je S95, en dan kan je die best zo snel mogelijk laten repareren.

    Met de S95 heb ik geen ervaring, maar ik denk dat er in mijn S90 wel hetzelfde flitsertje zal zitten. Die werkt tot nu toe nog altijd prima, waarschjnlijk heb je gewoon pech gehad. Ik hoop dat je niet te lang moet wachten op de reparatie, dit zal zeker wel een garantiegeval zijn (tenzij de camera nat geweest is, iets anders kan je zelf niet verkeerd doen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon S95 flitsprobleem

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Het probleem met de accu, is dat als je de flitser wil gebruiken of bij elke foto?

      Als dat is bij gebruik van de flitser dan kan je die beter niet meer gebruiken voor je de camera hebt laten repareren. Een paar jaar geleden had ik een setje AA-accu's aan iemand van onze fotoclub uitgeleend. Tijdens het fotograferen merkte hij dat de accu's plots leeg waren. Toen hij mijn setje accu's wou gebruiken gaf de flitser een knal, en de accu's waren te heet om vast te nemen...
      Waarschijnlijk is er iets mis met de flitscondensator van je S95, en dan kan je die best zo snel mogelijk laten repareren.

      Met de S95 heb ik geen ervaring, maar ik denk dat er in mijn S90 wel hetzelfde flitsertje zal zitten. Die werkt tot nu toe nog altijd prima, waarschjnlijk heb je gewoon pech gehad. Ik hoop dat je niet te lang moet wachten op de reparatie, dit zal zeker wel een garantiegeval zijn (tenzij de camera nat geweest is, iets anders kan je zelf niet verkeerd doen).
      De camera zet zichzelf uit als ik al gewoon een tijdje in de menu's blader.. niet omdat ik teveel flits. Ik gebruik de flitser zelden omdat ik niet van de harde schaduwen hou..maar vandaag bij een etentje zat ik met mijn s95 aan 1/4 met 2.0 (ik houd liefst iso 80 aan ) bij 28mm en das een beetje krap met personen die niet stil zitten, dus wou ik toch maar zeker spelen door de flitser aan te zetten. Beter een harde foto dan geen foto.

      Hij is ook niet in het water gevallen en ik verzorg mijn spullen ook goed..dus onkundig gebruik is ook uitgesloten.

      Voor de rest ben ik wel tevreden van deze camera.. deze werkt in low light dikwijls beter dan de combi 5DMKII met 24-70 (bij stilleven natuurlijk)

      Ik zal zoals je zegt wel pech hebben.. met mijn 5dMKII heb ik nu na twee jaar nog geen enkel probleem gehad. Ik ben zeer tevreden van Canon (ook in het verleden).
      Hetzelfde kan ik zeggen van Nikon (D300,D70) prima spullen.
      Zelfs de Camera van mijn dochter .. een 99 euro kostende Nikon coolpix L3 doet het nog altijd uitstekend na 2 jaar echt intensief gebruik.

      Ik heb zoveel vertrouwen in deze twee merken dat ik het zelf niet kon geloven dat er een defect was met mijn S95.

      Maar ti's niet erg..zolang ik maar kan blijven fotograferen.. geen vuiltje aan de lucht.
      Last edited by Funcky; 22 november 2010, 07:53.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Canon S95 flitsprobleem

        Alé, ondertussen mijn Canon S95 al terug van Art & Craft.
        Verleden week dinsdag binnen gedaan (10 dagen) en eergisteren vrijdag heb ik hem al terug. Da's dus een meevaller.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment

        Working...
        X