Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opstarttijd...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opstarttijd...

    Als beginner (nu nog met een bridge van rond 1700 ) serieus aan het informeren voor 'meer'. Ik erger me vooral blauw aan het opstarten van mijn toestel - wel eigen aan een bridge weet ik , maar hoe zit het met de 'verloren tijd' van de laatste generatie? Weinig of geen info over te vinden...kunnen de trotse bezitters hier mij wat voorbeeldjes over geven? Was eerst "zeker" dat het een dslr zou worden maar een goede gelovige twijfelt heb ik altijd gehoord . Maar een belangrijk punt voor mij is die snelheid sowieso! Alvast bedankt!!!

  • #2
    Re: opstarttijd...

    Als je bedoelt, de tijd tussen schakelaar ON en gebruiksklaar, dan denk ik dat bij de huidige DLSR's dit slechts een fraktie van een seconde duurt. Mijn D90 start alleszins "a-la-minuut".
    Trouwens, ik denk dat het niet zo goed is voor de schakelaar om elke 5 minuten af en aan te zetten. De fabrikant heeft niet voor niets ingebouwd dat na x seconden de camera in standby gaat.
    Nikon Df

    Comment


    • #3
      Re: opstarttijd...

      Oorspronkelijk geplaatst door glenn72 Bekijk bericht
      Als beginner (nu nog met een bridge van rond 1700 ) serieus aan het informeren voor 'meer'. Ik erger me vooral blauw aan het opstarten van mijn toestel - wel eigen aan een bridge weet ik , maar hoe zit het met de 'verloren tijd' van de laatste generatie? Weinig of geen info over te vinden...kunnen de trotse bezitters hier mij wat voorbeeldjes over geven? Was eerst "zeker" dat het een dslr zou worden maar een goede gelovige twijfelt heb ik altijd gehoord . Maar een belangrijk punt voor mij is die snelheid sowieso! Alvast bedankt!!!
      D90 heeft een opstarttijd van 0,15 sec, maar om daarvoor een dslr te kopen?

      Comment


      • #4
        Re: opstarttijd...

        bij DSLR moet je er wel op letten dat je de sensorcleaning kan instellen. blijkbaar zit dat er bij sommige goedkopere wel op, maar is dat standaard bij het aanzetten. niet echt handig dus als je plots je toestel paraat moet hebben.
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment


        • #5
          Re: opstarttijd...

          Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
          bij DSLR moet je er wel op letten dat je de sensorcleaning kan instellen. blijkbaar zit dat er bij sommige goedkopere wel op, maar is dat standaard bij het aanzetten. niet echt handig dus als je plots je toestel paraat moet hebben.
          die sensorcleaning is veel sneller gedaan dan dat jij de tijd hebt om de viewfinder naar je oog te brengen
          Mijn blog

          Comment


          • #6
            Re: opstarttijd...

            Oorspronkelijk geplaatst door sorrow Bekijk bericht
            die sensorcleaning is veel sneller gedaan dan dat jij de tijd hebt om de viewfinder naar je oog te brengen
            Ik heb mij vergist ... het duurt 3 seconden bij D300S en D700

            http://support.nikonusa.com/app/answers/detail/a_id/16067/~/nikon-sensor-cleaning-system
            Mijn blog

            Comment


            • #7
              Re: opstarttijd...

              Al bedankt hoor, al nuttige dingen zien voorbijkomen :-). Nu de bridge/compact bezitters nog ;-)

              Comment


              • #8
                Re: opstarttijd...

                Sensorcleaning wordt ook onmiddelijk uitgeschakeld als je scherpstelt.
                Iig laat je 'm best aan staan als je er mee rond loopt.

                Comment


                • #9
                  Re: opstarttijd...

                  Oorspronkelijk geplaatst door EvilMogwai Bekijk bericht
                  Sensorcleaning wordt ook onmiddelijk uitgeschakeld als je scherpstelt.
                  Iig laat je 'm best aan staan als je er mee rond loopt.
                  Bij mij staat ie op "als het toestel uitgezet wordt" Dat is ook een optie natuurlijk...

                  Voor TS...wat voor bridge heb je nu dan dat die opstart tijden zo lang zijn? Mijn oude bridge (een fuji) had toch al geen noemenswaardige opstarttijd hoor.
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #10
                    Re: opstarttijd...

                    WErgeren aan lange opstarttijden...daar is een heel simpele oplossing voor->de camera slechts één keer per dag/gebruik aanzetten.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: opstarttijd...

                      hier hebben we een nikon p100 voor de vrouw, ikke een D90!
                      mijn keus is steeds rap gemaakt, tegen da de p100 1 foto gemaakt heeft eb ik met mijn d90 er al 3 of 4
                      opstarten, scherpstellen en kadreren -> die laatste wel niet altijd even goed maar ge snapt het wel.

                      heb je een budget voor ogen, welk zoomrange wil je, compact en licht (micro 4/3th) of ...
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: opstarttijd...

                        Daar ik al bezigheden heb die wat centen kosten wou ik het niet te bont maken,en kwam dus bij bridge uit.Buiten 'mijn' foto's moet hij ook kunnen dienen voor de voetballende zoon bvb,jullie snappen het wel...Momenteel (lang niet meer gefotografeerd) ben ik zeker 3 sec kwijt met mijn olympus uit de C serie,waarvan het tele-bereik eigenlijk ook te klein is. Voorlopig terug aan't 'inschieten' (en dat is nodig )maar aan het orienteren voor iets nieuws. Een DSLR bekoort me zeker ,maar vrees dat ik zijn mogelijkheden niet ten volle ga benutten en dat vind ik zonde. Haast is er niet bij,ik hou nauwlettend de tweedehandsmarkt in het oog . Bedankt alvast voor het mee-denken jongens!

                        Comment


                        • #13
                          Re: opstarttijd...

                          Met mijn Canon Power Shot IS S3 : 2 sec voor aanschakelen + shot in autostand.
                          Met mijn Canon 550D : 1 sec voor aanschakelen + shot in autostand.
                          Met mijn Canon 550D : 0,1 sec in stand-by en vast ingestelde waarden.

                          Het grote voordeel van een echte reflex (dus geen a33 en a55) is dat je steeds je oculair kan gebruiken. Als je reflex in stand-by staat verbruikt hij bijna niets en maak je een shot binnen een tiende van seconde. Bij Hybriden en compact is het verbruik in stand-by een stuk groter.
                          mvg Guido
                          Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                          Comment


                          • #14
                            Re: opstarttijd...

                            Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
                            Het grote voordeel van een echte reflex (dus geen a33 en a55)
                            Dat zijn echte reflexen hoor.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: opstarttijd...

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Dat zijn echte reflexen hoor.
                              a33 en a55 zijn "translucent" cameras maar geen reflex, de reflex hebben ze er uit gedumpt LOL.

                              maar zijn pocketcams niet vooral trager door hun focus systeem?

                              Comment

                              Working...
                              X