Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regen, regen...in combinatie met Nikons

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Regen, regen...in combinatie met Nikons

    Wie is ervaringsdeskundige met foto's nemen in de regen ? Uitsluitend Nikon graag.
    Bij de beschrijving van lenzen en apparaten staat soms "vochtbestendig" maar wat is de werkelijkheid ? Met dank voor antwoord op het forum.

  • #2
    Re: Regen, regen...

    D700 + grip + 80-400 VR bleef tijdens en ook na de regen gewoon doorwerken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Regen, regen...

      mijn D200 komt in zowat alle omstandigheden uit de tas.

      lenzen: 50mm 1.8, 35mm 1.8; 135mm 2.8 80-200mm 2.8 12-24mm 4 allemaal geen enkel probleem. Regelmatig wrijf ik er met een zakdoek over als het echt hard regent, maar zelfs nog geen damp in de lenzen gehad.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Regen, regen...

        Schiet mij net te binnen: mijn D70 + 24-120 non VR bleef ook gewoon werken in de spray van de cataratas Iguazú, wat nog veel erger is als regen wat het komt van alle kanten, alleen af en toe de frontlens gezeemd.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Regen, regen...

          Mijn D90 heeft het begeven op een vochtige dampende zomerdag, met een paar zweetdruppels erop. Waterschade en niet meer te repareren volgens de Nederlandse Nikon reparatiedienst...
          mvg
          Bert

          Comment


          • #6
            Re: Regen, regen...

            De zwaarste regentest waaraan ik een drietal maanden geleden mijn D300 (met 70-200 VRII) heb onderworpen was in Schotland (where else...) tijdens de wereldberoemde 'Royal Edinburgh Military Tattoo'.
            Als toeschouwer zit je op een open tribune. Het regende bijna de hele tijd en tijdens de finale werden ook de hemelsluizen volledig geopend (bewijs hieronder). Ik ben de hele tijd blijven fotograferen. Ik had wel een handdoekje bij, maar na een tijdje was die zo nat dat ik er mijn camera eerder nat dan droog mee wreef. Ik heb dus maar het risico genomen en ben gewoon blijven fotograferen. Mijn D300 bleef perfect functioneren en doet het nog steeds voortreffelijk .
            Voor mij was hier (en bij koud-nat-mistig weer in Groenland) de weathersealing afdoende bewezen.



            Ok, geen goeie foto, maar heb die toen gewoon genomen om de intensiteit van de regen te laten zien. Nat genoeg?

            Groetjes
            Pol
            D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

            Comment


            • #7
              Re: Regen, regen...

              Met ons duur materiaal is mijn devies : regen ,regen .... = blijf binnen, binnnen, binnen.
              Eens uittesten wat je materiaal kan hebben, kan je duur te staan komen.
              Iedereen doet natuurlijk zijn goesting maar ik zou het niet bovenhalen in de regen.
              Met mijn materiaal, dat volgens de meesten toch echt regenbestendig zou moeten zijn kom ik niet buiten als het regent, ik neem geen enkel risico. Is een beetje als 'hoe snel zou ik die bocht kunnen nemen met mijn wagen".... kan ook een dure test worden.
              Groetjes

              Comment


              • #8
                Re: Regen, regen...

                Heb mijn Nikon D300s al regelmatig in de gietende regen gebruikt, in combinatie met verschillende lenzen. Nog nooit geen problemen gehad, en het levert soms mooie foto's op.
                Zolang je materiaal gebruikt waarvan Nikon zegt dat het weatherproof is zie ik het probleem niet. Met mijn "goedkope" 16-85 ga ik het niet proberen, met mijn 70-200 f2.8 zie ik er geen risico in. Ik ken verschillende professionele fotografen die deze lens in alle weersomstandigheden gebruiken.

                Comment


                • #9
                  Re: Regen, regen...

                  Ik heb altijd een Storm Jacket en een zeemvel bij de hand.
                  Neemt weinig plaats in, weegt niks en is verdomd handig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Regen, regen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
                    Mijn D90 heeft het begeven op een vochtige dampende zomerdag, met een paar zweetdruppels erop.
                    Grote kans dat het het zout was dat je camera de das om deed.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Regen, regen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      Grote kans dat het het zout was dat je camera de das om deed.
                      De verzekering heeft ondertussen de pijn al een beetje verminderd
                      mvg
                      Bert

                      Comment


                      • #12
                        Re: Regen, regen...

                        Ik was een paar weken terug aan de Niagara Falls; onderaan wel te verstaan met de Maid of the Mist;
                        Omdat ik de natte boel niet vertrouwde, heb ik een doorzichtig plastic zakje genomen en er een gat ingemaakt. Dat met een elastiekje over de zonnekap en langs de opening aan de oren was alles te bedienen;
                        mijn d90 en tamron 18-270 beleven droog op de beschermfilter na.
                        Ik was heel blij toen ik zag dat de D300 van een medepassagier het plots begaf... toestel deed niets meer en letters op de display waren maar half leesbaar mee.

                        Conclusie, het zal wel van wat geluk en de hoeveelheid vocht afhangen, maar better safe than sorry...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Regen, regen...

                          Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                          Ik was een paar weken terug aan de Niagara Falls; onderaan wel te verstaan met de Maid of the Mist;
                          Omdat ik de natte boel niet vertrouwde, heb ik een doorzichtig plastic zakje genomen en er een gat ingemaakt. Dat met een elastiekje over de zonnekap en langs de opening aan de oren was alles te bedienen;
                          mijn d90 en tamron 18-270 beleven droog op de beschermfilter na.
                          Ik was heel blij toen ik zag dat de D300 van een medepassagier het plots begaf... toestel deed niets meer en letters op de display waren maar half leesbaar mee.

                          Conclusie, het zal wel van wat geluk en de hoeveelheid vocht afhangen, maar better safe than sorry...
                          Ook niet slim van die kerel, onder de niagara dat is alsof je een douche zou nemen met je dslr rond je nek ...
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Regen, regen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                            Ik was heel blij toen ik zag dat de D300 van een medepassagier het plots begaf... toestel deed niets meer en letters op de display waren maar half leesbaar mee.

                            Conclusie, het zal wel van wat geluk en de hoeveelheid vocht afhangen, maar better safe than sorry...
                            waarom ben je nu blij als zo'n mooie camera kapotgaat?
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Regen, regen...

                              Vorige donderdag foto's gaan nemen in weer en wind van de mountainbike tt hier in Wervik.


                              D700 met 24-70 en 70-200 icm de sb900 (en die ging zelfs in dit weer in temp beveiliging )



                              Thuisgekomen alles uitgestald.

                              Mijn rugzak bevat ook wat zakjes silica korrels.
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment

                              Working...
                              X