Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonnepanelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zonnepanelen

    Hallo,

    Wij twijfelen zonnepanelen plaatsen of niet?
    Wat denken jullie ervan?

    Groetjes Suz.

  • #2
    Re: zonnepanelen

    Als je dak in de juiste richting ligt, dan zeker doen!
    Mijn panelen liggen sinds Maart, en halen probleemloos de voorspelde opbrengst.

    Ga maar eens kijken op het forum Zonstraal. Daar krijg je antwoord op al je vragen.
    Via PM kan ik je ook een goede installateur aanraden.

    Comment


    • #3
      Re: zonnepanelen

      Als je het nieuws gezien hebt weet je dat ze moeten liggen voor april.

      Comment


      • #4
        Re: zonnepanelen

        Ja als je er over denkt zonnepanelen te plaatsen, twijfel dan niet te lang.
        Ik heb er sinds November 2007 en ben zeer tevreden over hun opbrengst. Ik heb jaarlijks nog ongeveer 1000 kWh nodig van het net, de rest produceer ik zelf.
        Kijk maar eens naar mijn opbrengsten van de voorbije jaren. Zie de link in mijn handtekening.

        Achteraf gezien had ik eigenlijk nog meer panelen moeten plaatsen en onze living voorzien hebben van een lucht/lucht warmtepomp.

        Dus als je dak goed georienteerd is zou ik er zeker plaatsen en liefst nog binnen de 6 maand want de groene stroom certificaten gaan serieus afgebouwd worden.

        Neem anders een kijkje op het zonnepanelen forum : http://zonstraal.forumup.be/?mforum=zonstraal

        En nog even dit, je kan tegenwoordig een groene lening nemen voor het plaatsen van panelen. Zo betaald de installatie zichzelf terug.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: zonnepanelen

          Ik heb helemaal niets tegen zonnepanelen, maar alles draait om het behalen van de kyoto norm, en alles wat je krijgt van de staat is van ons eigen geld.

          Zonnepanelen zijn mijns inziens maar rendabel als deze zich binnen de vijf jaar zichzelf volledig terugbetalen, en dat zonder enige vorm van subsidie, moest het zo rendabel zijn, dan kreeg de gewone man nooit de kans om deze zelf te leggen, maar zouden de electiciteitsbedrijven alles voor zich houden.

          Ik heb dus niets tegen zonnepanelen, maar wel tegen het systeem, vele mensen hebben gewoon geen kans om deze te leggen, appartemensbewoners en noem maar op, maar iedereen kan wel helpen meebetalen aan wat de staat uitbetaald aan groensertificaten.

          Comment


          • #6
            Re: zonnepanelen

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Ik heb helemaal niets tegen zonnepanelen, maar alles draait om het behalen van de kyoto norm, en alles wat je krijgt van de staat is van ons eigen geld.

            Zonnepanelen zijn mijns inziens maar rendabel als deze zich binnen de vijf jaar zichzelf volledig terugbetalen, en dat zonder enige vorm van subsidie, moest het zo rendabel zijn, dan kreeg de gewone man nooit de kans om deze zelf te leggen, maar zouden de electiciteitsbedrijven alles voor zich houden.

            Ik heb dus niets tegen zonnepanelen, maar wel tegen het systeem, vele mensen hebben gewoon geen kans om deze te leggen, appartemensbewoners en noem maar op, maar iedereen kan wel helpen meebetalen aan wat de staat uitbetaald aan groensertificaten.
            Inderdaad, waardoor de energieprijzen ( elektriciteit ) zullen stijgen om die certificaten
            te kunnen betalen.
            Indien velen zonnepanelen zouden installeren, dan is zelfs ons elektriciteitsnet hierop niet voorzien.

            Het systeem is zeer onrechtvaardig en daar zouden onze politici meer oog moeten voor
            hebben.

            ik vraag me af wat testaankoop hierover zou denken.
            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

            Comment


            • #7
              Re: zonnepanelen

              inderdaad, die groencertificaten is de meest asociale maatregel ooit ....

              De mensen die het niet kunnen veroorloven om zonnepanelen te plaatsen, gaan nog eens extra mogen betalen voor hun energie.... of pers de kleine garnaal nog maar eens extra uit..
              Mijn blog

              Comment


              • #8
                Re: zonnepanelen

                Dat noemt men " Solidariteit " en dat hebben we nodig.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: zonnepanelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  Dat noemt men " Solidariteit " en dat hebben we nodig.
                  rare definitie van solidaritiet ..... ten koste van de armere mensen...
                  Mijn blog

                  Comment


                  • #10
                    Re: zonnepanelen

                    For the record: ik heb geen zonnepanelen.

                    Maar blijkbaar zijn er hier niet echt veel groene jongens. Ik heb er geen probleem mee dat mensen zonnepanelen insalleren, ook als dat wil zeggen dat ik meer moet betalen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: zonnepanelen

                      De energie opgewekt door die zonnepanelen is inderdaad groen. Maar laat ons stilletjes zwijgen over het uiterst giftige cadmium dat zich in die zonnepanelen bevindt. Ik stel mij dan ook vragen over hoeveel we gaan betalen voor de recyclage van deze panelen, als de eerste panelen binnen 20 a 30 jaar worden aangeboden in de containerparken
                      Mijn blog

                      Comment


                      • #12
                        Re: zonnepanelen

                        Toch nog net iets minder problematisch dan kernenergie dacht ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: zonnepanelen

                          Liever niet eigenlijk, ik zie mijn belastingsgeld liever gebruikt worden voor zinnige dingen.
                          Zou je er plaatsen zonder de opbrengst van groene-stroom-certificaten?
                          Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                          Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                          Comment


                          • #14
                            Re: zonnepanelen

                            er is er altijd maar een de dupe , en die kan dan nog duur betalen ook ,
                            en dat is de minder begoede ... 't systeem in belgie ( niet alleen hoor ) is klote !!

                            even simpel uitgelegd...

                            hier hebben ze graag dat we samen met zijn allen veel uitgeven zodat we onder de normen komen,
                            en dan kunnen de regeringen van de overschot propere lucht verkopen aan armere landen die de
                            normen onmogelijk kunnen (lees willen ) halen ...

                            nee bedankt , hoeft voor mij niet ..

                            en dan nog niet gesproken over de extra energie de industrie nodig heeft om die panelen te maken
                            en de vuiligheid die er in zit ( en gebruikt is voor het maken van ) aan chemicalien ...

                            nee bedankt , hoeft nog eens niet voor mij ..
                            Last edited by Peter EOS-500D; 14 november 2010, 23:46.
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

                            Comment


                            • #15
                              Re: zonnepanelen

                              Zonnepannelen zijn een vuil spelletje op verschillende vlakken. Het is een spelletje van de industry en de overheid.
                              Net zoals de electriche auto.

                              Kort gezegd: Niet doen!

                              Ik had eerst een antwoord met veel argumentatie maar heb geen zin in een rel ontketenen dus hou ik men mond verder

                              Comment

                              Working...
                              X