Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d40x + 70-200mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d40x + 70-200mm

    Ik bezit al een jaar of 4 een Nikon D40x. Nu ben ik op een punt gekomen waar ik alle mogelijkheden van deze camera heb ontdekt en zou willen overstappen naar een meer uitgebreid toestel.

    Ik had gedacht om volgend jaar een 70-200mm f/2.8 VRII aan te schaffen, samen met de opvolger van de d700 (d800?). Aangezien die d800 pas later in het jaar wordt geintroduceerd, had ik gedacht om die 70-200mm een tijdje te gebruiken op mijn d40x.

    Maar nu twijfel ik of die combinatie wel aan te raden valt ? Compatibiliteit is geen probleem, dat weet ik, maar ik bedoel eerder qua gewichtsverdeling en durabiliteit van de mount.

  • #2
    Re: Nikon d40x + 70-200mm

    Los van de gewichtsverdeling (klopt!) en de durabiliteit, zul je wel heel wat bekijks hebben een grote toeter en dan komt het cameratje pas........... Ik zou zo zeggen ga naar een fotozaak en zet de 70-200 op je 40DX.
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d40x + 70-200mm

      Ik vind het een intelligenter iets om te doen dan een dure body en een goedkoop lensje. Wat betreft de gewichtsverdeling vind ik dat nog behoorlijk goed meevallen. Ik hang mijn F80 (ongeveer even groot als een d40) regelmatig aan mijn 80-200 2.8 (ongeveer even zwaar en groot als de 70-200 II) en moet zeggen dat de lens dan veel zwaarder is als de body, maar dat stoort niet. je houdt de combinatie gewoon meer vast aan de lens dan aan de body (dus durabiliteit is ook geen probleem, je d40 kan dat echt wel aan). Je linkerhand krijgt in verhouding wat meer gewicht te dragen, maar 't is nu niet dat dat ondoenbaar is ofzo. Mocht het toch tegenslagen (wat het voor mij niet zou doen), kan je altijd een grip overwegen als je langdurig wil/moet fotograferen.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d40x + 70-200mm

        Een grip is inderdaad een goede oplossing indien de gewichtsverhouding te erg zou zijn. Goeie tip, daar had ik nog niet aan gedacht.

        Nu, ik zal zien wat het geeft. Het is (hopelijk) maar voor enkele maanden, tot de opvolger van de d700 uit komt.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d40x + 70-200mm

          Oorspronkelijk geplaatst door Pistons Bekijk bericht
          Een grip is inderdaad een goede oplossing indien de gewichtsverhouding te erg zou zijn. Goeie tip, daar had ik nog niet aan gedacht.

          Nu, ik zal zien wat het geeft. Het is (hopelijk) maar voor enkele maanden, tot de opvolger van de d700 uit komt.
          Ik denk niet dat er voor de D40 een grip is.
          For glory!

          Comment


          • #6
            Re: Nikon d40x + 70-200mm

            grips voor d40 zijn klonen, en zijn vrij goed, phottix scoort vaak als 1 van de betere.
            70-200 op d40 is zeker niet slecht. ok kleine body grote lens.
            maar dergelijke lens ondersteun je altijd, met eender welke camera.
            nikon stuff

            Comment

            Working...
            X