Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnersvraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginnersvraag

    ik heb nu een lumix fz18
    maar ik zou willen overschakelen op een reflex camera maar van die specificaties van de toestellen begrijp ik nie veel,zou er mij iemand kunnen helpen?
    ik trek meestal foto's gezinsuitstap,concerten,sportactiviteiten,landscha ppen,...
    die zoom van een gewone compact camera hoe kan je da vergelijken met die zoom van 18 weet ik ondertussen wat het resultaat is.en met of zonder af motor wat is dat juist?heb al veel opgezocht op het forum en internet,en ik vind het niet in beginnerstaal
    heb men zinnen op een nikon gezet,eerst d3000 of d3100 maar na het lezen op het forum komt de d5000 en d90 er ook bij!
    en bij de d3000 en d3100 zit een hulp (guide mode) is dit echt vele makkelijker?
    ik ben echt een beginner van het caliber beginner
    voor jullie zullen dit wel stomme vragen zijn maar ik zie het bos door de bomen niet

    alvast bedankt om jullie tijd der aan te verdoen bij dit te lezen

  • #2
    Re: beginnersvraag

    Allereerst Panasonic heeft een nieuwe bridge op de markt gebracht, bekijk die toch even (de Panasonic DMC FZ100).
    Je zegt zelf :
    Oorspronkelijk geplaatst door jutte Bekijk bericht
    ...
    ik ben echt een beginner van het caliber beginner
    ...
    Indien je naar reflextoestellen overgaat moet je gebeten zijn door bepaalde microbes, nog iets : met 1000€ kan je mooi beginnen, maar daar stopt het niet bij.

    Lees hier wat allemaal geschreven staat, daar ben je een dag mee zoet.
    zoek naar het onderwerp: bridge of reflex , ook de vraag compact of reflex.

    Lees zeker een goed boek over digitaal fotograferen (in je plaatselijke bib of koop er een)
    Titels:
    Digitale Fotografie v Chris George ISBN 978-90-5764-799-4
    Digitaal Fotograferen na 50 van pascal Vyncke ISBN 978-90-7393-8