Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebrekkige afhandeling garantie!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebrekkige afhandeling garantie!

    Mijn broer heeft enkele maanden geleden een Nikon D90 gekocht bij Digicamshop.be
    Ankerrui 11, 2000 Antwerpen.

    Tijdens het laatste familiefeestje bleek dat hij plots alleen maar halve foto's kon maken: enkel het onderste deel van de foto werd belicht, de bovenkant bleef donker.

    Bij het laten opklappen van de spiegel konden we duidelijk zien dat de sluiter een plooi had in één van zijn lamellen waardoor deze niet meer goed kon functioneren.
    Zijn er wijselijk afgebleven, want het is een nieuw toestel.
    Terug naar de winkel dus.

    Digicamshop beweerde dat het onder garantie viel. Ze zouden de body opsturen naar een "erkende Nikon hersteller" voor verder onderzoek.

    Een week later bericht dat het NIET onder garantie valt, want dat het zou ontstaan zijn door het foutief kuisen van de sensor!!
    Kosten onderzoek 45 euro, kosten herstelling 160 euro...

    Dit kan toch niet?!?!

    Wat te doen?

  • #2
    Re: Gebrekkige afhandeling garantie!

    Je bent al de tweede. Pas kwam hier ook iemand voorbij die hetzelfde had met een d300s. Zoek zijn topic op en neem contact met hem op. Misschien sta je samen sterker?
    Groeten Remco.

    Comment


    • #3
      Re: Gebrekkige afhandeling garantie!

      Dit klinkt inderdaad gelijkaardig als de 'D300S-affaire'. Deze was bij Konijn in Turnhout gekocht dacht ik ?
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: Gebrekkige afhandeling garantie!

        Oorspronkelijk geplaatst door Galathea Bekijk bericht
        Digicamshop beweerde dat het onder garantie viel. Ze zouden de body opsturen naar een "erkende Nikon hersteller" voor verder onderzoek.

        Een week later bericht dat het NIET onder garantie valt, want dat het zou ontstaan zijn door het foutief kuisen van de sensor!!
        De garantie wordt toch verleent door de winkel en Nikon is alleen het reparatiebedrijf......
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Gebrekkige afhandeling garantie!

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          De garantie wordt toch verleent door de winkel en Nikon is alleen het reparatiebedrijf......
          de fabrikant geeft de eerste 2 jaar normaal de garantie in europa
          de winkel kan een langere garantie geven maar dan draaien zij op voor de kosten nadien
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Gebrekkige afhandeling garantie!

            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
            de fabrikant geeft de eerste 2 jaar normaal de garantie in europa
            de winkel kan een langere garantie geven maar dan draaien zij op voor de kosten nadien
            het is omgekeerd: de verkoper moet 2 jaar wettelijke garantie geven - doorgaans kan hij zich wel beroepen op de (commerciële) garantie die de fabrikant geeft, vandaar dat het quasi altijd doorgeschoven wordt, maar het blijft de verantwoordelijkheid van de verkoper

            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

            Comment


            • #7
              Re: Gebrekkige afhandeling garantie!

              Je niet zomaar laten afschepen en evt. je familiale verzekering aanspreken voor rechtsbijstand, zit er normaal standaard bij.

              Btw; je hebt toch niet per ongeluk de sensor gekuist ?
              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

              BD1614BE

              Comment


              • #8
                Re: Gebrekkige afhandeling garantie!

                Inderdaad, verkoper is verplicht jou een ander toestel aan te bieden. Hoe hij dat verder met Nikon oplost is zijn probleem...


                Nu kan de verkoper zich ook beroepen op "foutief schoonmaken van de sensor" maar dat zal zijn woord tegen het jouwe zijn.
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #9
                  Re: Gebrekkige afhandeling garantie!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                  je familiale verzekering aanspreken voor rechtsbijstand, zit er normaal standaard bij.
                  Vergeet dat maar. Is bij de meeste - zo niet alle - maatschappijen een aparte, extra te betalen optie. En weinigen weten dat.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gebrekkige afhandeling garantie!

                    Btw; je hebt toch niet per ongeluk de sensor gekuist ?
                    Dan zou ik hier niet een ander verhaal afsteken, hoor!
                    Niks gekuist, niks geprutst. Er zit een automatische sensorreiniger op voor iets .
                    En daarbij: toetsel is misschien drie maanden oud en er is nauwelijks van lens verwisseld...

                    Zullen eens van ons ****** gaan maken, denk ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gebrekkige afhandeling garantie!

                      Ik krijg een beetje een naar vermoeden dat het hier om een demomodel of refurbished gaat...voor een echte fabricagefout komt het niet voldoende voor lijkt me, maar een toestel dat al weet ik hoe lang in een vitrine ligt en door Jan en allemaal in de handen is gehouden.....???
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gebrekkige afhandeling garantie!

                        Aangezien deze post niet gaat over de technische kant van een camera stat deze beter op zijn plaats in het forum "algemeen".
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gebrekkige afhandeling garantie!

                          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          Ik krijg een beetje een naar vermoeden dat het hier om een demomodel of refurbished gaat...
                          Fabricagenummer moet erin staan.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gebrekkige afhandeling garantie!

                            mm Digicamshop.be,mp3shop.be,coolbue.be,... http://www.coolblue.be/
                            welke naam ook die shop ook mag hebben, BLIJF ER WEG!!!!
                            die mannen zijn enkel goed in het verkopen!
                            service erna is om te janken, dit ook al eens daar meegemaakt met een mp3 speler
                            tweemaal terug gebracht met telkens dezelfde fout, tweede maal meer dan twee maand erop moeten wachten en dan zou de fout aan de gebruiker gelegen hebben
                            man man die verkopers daar kennen er zelf weinig tot niets van, ze proberen u bij een reperatie van alles en nog wat op de mouw te spellen bij de lange wachttijden van de herstellingen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gebrekkige afhandeling garantie!

                              Ik heb dan weer héél positieve ervaringen met deze shops, correcte levering, snelle levering, ook dienst na verkoop nog nooit problemen gehad, altijd alles 100% in orde.
                              Vorige maand iets besteld, ik ben gewoon dat artikel de dag erop toe te krijgen . . . . was dus niet toegekomen, gebeld, direct een nieuwe zending gemaakt en de dag daarom kwam het artikel dus 2 keer toe, eentje weer teruggestuurd ( gratis ) en de dag daarom een mailtje gekregen met een bedankje voor de eerlijke afhandeling.
                              Volgens mij heeft iedere winkel zijn foutjes en worden die meestal door iemand die problemen heeft gehad nog eens extra in de verf gezet. Ik begrijp die reactie wel omdat het nooit plezierig is wanneer er iets verkeerd loopt maar veralgemenen mag je toch ook niet direct doen.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X