Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag RF-602 dipswitch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag RF-602 dipswitch

    De Sint was vroeg dit jaar
    Die spullen werken supper eenvoudig en overbruggen idd leuke afstanden. Maarrrr, dit is geen testverslag maar een vraagtopic
    Ik wil die dipswitchen verzetten maar er zit "iets" voor. Op het eerste zicht dacht ik dat het een plastic folie was dat dient als protectie maar ik krijg het er maar niet af geprutst.
    Het is dus iets harder dan folie en lijkt op doorzichtig hard stukje plastic. Het moet op één of andere manier verwijderd worden maar ik durf niet door gaan met mijn mesje om het stuk plastic te verwijderen op de harde manier. Zie ik iets over het hoofd ?
    Indien het verwijderd is lijken de dipswitchen nogal kwetsbaar bloot te liggen ...
    Iemand die raad weet ?

    Tjerri

  • #2
    Re: Vraag RF-602 dipswitch

    die mag eraf hoor, np.
    hij hangt er inderdaad ferm goed aan.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Vraag RF-602 dipswitch

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      die mag eraf hoor, np.
      hij hangt er inderdaad ferm goed aan.
      Great ! 'k Heb zonet mijn zender naar de filistijnen geholpen. Dag mag er dus overduidelijk NIET af.
      Zwaar k*t
      Ik begrijp dus ècht niet hoe je die dipswitchen kan verstellen als je ze niet kunt aanraken

      From hero to zero ...

      Tjerri

      Comment


      • #4
        Re: Vraag RF-602 dipswitch

        net effe gecheckt, de mijne zijn er af en nog nooit problemen gehad.
        te bruut geweest??

        pb d_oracle es effe, die heeft er een gans collectie en heeft er wel al een paar gefixt denk ik.
        ge weet nooit.
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Vraag RF-602 dipswitch

          Het is maar een dun filmpje dat ervoor zit.
          Heb hier ook een aantal zendertjes en eigenlijk nooit zo een probleem gehad om dat velletje eraf te krijgen.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Vraag RF-602 dipswitch

            Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
            Het is dus iets harder dan folie en lijkt op doorzichtig hard stukje plastic. Het moet op één of andere manier verwijderd worden maar ik durf niet door gaan met mijn mesje om het stuk plastic te verwijderen op de harde manier. Zie ik iets over het hoofd ?
            je ziet absoluut iets over 't hoofd... dat doe je niet met een mes... gewoon met je vingernagels...

            't is dit oranje "velletje" op de ontvanger boven de dipswitch...

            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Vraag RF-602 dipswitch

              Dit "oranje" velletje is er dus met geen #@$& af te krijgen
              'k Heb het gesneuvelde plaatje nog liggen en heb met mes geprobeerd, mini schroevendraaier, breekmes, niets gekort
              En blijkbaar zijn we met zijn tweeën binnen 't zelfde gezin die hetzelfde "zien". Whatever ... 't Is wel flink balen. De trigger doet 't nog maar enkel maar op het kanaal waarop ie gesneuveld is.
              En nu komt het : de ontvangers hebben hetzelfde probleem. Een probleem dat er nu geen meer is want het nut van de dipswitchen te verzetten is onbestaande
              Misschien hebben die Chinezen één of andere wonderlijm gebruikt na klachten ? De andere mogelijkheid - namelijk dat ik een kluns ben - door mij niet weerhouden

              Tjerri

              Comment


              • #8
                Re: Vraag RF-602 dipswitch

                Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                Dit "oranje" velletje is er dus met geen #@$& af te krijgen
                'k Heb het gesneuvelde plaatje nog liggen en heb met mes geprobeerd, mini schroevendraaier, breekmes, niets gekort
                En blijkbaar zijn we met zijn tweeën binnen 't zelfde gezin die hetzelfde "zien". Whatever ... 't Is wel flink balen. De trigger doet 't nog maar enkel maar op het kanaal waarop ie gesneuveld is.
                En nu komt het : de ontvangers hebben hetzelfde probleem. Een probleem dat er nu geen meer is want het nut van de dipswitchen te verzetten is onbestaande
                Misschien hebben die Chinezen één of andere wonderlijm gebruikt na klachten ? De andere mogelijkheid - namelijk dat ik een kluns ben - door mij niet weerhouden

                Tjerri
                Ik heb mijn set vandaag bekomen.
                Ik heb gemerkt dat je de dipswitchen gewoon kan bedienen met de film erover. Het is dun genoeg dat het niet nodig is om "de bescherming" te verwijderen. Gebruik een simpele balpen om de switch-jes te verzetten.
                Many amateur photographers spend more time putting elaborate watermarks on their images than they do making images worth stealing....

                Comment


                • #9
                  Re: Vraag RF-602 dipswitch

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bennyd Bekijk bericht
                  Ik heb mijn set vandaag bekomen.
                  Ik heb gemerkt dat je de dipswitchen gewoon kan bedienen met de film erover. Het is dun genoeg dat het niet nodig is om "de bescherming" te verwijderen. Gebruik een simpele balpen om de switch-jes te verzetten.
                  Ge wilt niet weten wat ik dacht toen ik dit las

                  @ allen : is het normaal dat die studioflashconnector nog al losjes zit op de adapter jack ?

                  Tjerri

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraag RF-602 dipswitch

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                    Ge wilt niet weten wat ik dacht toen ik dit las

                    @ allen : is het normaal dat die studioflashconnector nog al losjes zit op de adapter jack ?

                    Tjerri
                    Goed door duwen tot je een klik voelt/hoort.
                    Het gaat nogal stroef maar het gaat (bij mij toch tenminste)
                    Ik dacht eerst zelfs dat het niet paste.

                    Ik moet wel zeggen dat mijn kabel er niet uitziet zoals op de foto een paar posts hierboven. (D_oracle)
                    Mijn kabeltje heeft een 3.5 jack als vaste stekker en mijn adapter is net andersom, dus met een vrouwelijke 3.5 en een mannelijke 6.3, ze leren bij bij Yongnuo....
                    Zelfs de verpakking is totaal anders.

                    Niet opgeven Tjerri
                    Last edited by Bennyd; 18 november 2010, 07:28.
                    Many amateur photographers spend more time putting elaborate watermarks on their images than they do making images worth stealing....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraag RF-602 dipswitch

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bennyd Bekijk bericht
                      Ik moet wel zeggen dat mijn kabel er niet uitziet zoals op de foto een paar posts hierboven. (D_oracle)
                      De kabel heeft een 3.5 jack als vaste stekker. Mijn adapter is net andersom, dus met een vrouwelijke 3.5 en een mannelijke 6.3, ze leren bij bij Yongnuo....
                      Zelfs de verpakking is totaal anders.

                      Niet opgeven Tjerri
                      Klinkt me bekend in de oren. Heb net hetzelfde gekregen ...

                      Hasta la victoria siempre !

                      El Tje

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraag RF-602 dipswitch

                        Heb verschillende kabeltjes gekregen.

                        3,5 met verloopstuk naar 6,3mm en ook kabeltjes andersom.
                        De verloopstukjes vind ik niet echt super en er zijn er al wat stuk.
                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraag RF-602 dipswitch

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                          Klinkt me bekend in de oren. Heb net hetzelfde gekregen ...

                          Hasta la victoria siempre !

                          El Tje
                          Als ge via een ebay shop hebt besteld, probleem effe melden en ge krijgt een nieuwe.
                          Die mannen doen alles om hun rating hoog te houden.

                          Wij noemen da goede service

                          gr,
                          hung
                          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                          website: http://www.hung.be
                          facebook - Instagram

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraag RF-602 dipswitch

                            oranje vel is er bij mij ook gewoon met de nagels afgekomen.

                            Jean
                            35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vraag RF-602 dipswitch

                              Ik heb gisteren 2 nieuwe triggers èn twee 4 nieuwe receivers onder handen genomen.
                              Resultaat : 1 setje (zelfde levering) van 2 Rx en 1 Tx -> no prob
                              1 setje (zelfde levering) van 2 Rx en 1 Tx -> big prob, niet te verwijderen behalve door het wegkrassen van het goedje. Blijkbaar tè veel of andere lijm

                              Gisterenavond in de grabbelton van een studio : op een twintig tal grosso modo 3/4 waar folie af was en 1/4 waar folie nog op zat en waar men de dips veranderd door de folie heen. Deze folie ziet er uiteraard niet uit. Heb nog effe vlug geprobeerd om die folies te verwijderen maar dat was noppes.

                              Conclusie : om een of andere duistere productiereden blijven op een beperkt aantal Rx of Tx-en de folies hardnekkig kleven. Het betreft random leveringen (en dus ook productie ?) uit het jaar 2010. De verpakking trekt niet op diegene die door d_oracle worden getoond maar alles zit netjes en stevig verpakt in kartonnen doosjes. Je kan de switchen wèl verschuiven door flink te drukken doorheen de folie met een stylopunt of ander puntig voorwerp.
                              Over de eigenlijke werking verder niets dan lof. Je krijgt kwaliteit voor je geld.

                              Probeer vooral niet zoals ik het plaatje los te wrikken met een schroevendraaier.

                              Zo hebben we allen weeral iets bijgeleerd.

                              Slu !

                              Tjerri

                              Comment

                              Working...
                              X