Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

media player in combinatie met mkv bestanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • media player in combinatie met mkv bestanden

    Wie kan helpen ?

    Wat heb ik :
    IMAC met Handbrake software
    LG HB600 bluray speler met DLNA
    Lacie network space II

    Wat lukt :
    - Downloaden van mkv + afspelen via media player

    Wat lukt niet:
    - Omzetten van video-ts naar mkv > file start op media player maar geeft enkel geluid

    Heeft iemand een alternatief voor handbrake? of weet iemand wat mijn probleem kan zijn?
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

  • #2
    Re: media player in combinatie met mkv bestanden

    Het is mogelijk dat niet alle functies van de H.264 video standaard ondersteund worden door je speler. Nochtans moet die, als Blu-Ray speler, het H.264 "High Profile" (HiP) ondersteunen. Misschien wordt H.264 niet ondersteund voor niet-Blu-Ray media om licentieredenen?

    Wellicht kan je proberen met Handbrake om geavanceerde opties in te stellen en testen met kleinere fragmenten. Je kan ook eens proberen om niet naar H.264 om te zetten maar naar een andere codec, bvb MP4 (FFmpeg).
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: media player in combinatie met mkv bestanden

      Idd, ik zou ook eens proberen omzetten naar een ander bestandstype. Probeer eens een MP4 H.264 codec of beter, kijk eens in de handleiding van je mediaplayer welke bestandstypen hij aan kan...

      Voor Divx gebruik ik op Windows PocketDivxConverter, fantastisch programma, google maar eens.
      Voor H.264 MP4 gebruik ik gebruik ik de Videora iPhone converter. Als je daar voor kwaliteit Apple TV 720P instelt, behoud je echt veel kwaliteit en krijg je kleine bestanden.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: media player in combinatie met mkv bestanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        Idd, ik zou ook eens proberen omzetten naar een ander bestandstype. Probeer eens een MP4 H.264 codec of beter, kijk eens in de handleiding van je mediaplayer welke bestandstypen hij aan kan...

        Voor Divx gebruik ik op Windows PocketDivxConverter, fantastisch programma, google maar eens.
        Voor H.264 MP4 gebruik ik gebruik ik de Videora iPhone converter. Als je daar voor kwaliteit Apple TV 720P instelt, behoud je echt veel kwaliteit en krijg je kleine bestanden.
        Terwijl Handbrake natuurlijk uitmundt in omzetten naar H.264...
        pixelpusher

        Comment

        Working...
        X