Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Internet

    Het grootste deel van de tijd verblijf ik in het buitenland maar als ik in 't land ben had ik steeds een ruil-afspraak met de buren/huurders over het gebruik van hun internet. Ik kreeg steeds van hen een code die ik moest invullen. Dat lukte steeds perfect, ik kon mijn mails lezen en rekeningen betalen. De vorige mensen hadden een minimumabonnementje en deze mensen ééntje van 35€ zoiets bij telenet. Er is geen onwil denk ik maar ze zeiden dat de installateur hun computers geprogrameerd had en er slechts twee op die aansluiting kunnen. Ze hebben wel even gezocht en gaven mij uiteindelijk wel een code. Helaas bestond die slechts uit 6 karakters en ik heb er 8 nodig.
    Bestaat er wél een mogelijkheid en zo ja waar moeten ze hun code/wachtwoord zoeken ?

  • #2
    Re: Internet

    Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
    Het grootste deel van de tijd verblijf ik in het buitenland maar als ik in 't land ben had ik steeds een ruil-afspraak met de buren/huurders over het gebruik van hun internet. Ik kreeg steeds van hen een code die ik moest invullen. Dat lukte steeds perfect, ik kon mijn mails lezen en rekeningen betalen. De vorige mensen hadden een minimumabonnementje en deze mensen ééntje van 35€ zoiets bij telenet. Er is geen onwil denk ik maar ze zeiden dat de installateur hun computers geprogrameerd had en er slechts twee op die aansluiting kunnen. Ze hebben wel even gezocht en gaven mij uiteindelijk wel een code. Helaas bestond die slechts uit 6 karakters en ik heb er 8 nodig.
    Bestaat er wél een mogelijkheid en zo ja waar moeten ze hun code/wachtwoord zoeken ?
    Hangt ervan af hoe hun router in ingesteld. Telenet geeft soms 2 publieke adressen rechtstreeks aan de computer. Als dit het geval is zal het niet mogelijk zijn tenzij ze een extra router plaatsen.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #3
      Re: Internet

      Dankje voor uw antwoord.
      Een extra router dus. Toch nog een vraagje, die afspraak was gemaakt alvorens zij alles geregeld hadden, had dit euvel niet vermeden kunnen worden mits een ander abonnementje ?

      Comment


      • #4
        Re: Internet

        Eigenlijk wou hij zeggen, tenzij -je- een extra router plaatst

        Comment


        • #5
          Re: Internet

          Ja 'ik' dus .
          Blijft mijn vraagje: had dat vermeden kunnen worden ? Een ander (duurder abonnementje waarop drie computers kunnen bvb ?
          En stel, ik koop een router, wat is dan de volgende stap ? Moet er weer iemand komen installeren ?
          Alvast bedankt

          Comment


          • #6
            Re: Internet

            Bij mijn weten is er geen maximum aantal pc's dat kan gebruik maken van een Telenet aansluiting. Voorwaarde is wel een juiste gebruikersnaam én Paswoord. Ik vermoed dat hier toch slechte wil in het spel is...
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • #7
              Re: Internet

              Goh, ik ga nog maar uit van onwetendheid, het is wel zo dat er bij een klein pakketje (35€ zoiets) inderdaad slechts 2 computers tegelijkertijd op kunnen. Enfin, onze vorige buur/huurder gaf ons zijn wachtwoord en als hij nt online was kon ik er altijd wel even op.
              Best vervelend nu dus.
              Bedankt voor de info, als er nog iemand iets toe te voegen heeft....

              Comment


              • #8
                Re: Internet

                Volgens mijn weten is er op het wifi gedeelte ruimte om tot 255 computers te gaan. Aansluiting via kabel kan tot 2 adressen, dus twee kabels (maar dat is dus binnenshuis). Waarschijnlijk moet ge de netwerknaam en een wachtwoord in uw netwerkverbinding opgeven. Dat wachtwoord is niet echt 8 karakters afhankelijk. Nog maar eens informeren, waarschijnlijk zijn de gegevens genoteerd in de handleiding van telenet.

                Albert
                Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

                Comment


                • #9
                  Re: Internet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Albert.m Bekijk bericht
                  Volgens mijn weten is er op het wifi gedeelte ruimte om tot 255 computers te gaan. Aansluiting via kabel kan tot 2 adressen, dus twee kabels (maar dat is dus binnenshuis). Waarschijnlijk moet ge de netwerknaam en een wachtwoord in uw netwerkverbinding opgeven. Dat wachtwoord is niet echt 8 karakters afhankelijk. Nog maar eens informeren, waarschijnlijk zijn de gegevens genoteerd in de handleiding van telenet.

                  Albert
                  Nee die modem kijkt naar het mac adres van de computer die de connectie maakt. De meesten zetten dan zelf een router. In het menu van die router kan je het adres van de pc die je van het netwerk haalt clonen. In principe kan je dus een onbeperkt aantal computers aan het net hangen. Zelf heb ik wel turbonet, waar die beperking niet is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Internet

                    Als je een abonnement hebt van telenet voor 2 pc's krijg je dus max 2 publieke IP adressen. Dit wil zeggen dat je eigenlijk maar met 2 mensen op het internet kan. Tenzij je buurman (niet jij) een router zet. Die router moet dan 1 van die 2 publieke adressen krijgen en kan dan intern prive adressen uitdelen en deze vertalen naar een publiek adres (NAT). Hij moet dus minstens een van zijn pc's ook mee achter die router hangen.
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

                    Comment

                    Working...
                    X