Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnersvraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginnersvraag

    ik heb nu een lumix fz18
    maar ik zou willen overschakelen op een reflex camera maar van die specificaties van de toestellen begrijp ik nie veel,zou er mij iemand kunnen helpen?
    ik trek meestal foto's gezinsuitstap,concerten,sportactiviteiten,landscha ppen,...
    die zoom van een gewone compact camera hoe kan je da vergelijken met die zoom van 18 weet ik ondertussen wat het resultaat is.en met of zonder af motor wat is dat juist?heb al veel opgezocht op het forum en internet,en ik vind het niet in beginnerstaal
    heb men zinnen op een nikon gezet,eerst d3000 of d3100 maar na het lezen op het forum komt de d5000 en d90 er ook bij!
    en bij de d3000 en d3100 zit een hulp (guide mode) is dit echt vele makkelijker?
    ik ben echt een beginner van het caliber beginner
    voor jullie zullen dit wel stomme vragen zijn maar ik zie het bos door de bomen niet

    alvast bedankt om jullie tijd der aan te verdoen bij dit te lezen

  • #2
    Re: beginnersvraag

    Allereerst Panasonic heeft een nieuwe bridge op de markt gebracht, bekijk die toch even (de Panasonic DMC FZ100).
    Je zegt zelf :
    Oorspronkelijk geplaatst door jutte Bekijk bericht
    ...
    ik ben echt een beginner van het caliber beginner
    ...
    Indien je naar reflextoestellen overgaat moet je gebeten zijn door bepaalde microbes, nog iets : met 1000€ kan je mooi beginnen, maar daar stopt het niet bij.

    Lees hier wat allemaal geschreven staat, daar ben je een dag mee zoet.
    zoek naar het onderwerp: bridge of reflex , ook de vraag compact of reflex.

    Lees zeker een goed boek over digitaal fotograferen (in je plaatselijke bib of koop er een)
    Titels:
    Digitale Fotografie v Chris George ISBN 978-90-5764-799-4
    Digitaal Fotograferen na 50 van pascal Vyncke ISBN 978-90-7393-8
    Fotograferen met een Digitale spiegelreflexcmera van Jeroen Horlings ISBN 978-90-4301-702-2

    Je bent niet de eerste en ook niet de laatste die geconfronteerd word met deze keuze.

    Neem er de tijd voor.
    mvg Guido
    Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

    Comment


    • #3
      Re: beginnersvraag

      een spiegelreflex heeft verwisselbare lenzen. De hoeveelheid zoom die je hebt is dus afhankelijk van wat voor lenzen je erop zet. Wanneer je door de zoeker kijkt en met je lens inzoomt/uitzoomt zie je dus wat je gaat fotograferen.

      Uit bovenstaande camera's kun je denk ik het beste voor de d90 gaan.
      WillemClassensDesign: Mijn website
      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
      Flitsers:HVL-F42AM;

      Comment


      • #4
        Re: beginnersvraag

        Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
        Lees hier wat allemaal geschreven staat, daar ben je een dag mee zoet.
        zoek naar het onderwerp: bridge of reflex , ook de vraag compact of reflex.

        Lees zeker een goed boek over digitaal fotograferen (in je plaatselijke bib of koop er een)
        Titels:
        Digitale Fotografie v Chris George ISBN 978-90-5764-799-4
        Digitaal Fotograferen na 50 van pascal Vyncke ISBN 978-90-7393-8
        Fotograferen met een Digitale spiegelreflexcmera van Jeroen Horlings ISBN 978-90-4301-702-2

        Je bent niet de eerste en ook niet de laatste die geconfronteerd word met deze keuze.

        Neem er de tijd voor.
        Dit klopt als een bus. Als we hier een degelijk antwoord op al je vragen moeten geven dan zitten we met zijn allen een boek te schrijven en dan zie je door de bomen het bos niet meer.
        ik fotografeer al meer dan 30 jaar en lees nog steeds boeken. Meestal haal ik die in de bibliotheek. Daar vindt je van alles van "beginners" tot speciale onderwerpen.

        Niet opgeven; gewoon aan beginnen. Het wordt steeds boeiender.

        Succes, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: beginnersvraag

          Een mooie start is de : Nikon D90 + 16-85mm VR + 70-300mm VR; maar je zit al aan 1500€. Je mag niet vergeten dat je nu al een grote zoom gewoon bent. Natuurlijk kan je de oude panasonic blijven gebruiken en straten met goede lens, bvb: Nikon D90 + 16-85mm VR (ca 1150€)
          Of je gaat naar een ander merk...

          Begin maar één van de opgegeven boeken te lezen.
          Last edited by gblanchaert; 14 november 2010, 10:19.
          mvg Guido
          Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

          Comment


          • #6
            Re: beginnersvraag

            elk stapje dak verder geraak daar ben ik al blij voor!al bedankt voor jullie reacties
            maar nog hulp is welkom,en welk boek is het simpelste daarvan?

            mvg

            Comment


            • #7
              Re: beginnersvraag

              De guide functie neemt echter wat tijd in beslag, er komt een vragenlijst waar je door moet gaan. Ikzelf heb ze nog nooit gebruikt op zowel men D3000 als D3100.
              Onderschat de D3100 niet. De meeste zien dit als een echte instapper omdat die guide functie erop staat en 't een goedkoper en kleiner toestel is, maar kwa prestaties doet 'm zeker niet onder voor de D5000 of D90. Integendeel, autofocus en iso ruis zou nog beter zijn als je de reviews moet geloven.
              Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

              Comment


              • #8
                Re: beginnersvraag

                en wat vind jij het beste?
                d3000 of d3100?
                een toestel occasie kopen zou jij dat aanraden?
                en weet er iemand zo eentje te koop staan?

                Comment


                • #9
                  Re: beginnersvraag

                  zonder twijfel de D3100, de D3000 is echt niks.
                  Ikzelf zou nooit occasie kopen, maar dat is een keuze dat ieder voor zich moet maken.
                  Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

                  Comment


                  • #10
                    Re: beginnersvraag

                    en de d7000 en d90 wat is tussen die 3 het grote verschil dan?

                    mvg

                    Comment


                    • #11
                      Re: beginnersvraag

                      Oorspronkelijk geplaatst door jutte Bekijk bericht
                      elk stapje dak verder geraak daar ben ik al blij voor!al bedankt voor jullie reacties
                      maar nog hulp is welkom,en welk boek is het simpelste daarvan?

                      mvg

                      Digitale Fotografie het complete naslagwerk kost slechts 15€
                      Dat van Pascal Vyncke is in principe geschreven voor 50+ kost het dubbel.
                      mvg Guido
                      Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: beginnersvraag

                        De D5000 is niet te onderschatten wordt ook wel de mini D90 genoemd ... nou zo mini is hij ook niet

                        Mvg
                        Spogy
                        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                        Comment


                        • #13
                          Re: beginnersvraag

                          Ik heb een D5000 sinds juni, ook men eerste camera.
                          Heb in korte tijd al veel bijgelereerd en zou dus ook graag overstappen naar een iets geavanceerder model (voel me namelijk al beperkt in die korte tijd) maar ik wist ook al een tijdje (2 jaar) dat fotografie mij aanstond.

                          Ben je niet zeker, is de D3000 of D3100 zeker geen slechte keuze, bevalt het je niet, heb je geen D90 van €1000 in de kast staan

                          Comment


                          • #14
                            Re: beginnersvraag

                            Jutte, als je nou gewoon eerst iets uitzoekt en je een beetje inleest zeg!
                            Ik vind deze manier van vragen stellen echt genant.

                            lees gewoon heel dpreview.com en een algemeen fotografie boek en daarna een boek over fotograferen met Nikon van Dre de Man en kom dan s terug.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: beginnersvraag

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              Jutte, als je nou gewoon eerst iets uitzoekt en je een beetje inleest zeg!
                              Ik vind deze manier van vragen stellen echt genant.

                              lees gewoon heel dpreview.com en een algemeen fotografie boek en daarna een boek over fotograferen met Nikon van Dre de Man en kom dan s terug.
                              Bij ons in de club geef ik 2x per jaar Aikido voor beginners. Daar komen beginners van het caliber beginner en ik zeg die mensen ook niet om zich eerst in te lezen en dan terug te komen.

                              Ik weet even weinig als jij over TS, maar kan voor de heel goede fotografen met dyslexie of andere lees- en leerproblemen geen eten betalen.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X