Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Fashion' fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 'Fashion' fotografie

    Dag allemaal, dit weekend ga ik mij voor het eerst wagen aan fashion fotografie...

    Graag had ik nog wat tips gehad qua belichting, ik heb 2 bouwlampen en heb 2 flitsers ter beschikking maar weet niet goed hoe alles te plaatsen. Ik heb wel geen studio ter beschikking, maar ik ben van plan een kamer tijdelijk om te bouwen. Mochten er mensen zijn die tips kunnen geven zou me dat al een heel eind op weg helpen!

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: 'Fashion' fotografie

    Maar één soort lichtbron gaan gebruiken en niet mixen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: 'Fashion' fotografie

      Zijn dat studio flitsers die je hebt of opzet flitsers, heb je iets van softbox of paraplu om door te flitsen?
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • #4
        Re: 'Fashion' fotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        Zijn dat studio flitsers die je hebt of opzet flitsers, heb je iets van softbox of paraplu om door te flitsen?
        Dat zijn opzetflitsers, 2 sb600's. Voor 'n softbox ofzo moet ik nog kijken, ik heb me laten vertellen dat door een wit laken flitsen eventueel een goed alternatief zou zijn?

        Comment


        • #5
          Re: 'Fashion' fotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door KevD Bekijk bericht
          ik heb me laten vertellen dat door een wit laken flitsen eventueel een goed alternatief zou zijn?
          Klopt, maar hangt natuurlijk van het te onderwerp af... voor een DIY light box bijvoorbeeld...

          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • #6
            Re: 'Fashion' fotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door KevD Bekijk bericht
            Dag allemaal, dit weekend ga ik mij voor het eerst wagen aan fashion fotografie...

            Graag had ik nog wat tips gehad qua belichting, ik heb 2 bouwlampen
            gebruik misschien eerst eens de zoekfunctie

            alles is reeds gezegd hierover....
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: 'Fashion' fotografie

              Ik zou zeker al niet met bouwlampen gaan werken... Geven veel te veel warmte af, en is niet echt fijn voor je modellen denk ik ^^ Met je flitsen kan je ook op veel lagere iso gaan werken.
              Verder zou ik eens kijken voor een trigger en receiverset (cactus v4 ofzo ) zodat je je flitsen toch op afstand kan laten werken.
              En eventueel een paraplu om door te flitsen. Licht gaat te hard zijn anders..

              Comment


              • #8
                Re: 'Fashion' fotografie

                Flitser met paraplu links vh model, en eventueel een reflector rechts vh model om de schaduwen op te vullen. Je tweede flitser kan je gebruiken om de achtergrond op te lichten als het nodig is.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: 'Fashion' fotografie

                  Bedankt voor alle reacties! Dit weekend es testen hoe alles lukt

                  Comment

                  Working...
                  X