Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony A 33 overhittingsprobleem ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony A 33 overhittingsprobleem ??

    beste leden

    onlangs dit toestel aangeschaft , mijn eerste serieuze fototoestel!
    nog volop aan het testen en testen en testen en proberen
    tot nu toe zeer tevreden zowel over de kwaliteit van de foto's als van het toestel

    ik heb in de eerste instantie voor dit toestel gekozen omwille van zijn compacte formaat
    ik weet dat ik dit toestel geen reflexcamera mag noemen door de vaste lichtdoorlatende spiegel die niet zoals reflextoestellen omhoogklapt

    ik denk niet dat dit enig verschil uitmaakt , als de uitkomst maar hetzelfde is , de mooie foto's dus

    wat ik wel geregeld lees in reviews is dat het toestel kampt met overhittingsproblemen,
    nu moet ik wel erbij zeggen dat dit enkel voorkomt blijkbaar als de video mode word gebruikt

    mijn vraag : is dit met de reflextoestellen ook een probleem of is dit enkel eigen aan dit model?

    ps : ik gebruik mijn toestel voor 99,99 procent voor foto's te maken dus gelieve niet uitgebreid te antwoorden over het feit van het wel of niet filmen met een fototoestel

  • #2
    Re: sony A 33 overhittingsprobleem ??

    Ik zou er niet te bang voor zijn. Zo'n sensor wordt natuurlijk wat warmer doordat hij meer gebruikt wordt, maar alleen op basis van die reviews zou ik nog geen angst hebben.

    Heb ook nog nooit een SLR oververhit gekregen...wel flitsers
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: sony A 33 overhittingsprobleem ??

      Bekend 'probleem' bij de DSLT-camera's. Uiteindelijk zal hij zichzelf uitschakelen als hij te warm wordt...

      In de handleiding staat het volgende op pagina 85 (let niet op de vertaalfouten ).

      • Elke ononderbroken opnametijd die is weergegeven is afhankelijk van de temperatuur of de status van de camera.
      • De opnametijd is langer wanneer u de functie SteadyShot uitschakelt maar dan moet u wel een statief of een dergelijke voorziening gebruiken.
      • Iedere grenswaarde voor de ononderbroken opnametijd die wordt aangeduid voor een film, is bij een kamertemperatuur van 20°C ongeveer 9 minuten (SLT-A55/A55V) of ongeveer 11 minuten (SLT-A33) beschikbaar. Wanneer u de functie SteadyShot uitschakelt, duurt de beschikbaarheid 29 minuten (SLT-A55/A55V/A33).
      • Als wordt aangeduid of de camera schakelt zichzelf uit omdat de temperatuur in het toestel te hoog is, kunt u weer films opnemen wanneer u de camera een aantal minuten hebt uitgeschakeld.
      • De maximale grootte van een filmbestand is ongeveer 2 GB. Wanneer de bestandsgrootte ongeveer 2 GB is, stopt de opname automatisch wanneer het bestandsformaat MP4 is, en wordt automatisch een nieuw filmbestand aangemaakt wanneer het bestandsformaat AVCHD is.
      • De maximale ononderbroken opnametijd is 29 minuten.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: sony A 33 overhittingsprobleem ??

        zelfde probleem geld voor DSLR's bvb in filmmode is de bij nikon d7000 de ononderbroken opnametijd beperkt tot 20min (4gb).
        Overheating zou bij dit toestel ook optreden tussen 20 en 30 min bij constant filmen.

        Comment


        • #5
          Re: sony A 33 overhittingsprobleem ??

          Maar ja daar voor zijn ze voor niet gemaakt vind ik dan weer, als je zolang filmt dan koop je een video.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: sony A 33 overhittingsprobleem ??

            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            als je zolang filmt dan koop je een video.
            Nagenoeg perfect verwoord wat ik er ook van denk .

            Als je zo lang wil filmen, koop dan een NEX VG-10 als je toch bij Sony wil blijven. Kan je meteen met de adapter je Sonylenzen met SSM of SAM gebruiken .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: sony A 33 overhittingsprobleem ??

              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
              Maar ja daar voor zijn ze voor niet gemaakt vind ik dan weer, als je zolang filmt dan koop je een video.
              Exact wat ik dacht...en zoals puerte schrijft is dit geen probleem van de A33, maar van sensoren in het algemeen.

              Bij camera's als de A33 met een EVF ipv een OVF is men bang voor dezelfde oververhitting omdat er ook een sensor nodig is voor het EVF scherm (weet niet of hier een aparte sensor voor gebruikt wordt?)

              Zolang er hier geen bosjes mensen binnen komen met dergelijke camera's die continu oververhitten lijkt me dat meer een "angst voor het nieuwe" voor zover een EVF nog nieuw genoemd mag worden dan gezond verstand.
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: sony A 33 overhittingsprobleem ??

                zowel LV als EVF gebruiken de hoofdsensor

                Comment


                • #9
                  Re: sony A 33 overhittingsprobleem ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  Exact wat ik dacht...en zoals puerte schrijft is dit geen probleem van de A33, maar van sensoren in het algemeen.
                  Bij de kanonnen nog nooit van gehoord, maar die hebben geen Sony sensor.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: sony A 33 overhittingsprobleem ??

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Bij de kanonnen nog nooit van gehoord, maar die hebben geen Sony sensor.
                    Canon gebruikt al een aantal jaren CMOS sensors in DSLR's, en die verbruiken minder stroom dan een CCD sensor. Een CCD wordt dus sneller (te) warm dan een CMOS.
                    In de meeste compactjes van Canon zitten ook CCD sensors, maar er zijn wel een paar uitzonderingen.

                    Maar die oververhittingsproblemen krijg je dus alleen maar als je lange tijd blijft filmen, of als je de Live View een hele tijd laat aanstaan.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: sony A 33 overhittingsprobleem ??

                      @Hjanssen, zelf bij Nikon ook nog nooit van gehoord, maar het is toch een feit dat sensoren warm worden bij gebruik....natuurlijk wel goed mogelijk dat Canon dat beter onder controle heeft.

                      @Black Bandit, zover ik weet zijn de Sony sensoren in DSLR's van Nikon en Sony ook CMOS.

                      @Puerte, ok thanks...weten we dat ook weer

                      @TS...ik zou me er niet te druk om maken, Sony zal toch wel een bruikbaar toestel afgeleverd hebben. Een NEX gebruikt ook continu de live-view...de Sigma DP series, welke ook een APS-C formaat CMOS hebben gebruiken ook continu live-view en heb daarbij nog nooit van oververhittingsproblemen gehoord.
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: sony A 33 overhittingsprobleem ??

                        okidoki

                        bedankt voor alle reactie!
                        mvg

                        Comment

                        Working...
                        X