Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestel?

    Ik ben op zoek naar een toestel om op een eenvoudige manier fotos te schieten van mijzelf samen met mijn visvangst.
    Ik moet redelijk snel kunnen handelen dat mijn vangst niet te lang op het droge blijft.
    Ik ga meestal alleen vissen, dus is een goede zelfontspannerfunctie van groot belang.
    Bij Canon kunt ge bij de meeste compactcameras instellen tot 45sec en 10 shots op rij alvorens ik mijn vangst terug moet neerleggen.
    Draaibaar scherm is ook meestal geen luxe als ik alleen ben.
    Onlangs heb ik getest met de nieuwe CANON PowerShot SX30 IS, echter vond ik de kwaliteit van de pics niet super en vond ik verhouding vis en persoon niet realistisch.Zou dit het gevolg zijn van groothoeklens?
    Nu denk ik echter een Canon G11 of G12 aan te schaffen, is de meerkost van een G12 zinvol voor mijn doel of volstaat een G11?
    Zijn er nog merken met uitgebreide zelfontspanner of eventueel afstandsbediening?
    Welk toestel raden jullie mij aan gezien mijn behoeften, en waarop moet ik zeker letten bij aankoop?
    Last edited by krisleleu; 18 november 2010, 01:06.

  • #2
    Re: welk toestel?

    Voor zo ver ik weet is het grootste verschil tussen de G11 en G12 de betere kwaliteit van
    de laatste bij het filmen. Dus indien je je vangst ook nog wilt filmen.
    Verder zou ik ook eens kijken naar de Lumix LX5. Toestel is een beetje kleiner, maar moet
    qua beeldkwaliteit zeker niet onderdoen. Het heeft een mooi lichtsterk Leica lensje en een
    zoombereik van 24 tot 90 mm. Zelfontspanner is 2 of 10 seconden. Daar hoef je niet voor
    het menu in. Voor vrijwel niets trouwens. Alle belangrijke functies zijn op het toestel zelf
    aanwezig.

    Comment


    • #3
      Re: welk toestel?

      Ik denk dat het Samsung is dat er eentje heeft met een extra monitortje vooraan op het toestel.

      mvg
      Spogy
      Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

      Comment

      Working...
      X