Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nu nog een D90 kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nu nog een D90 kopen ?

    Mijn nikon D50 heeft zijn beste tijd wel gehad. Een D7000 ligt voor de hand maar die is toch best wel duur. Nu ik nogal wat lenzen heb zonder ingebouwde AF motor denk ik dus aan een D90. Kan ik bovendien de batterijen van de D50 recupereren - die kosten óók 60 euro per stuk nietwaar. Vraag: is de D90 vandaag het kopen nog waard ? Of is er een nieuw model op komst dat in de kloof tussen de D3100 - D5000 enerzijds en de D300s - D7000 anderzijds gaat passen ?

  • #2
    Re: nu nog een D90 kopen ?

    de D7000 is de opvolger van de D90 dus tussen de D5000 en D7000 is op korte termijn bij mijn weten niets gepland.

    De D90 is een heel goede camera. Ik denk helemaal niet dat je er iets verkeerd mee zou doen die te kopen.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: nu nog een D90 kopen ?

      d90 bodies stonden voor 500€ te koop bij procirep...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: nu nog een D90 kopen ?

        Het is nog maar de vraag of je de accu's van de D50 kan hergebruiken in een D90, die heeft nl EN EL3e nodig en niet die van de D50 met 2 contactjes.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: nu nog een D90 kopen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Het is nog maar de vraag of je de accu's van de D50 kan hergebruiken in een D90, die heeft nl EN EL3e nodig en niet die van de D50 met 2 contactjes.
          De D50 heeft inderdaad nl EN EL3a batterijen met 2 contactjes. Als die niet bruikbaar zijn in een D90 is dat toch wel een kleine strop. Los nog van het recupereren van de accu's betekent dat wéér een nieuwe batterijlader ( ? ), naast die van m'n D40 en CP5700. Een mens moet binnenkort een aparte tas kopen om zijn laders mee te zeulen. Toemmetoch.

          Comment


          • #6
            Re: nu nog een D90 kopen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
            De D50 heeft inderdaad nl EN EL3a batterijen met 2 contactjes. Als die niet bruikbaar zijn in een D90 is dat toch wel een kleine strop. Los nog van het recupereren van de accu's betekent dat wéér een nieuwe batterijlader ( ? ), naast die van m'n D40 en CP5700. Een mens moet binnenkort een aparte tas kopen om zijn laders mee te zeulen. Toemmetoch.
            Omgekeerd kan je wel de accu's van de D90 gebruiken in je D50.
            Volgens mij kan je dezelfde lader gebruiken voor het opladen
            van de batterijen van de D50 en de D90. Je nieuwe lader kan ze alle 2 opladen, en volgens mij kan de lader van de D50 dat ook.
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

            Comment


            • #7
              Re: nu nog een D90 kopen ?

              De laders voor een EN EL3x zijn allemaal hetzelfde.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: nu nog een D90 kopen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                Omgekeerd kan je wel de accu's van de D90 gebruiken in je D50.
                Volgens mij kan je dezelfde lader gebruiken voor het opladen
                van de batterijen van de D50 en de D90. Je nieuwe lader kan ze alle 2 opladen, en volgens mij kan de lader van de D50 dat ook.
                klopt!
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: nu nog een D90 kopen ?

                  heb me zaterdag toch de d90 gekocht na lang twijfelen tussen d90 en d7000,had vroeger de canon400D(kwijtgespeeld)met het verschil van 500 € kan ik me wel een extra lens permitteren,de 18-105 al gekocht,nu nog de 55-300,bedoeling is ook hem mee te nemen op avontuurlijke reizen,schaf me dan de lens 18-200 aan,als de nikon d700 binnen X aantal maanden in prijs zakt zal ik het ook overwegen deze te kopen,en zou blijven we bezig en bezig,is ook het fijne aan fotografie,steeds uitkijken naar nieuw materiaal.
                  nikon d90

                  Comment


                  • #10
                    Re: nu nog een D90 kopen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door epicurus Bekijk bericht
                    nu nog de 55-300,bedoeling is ook hem mee te nemen op avontuurlijke reizen,schaf me dan de lens 18-200 aan,als de nikon d700 binnen X aantal maanden in prijs zakt zal ik het ook overwegen deze te kopen,
                    Dan zou ik beide lenzen niet kopen, maar de eerste vervangen door een 70-300 VR en over de 18-200 nog eens hard nadenken.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: nu nog een D90 kopen ?

                      bedoelde natuurlijk de 70-300 lens,sorry,
                      avontuurlijk reizen wil ook zeggen het minimum van het maximum meenemen,heb al ervaring en 1 lens is héél praktisch,en fotograveer het liefst van al "koppen",dus zoomlens,en soms heb je natuurlijk niet de tijd om snel te wisselen,je ziet iets en je klikt,veraf of dichtbij dus 18-200
                      nikon d90

                      Comment


                      • #12
                        Re: nu nog een D90 kopen ?

                        Toen vorig jaar de Canon 7D uitkwam was dit een hele stap vooruit, ik heb direct mijn 50D verkocht en nooit beklaagd
                        De D7000 van Nikon is minstens zo revolutionair, zeker voor zijn prijs, kopen dat ding

                        Comment

                        Working...
                        X