Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • advies gezocht

    ik ben op zoek naar een camera die vrij gemakkelijk is maar toch niet te vlug verveeld geraakt door te weinig functies,zelfs het merk weet ik nog niet zeker,canon,nikon,sony

  • #2
    Re: advies gezocht

    Ik denk dat je dat bij elk instap model van die drie merken vind.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: advies gezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door jutte Bekijk bericht
      ik ben op zoek naar een camera die vrij gemakkelijk is maar toch niet te vlug verveeld geraakt door te weinig functies,zelfs het merk weet ik nog niet zeker,canon,nikon,sony
      dan zeker voor een Canon gaan.
      daar zitten veel knopjes op en alle hebben een functie.
      en het goed combineren van die functies, (door het goed gebruik van die knopjes), levert bij een Canon vaak een mooie opname op.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: advies gezocht

        Elke camera met een knop met PSAM erop zal voldoen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: advies gezocht

          Oorspronkelijk geplaatst door jutte Bekijk bericht
          ik ben op zoek naar een camera
          Prijs ?
          Wat wil je ermee doen ?
          Heb je er al eens een in je handen gehad ?
          Dacht je aan een compactje, een dslr, of iets er tussenin ?
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: advies gezocht

            Indien je graag aan straat-fotografie doet, neem dan een goede compact. Dat is veel
            leuker. Genre G12, LX5... Je vindt daar genoeg knopjes op om je nooit te vervelen en
            even zo veel die je gemakkelijk kan negeren. Zo'n camera zou ik ook nemen voor de
            gebruikelijke familiekiekjes en vakantiefoto's.
            Is het je meer om sport te doen, beweging, ga dan voor een spiegelreflex. Merk maakt
            niet zo veel uit. Gewoon eens gaan zien en voelen hoe hij in de hand ligt. Eens door het
            menu bladeren, kan ook geen kwaad.
            Misschien een beetje meer info over je bedoelingen... en budget. (Stel dat maar ruim op
            voorhand vast en zie dat je erbij in de buurt blijft. Te duur speelgoed is nergens voor
            nodig.)

            Comment


            • #7
              Re: advies gezocht

              ik wil het gebruiken voor op sportevenementen en concerten en wat familie foto's
              budged +- 750euro
              en het liefst dslr

              Comment


              • #8
                Re: advies gezocht

                Ik zat met eenzelfde probleem en gedurende bijna 2 maanden zoeken op internet, comments lezen en prijzen vergelijken ben ik naar een bekende multimediaketen geweest om mijn selectie eens vast te houden en dat waren de Canon 550D , Sony A33 en A55 en Nikon D90 en D5000.
                Uiteindelijk heb ik een Nikon D5000 set gekocht voor 699,00€ niet bij die keten maar ergens anders. Body + 18-55mm + 55-200mmm de 18-55 heeft mij echt verbaasd levert uitstekende beeldkwaliteit de 55-200 is zeer goed maar toch iets minder van kwaliteit.
                Ik neem mijn fot's uitsluitend in NEF(RAW) formaat en in de meeste gevallen kies ik voor Manuele modus. Ik heb alle andere mogelijkheden (en dat zijn er heel wat) ook uitgeprobeerd maar M en A hebben nog altijd mijn voorkeur.
                Prijs kwaliteit een goede keuze denk ik maar nu de D90 een stuk goedkoper geworden is zeker ook eens de prijzen opzoeken hier en daar. Sony lag mij niet zo goed in de hand en toen was de D90 nog iets boven mijn budget.
                vergeet ook niet dat je meestal nog een geheugenkaart + een filter(s) om de lens te beschermen en een tas bijkoopt en dan kom je ook nog eens snel aan meer dan 150,00€ bovenop de prijs van uw toestel.
                Koop een snelle geheugenkaart het is iets duurder maar het is het waard.

                oops zoveel geschreven sorry ....

                Mvg
                Spogy
                Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                Comment


                • #9
                  Re: advies gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door jutte Bekijk bericht
                  ik wil het gebruiken voor op sportevenementen en concerten en wat familie foto's
                  budged +- 750euro
                  en het liefst dslr
                  Sport en concerten zijn niet meteen de topics waarvoor kitlenzen geschikt zijn, en als je er dan nog een body, tas, geheugen bij moet kopen, dan vrees ik dat je met €750 niet ver gaat springen...

                  Even wat Sony betreft omdat ik dat het beste ken :

                  a290 + 18-55 voor 349
                  a450 + 18-55 voor 350
                  a390 + 18-55 voor 369, ook bij CameraNU.nl

                  En dan lenzen...
                  Sony 50/1.8 en/of Sony 85/2.8 voor de concerten

                  Voor sport kunnen deze misschien ook van pas komen, afhankelijk van het soort sport waaraan je denkt (hoe snel, hoe dicht zit je bij de actie ?).
                  Als je echt tele nodig hebt met snelle AF en voor in een zaal, dan ga je er met je budget niet komen...
                  Als het buitensport is, kan je misschien eens kijken naar een tweedehands Minolta 100-300 D Apo. Ik ken iemand die daarmee jarenlang motorcross gevolgd heeft.


                  Ik zou zeggen, kijk gewoon zelf eens rond, ga langs een aantal winkels en vergelijk eens. Bij elk merk geraak je wel aan iets gelijkaardigs.

                  ps: en als je in een winkel koopt, ga je mogelijk wel iets meer betalen.
                  Als beginner zou ik dat echter zeker overwegen. Dan krijg je tenminste nog wat uitleg en kan je nog eens terug gaan als je ergens vragen over hebt.
                  Ga bv. eens langs bij Foto Rubens (www.studio73.be): supergoeie service en nog redelijke prijzen ook .
                  Last edited by K-2; 19 november 2010, 15:47.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: advies gezocht

                    Even wat Sony betreft omdat ik dat het beste ken :

                    a290 + 18-55 voor 349
                    a450 + 18-55 voor 350
                    a390 + 18-55 voor 369, ook bij CameraNU.nl
                    De A290 en A390 zou ik niet kopen, die hebben nog een CCD sensor, veel mindere kwaliteit als een Cmos. De A450,A500,A550,A560,A580 zijn goede keuzes.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: advies gezocht

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2;2900360

                      ps: en als je in een winkel koopt, ga je mogelijk wel iets meer betalen.
                      Als beginner zou ik dat echter zeker overwegen. Dan krijg je tenminste nog wat uitleg en kan je nog eens terug gaan als je ergens vragen over hebt.
                      Ga bv. eens langs bij Foto Rubens ([url
                      www.studio73.be[/url]): supergoeie service en nog redelijke prijzen ook .

                      + 1 !


                      goede service en uitleg is van belang... en in het geval van Rubens kunnen deze 2 blijkbaar samen
                      Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                      Comment


                      • #12
                        Re: advies gezocht

                        Volgens mij is deze combinatie al vrij mooi...



                        Een 18-55 en een 55-200 mm geeft je al een vrij groot bereik



                        Deze is boven je budget maar je krijgt dan wel een 18-105 en 70-300mm bij ...

                        Een andere mogelijkheid is dan ook om een body bij Nikon of Canon te kopen en dan de iets goedkopere (Maar daarom niet "veel" slechtere) lenzen van bv. Sigma, Tamron, ... te kopen...

                        (BTW: een goede goed lens kost stukken van mensen, bij welk merk dan ook ...)

                        Bv D90


                        Sigma 18-200mm AF built-in
                        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: advies gezocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          dan zeker voor een Canon gaan.
                          daar zitten veel knopjes op en alle hebben een functie.
                          en het goed combineren van die functies, (door het goed gebruik van die knopjes), levert bij een Canon vaak een mooie opname op.
                          grt,bouk.
                          Priceless....
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: advies gezocht

                            Ja, maar anderzijds heeft iemand die pas begint aan de zoektocht er weinig aan...
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: advies gezocht

                              Moet dat dan? TS heeft geen enkele moeite gestoken in een fatsoenlijke vraagstelling of het forum even doorgenomen om te kijken wat er verder van vraagstellers wordt verwacht.

                              Sterker nog, eigenlijk heeft TS geen vraag gesteld, maar slechts de opmerking geplaatst dat hij op zoek is naar een camera...dus meest correcte antwoord...

                              "Succes"

                              Als mensen met concrete vragen komen worden ze ook zo geholpen...ook door Bouk :P
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment

                              Working...
                              X