Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantieland gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vakantieland gezocht

    Wij willen volgend jaar eens wat verder op vakantie.
    Tunesie,Turkije of Marokko.
    Alle info over deze landen is welkom.
    Wij houden van wandelen,mooie steden en lekker eten.
    Alle info is welkom.
    wij gaan ook liever in een B& B dan in een groot hotel,maar ik weet niet of dit in deze landen mogelijk is.
    mvg

    PS.Is Djerba de moeite of is dit te toeristisch?
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Re: Vakantieland gezocht

    Ik raad Reismarkt aan, ieder jaar weer in Brugge

    Paul

    Comment


    • #3
      Re: Vakantieland gezocht

      Djerba is geen k..... te zien. Pure geldverspilling.

      Comment


      • #4
        Re: Vakantieland gezocht

        Tunesië vind ik persoonlijk niet echt wat. Turkije ben ik aardig wat keer geweest en er zijn veel leuke dingen te zien, maar meestal geraak je op je stand bedje op het strand. Maar Turkije is een erg mooi land om door heen te trekken.

        Zelf mag ik graag reisverhalen lezen van andere voor het maken van een keuze voor een vakantie bestemming. Maar ook Reisbrochures, maar ook de vele reis sites door bladeren.

        Maar wil je naar één lokatie waarvan je excursies kunt doen? of wil je een rondreis?

        Zelf heb ik momenteel iets met Azië. Ben in september drie weken in China geweest voor een rondreis (groepsreis). En dat is zeker een aanrader veel te zien en heerlijk eten. Wel vermoeiend... En in maart vlieg ik richting Sri Lanka voor rondreis.

        Comment


        • #5
          Re: Vakantieland gezocht

          Ik zou turkije nemen als ik uit die 3 moet kiezen.

          Tunesie zou ik zeker niet nemen, veel te opdringerig daar.

          Ik weet niet hoelang op voorhand je je verof moet plannen anders kan ik je de stunt van de dag aanraden bij Neckerman. Zo is er nu bvb een reis naar Kenia (zelfde reis dat wij gedaan hebben in Oktober) voor 699 euro all incusive.

          Ik wil maar zeggen dikwijls zeer mooie aanbiedingen bij Neckermann.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Vakantieland gezocht

            Waarom niet kiezen voor dichterbij!!

            Brussel heeft alles wat je wenst, de smaak, de cultuur, de sfeer...multicultureel...weet je wel...en je neemt je eigen huis voor B£B, als het ondertussen al niet gecarjacked is!!
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

            Comment


            • #7
              Re: Vakantieland gezocht

              Brussel, Antwerpen, Amsterdam, Den Haag etc etc is leuke tussen doortjes, maar voor mij persoonlijk zijn dit steden trips en geen vakantie, maar dit verschilt natuurlijk per persoon

              Als ik uit deze drie moest kiezen. Valt mijn keuze gelijk op een rondreis door Marokko, veel mooie foto's van gezien.

              Comment


              • #8
                Re: Vakantieland gezocht

                Het ligt maar aan je eigen behoeften, inzichten, gevoelens, verlangens en wensen. Ieder
                land heeft wel iets te bieden. (Kijk maar eens naar de foto's van Dama uit Marokko.)
                Maar ik heb al mensen uit Egypte weten terugkeren die dit een eindeloos prachtig land
                met een schitterende cultuur vonden. En ik heb er al vandaar weten terugkomen die er
                geen barst aan vonden en de cultuur bestaande uit opdringerige verkopers en bedelaars.
                Wie heeft er dan gelijk?

                Comment


                • #9
                  Re: Vakantieland gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                  Wij willen volgend jaar eens wat verder op vakantie.
                  Tunesie,Turkije of Marokko.
                  Alle info over deze landen is welkom.
                  turkije is mooi, maar niet in de zomer gaan... tenzij je van +40° houdt...
                  veel te warm! anders blijf je in je hotel en zwembad...
                  Last edited by d_oracle; 23 november 2010, 16:00.
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vakantieland gezocht

                    We houden niet van een groot hotel,we verblijven liever in een B&B maar weet niet of zoiets in vb Marokko mogelijk is.
                    Er zijn wel wat rondreizen te vinden ,en dat vind ik wel iets hebben(wandelen door het atlasgebergte en overnachten in tenten maar zou het mogelijk zijn om dit wat op eigen houtje te organiseren of is het best een groepsreis te nemen?
                    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                    schitterende maltwhisky op de kast

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vakantieland gezocht

                      wij zijn deze zomer naar Marroko geweest....5 dagen Maracesh en 5 dagen Agadir...
                      Ik moet zeggen Maracesh is heel mooi en zeer vriendelijke mensen maar de periode dat wij zijn geweest begin augustus was het daar echt waar BLOEDHEET en daar wil ik mee zeggen overdag 50 graden.In agadir is het mooier van natuur en ook niet zo warm....ligt aan de zee,er hangt s'morgens ook altijd een soort mist en dan kan het wel fris zijn maar na de middag rond de 30 graden...ik zou zeggen een echte aanrader maar niet die periode dat wij zijn geweest.

                      Grtz Templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vakantieland gezocht

                        Om eens iets anders voor te stellen: Malta!

                        Engelstalig
                        Zeer veel mooie dingen te bezichtigen
                        Goed en spotgoedkoop busnetwerk
                        Huurauto redelijk goedkoop
                        Met de ferry voor een of twee dagen oversteken naar het tweede eiland Gozo
                        Zeer veel archeologische resten
                        etc etc

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vakantieland gezocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                          Wij willen volgend jaar eens wat verder op vakantie.
                          Tunesie,Turkije of Marokko.
                          Alle info over deze landen is welkom.
                          Wij houden van wandelen,mooie steden en lekker eten.
                          Alle info is welkom.
                          wij gaan ook liever in een B& B dan in een groot hotel,maar ik weet niet of dit in deze landen mogelijk is.
                          mvg

                          PS.Is Djerba de moeite of is dit te toeristisch?
                          Zonder reclame te willen maken : kijk eens naar het programma van "te voet":


                          Wij hebben een paar jaar geleden het eiland La Palma gedaan op deze manier en dat was een heel positieve ervaring.
                          Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                          And why do we fall, Bruce?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vakantieland gezocht

                            Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                            ... we verblijven liever in een B&B maar weet niet of zoiets in vb Marokko mogelijk is.
                            ... maar zou het mogelijk zijn om dit wat op eigen houtje te organiseren ... ?
                            Koop of huur je eens de Lonely Planet of Trotter van deze landen. Dat is zo wat de beste hulp in het vinden van overnachtingsplaatsen en in het zelf organiseren van trips.
                            En als die drie landen je top 3 wenslijst vormt, zou ik die lijst gewoon afwerken en ze dus alle drie doen (maar Tunesië als laatste ... of tegen die tijd helemaal niet meer)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vakantieland gezocht

                              Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                              Koop of huur je eens de Lonely Planet of Trotter van deze landen. Dat is zo wat de beste hulp in het vinden van overnachtingsplaatsen en in het zelf organiseren van trips.
                              Kan ik zeker beamen (zelf een trouwe LP fan.... Trotter vind ik minder goed, maar da's ook afhankelijk van je persoonlijke reisstijl).
                              Net mijn vlucht naar Marokko geboekt, en de LP ligt ook al klaar. Vliegen naar Marokko kan sedert kort trouwens met Ryanair, aan zeer scherpe prijzen (met twee, deze winter, heenreis naar Marrakesh, terugreis vanuit Agadir: 200€ alles inbegrepen).

                              Enfin, wat de keuze betreft: Marokko, Turkije, Tunesië in die volgorde (en over Tunesië heb ook ik al een aantal minder goede ervaringen gehoord).

                              L.
                              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                              Comment

                              Working...
                              X