Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 versus D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000 versus D700

    Reeds lang wil ik een nieuwe Nikon body aanschaffen ter aanvulling van mijn nu reeds 3 jaar oude D2XS. Ik dacht steeds een D700 te kopen omdat de combinatie met onder meer mijn AF-S VR1 70-200mm 2.8 G en mijn andere DX lenzen mij een meerwaarde in mogelijkheden zouden bieden...

    Gelet op de excellente performance van de nieuwe D7000 twijfel ik meer en meer of het voordeel ook een FX formaat pro body D700 te hebben nog wel opweegt tegen de ogenschijnlijke betere prestaties van de D7000 - of heb ik het (weer) niet helemaal begrepen?

    ter info ik doe vooral portretten, steden, en zeer exotische reisbestemmingen...
    Dank voor jullie wijze raad

  • #2
    Re: Nikon D7000 versus D700

    Oorspronkelijk geplaatst door Frank T Bekijk bericht
    Reeds lang wil ik een nieuwe Nikon body aanschaffen ter aanvulling van mijn nu reeds 3 jaar oude D2XS. Ik dacht steeds een D700 te kopen omdat de combinatie met onder meer mijn AF-S VR1 70-200mm 2.8 G en mijn andere DX lenzen mij een meerwaarde in mogelijkheden zouden bieden...

    Gelet op de excellente performance van de nieuwe D7000 twijfel ik meer en meer of het voordeel ook een FX formaat pro body D700 te hebben nog wel opweegt tegen de ogenschijnlijke betere prestaties van de D7000 - of heb ik het (weer) niet helemaal begrepen?

    ter info ik doe vooral portretten, steden, en zeer exotische reisbestemmingen...
    Dank voor jullie wijze raad
    Presteert D7000 beter dan D700??

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000 versus D700

      De D7000 is niet beter als de D700...daarvoor hoef je enkel DxO mark maar eens te bekijken. De D7000 is natuurlijk wel veel nieuwer, waardoor hij snufjes heeft die de D700 nog niet heeft.

      Gezien jouw objectieven zou ik ook sneller voor een crop erbij gaan (dus D7000 of D300s), de VR1 versie van de 70-200 blijkt toch beduidend minder te presteren op FF...je DX objectieven is dat natuurlijk helemaal duidelijk bij.

      Als je de eigenschappen van een FF niet direct nodig hebt en geen extreme ISO behoeften hebt is een D7000 / D300s een prima tweede body
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7000 versus D700

        Hallo .
        Zonder rekening te houden met bezittend glas .
        Overstap van d70 naar d700 of d7000 ?
        Ik geraak er niet uit .
        Zou de 700 nog altijd iets beter zijn dan de nieuwere d7000 ?
        En de prijs en gewicht en aankoop duurdere lenzen echt waard zijn ?

        HELP !

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7000 versus D700

          Ik vond toen van wel, maar nu zou ik toch eerst een D7000 willen zien en testen. Maar wat ik aan foto's heb gezien, is misschien wel ruisvrijer, maar ik vind er een soort grauwsluier overzitten, maar dat kan natuurlijk ook de fotograaf zijn geweest.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7000 versus D700

            Oorspronkelijk geplaatst door gerymous Bekijk bericht
            Hallo .
            Zonder rekening te houden met bezittend glas .
            Overstap van d70 naar d700 of d7000 ?
            Ik geraak er niet uit .
            Zou de 700 nog altijd iets beter zijn dan de nieuwere d7000 ?
            En de prijs en gewicht en aankoop duurdere lenzen echt waard zijn ?

            HELP !
            Ik denk dat je de keuze tussen D700 en D7000 vooral moet laten afhangen van het feit of je fullframe wil gaan of niet. Want het verschil in beeldkwaliteit is zo miniem, dat dit niet opweegt tegen de meerprijs van een D700 (+ lenzen eventueel).

            Maar fullframe biedt een aantal aantal eigenschappen die misschien wel belangrijk voor jou kunnen zijn: scherptediepte, grotere zoeker, grotere body, geen cropfactor (interessant bij breedhoek), ...

            Zoek je enkel een goede opvolger voor je D7O, maar ben je niet specifiek op zoek naar een fullframe camera, dan is de keuze snel gemaakt: D7000!
            Komende van een D70 is de D7000 een fameuze stap voorwaarts, dat kan ik je verzekeren!
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7000 versus D700

              Hi

              Ik zou kiezen voor de D-slr die je het meest aanspreekt of aanvoelt.
              De Nikon D7000 en de Pentax K-5 liggen echt héél dicht tegen de D700.
              Wij hebben net een blindtest achter de rug. (zie: pentax K-5 topic)
              Je fotokwaliteit zal ongeveer gelijk zijn eenmaal afgeprint

              Stone

              Comment

              Working...
              X