Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ryainair: wat een oplichters...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ryainair: wat een oplichters...

    Gisteren kwam ik terug van een reisje tenerife. Groot was mijn verbazing toen bij het vertrek mijn handbagage (redelijke afmetingen, gewicht 9 kg) die ik al meerdere keren op hun vluchten meehad en die trouwens ook bij het vertrek blijkbaar geen probleem vormde, niet mee mocht als handbagage maar tegen bijbetaling van 35 euro in het de bagageruimte moest. Gevolg: geld kwijt, mijn insuline die er in stak: gebroken en een hoop ergernis. Ik weet één ding: ik betaal in de toekomst nog liever 10 keer meer dan hun prijs maar nooit meer met die vliegende haringkastjes waar bovendien enkel yanks gesproken wordt. Heeft nog iemand dergelijke ervaring met deze schurken??

  • #2
    Re: ryainair: wat een oplichters...

    Sinds 2002 gebruiken we hun diensten meerdere malen per jaar en op vertragingen omwille van mist of andere redenen waar zelfs Ryanair niet kan aan doen na hebben wij nooit te klagen gehad.
    Wat het bagagebeleid betreft hangt veel af van het luchthavenpersoneel heb ik al gemerkt. Op de ene luchthaven zijn ze een pak milder en gematigder dan op de andere. Het is nochtans heel erg simpel, de toegestane afmetingen staan op hun site en als ik me niet vergis zelfs op je ticket als je dat volledig afprint.
    Als je dat respecteert kan er mijns inziens niet veel fout gaan...
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

    Comment


    • #3
      Re: ryainair: wat een oplichters...

      Ryan Air moet ergens zijn kosten recupereren. En (bijna) gratis vliegen én alles erop en eraan hebben kan natuurlijk niet. En voor bagagetoestanden laten bijbetalen, tja..... een van de mogelijkheden.

      Comment


      • #4
        Re: ryainair: wat een oplichters...

        Dat is precies 1 van de redenen dat ik geen Ryanair vlieg (zakenreizen). Wil je flexibel zijn in datums of neem je meer mee dan wat O'Leary voorsteld wordt reizen met Ryanair wel heel duur. Nee, dan veel liever een "gewone" maatschappij.

        Comment


        • #5
          Re: ryainair: wat een oplichters...

          ...volgende week vrijdag vlieg ik voor de 6de x dit jaar met Ryan Air...nog nooit problemen ondervonden.
          Zijn zelfs erg tevreden over RA.
          Afgelopen meivakantie een week extra moeten blijven op Tenerife ivm vulkaanas en we hebben alle (on)kosten vergoedt gekregen voor 6 personen!!! We hebben hier geen problemen gehad met de handbagage!
          Wat handbagage aan betreft hangt idd veel af van het luchthavenpersoneel... Op sommige luchthavens waaronder Faro, Alicante wordt er zelfs nog niet eens gecontroleerd op afmeting handbagage...maar mss zijn dat wel uitzonderingen. Ik zou iig de klacht melden.
          suc6

          Comment


          • #6
            Re: ryainair: wat een oplichters...

            De maximum afmeting van de handbagage is 55 x 40 x 20 cm met een maximaal gewicht van 10kg. Indien één van de afmetingen of de 10kg wordt overschreden moet u 35€ extra betalen en gaat de koffer mee in de laadruimte.
            Onder die voorwaarden hebt u een contract afgesloten. Bij het boeken hebt u meermaals moeten aanklikken dat u akkoord bent met de algemene verkoopsvoorwaarden
            Als u voor 52€ Tenerife heen en weer vliegt moet u niet komen zeuren dat men zich strikt aan de voorwaarden houdt.
            Iemand die zich aan de voorwaarden houdt is volgens u een oplichter.
            Vlieg de volgende keer met SN, daar mag u 20 kg bagage afgeven en de handbagage wordt niet gewogen of gemeten. U betaalt dan wel het 10-voudige.
            Last edited by notex; 12 november 2010, 09:45.

            Comment


            • #7
              Re: ryainair: wat een oplichters...

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              De maximum afmeting van de handbagage is 55 x 40 x 20 cm met een maximaal gewicht van 10kg. Indien één van de afmetingen of de 10kg wordt overschreden moet u 35€ extra betalen en gaat de koffer mee in de laadruimte.
              Onder die voorwaarden hebt u een contract afgesloten. Bij het boeken hebt u meermaals moeten aanklikken dat u akkoord bent met de algemene verkoopsvoorwaarden
              Als je voor 52€ Tenerife heen en weer vliegt, dan moet je niet komen zeuren dat men zich strikt aan de voorwaarden houdt.
              Vlieg de volgende keer met SN, daar mag je 20 kg bagage hebben en de handbagage wordt niet gewogen of gemeten. Je betaalt dan wel het 10-voudige.
              Klopt. Als je bagage voor 100% aan deze voorwaarden voldeed, klacht indienen. In het andere geval mondje dicht en als het je wat kan opluchten stillekes in een hoekje gaan bleiten.

              Iedereen wil bijna gratis vliegen, maar verwacht wel full price service. Maar enkel de zon gaat voor niets op.

              PS: Yanks wordt aan de andere kant van de oceaan gesproken. Bij KLM spreekt men toch ook geen Vlaams?

              Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

              Comment


              • #8
                Re: ryainair: wat een oplichters...

                Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                Sinds 2002 gebruiken we hun diensten meerdere malen per jaar en op vertragingen omwille van mist of andere redenen waar zelfs Ryanair niet kan aan doen na hebben wij nooit te klagen gehad.
                Vertraging omwille van mist kunnen ze in principe wel iets aan doen. Ze vliegen gewoon op goedkopere luchthavens die niet uitgerust zijn om met slechtere weersomstandigheden te landen of op te stijgen. Dat is dus het risico als je goedkoper wil vliegen.

                Wat die bagage betreft. Als je bagage niet aan de afmetingen voldeed zoals vooropgesteld mag je al blij zijn dat je geen twee keer 35 euro hebt moeten betalen.

                Comment


                • #9
                  Re: ryainair: wat een oplichters...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht

                  Iedereen wil bijna gratis vliegen, maar verwacht wel full price service. Maar enkel de zon gaat voor niets op.
                  helemaal mee eens.
                  en dan op een (fotosite) als BD gaan klagen?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: ryainair: wat een oplichters...

                    persoonlijk stoor ik me veel meer aan mensen die een koffer, een laptoptas én nog een tas meenemen als handbagage, zodat een ander zijn handbagage nergens meer kwijt kan.

                    als je koffer niet aan de afmetingen voldeed, met je nu niet klagen, maar blij zijn dat je de keren die je niet hebt hoeven te betalen, geluk gehad hebt.
                    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                    Our English website: www.kaichitravel.com
                    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                    Comment


                    • #11
                      Re: ryainair: wat een oplichters...

                      Ik heb meer problemen met maatschappijen die je de volle pot laten betalen (vb: Brussel - Belfast h/t aan 1000€ !!), en dan nog niet eens een drankje voorzien aan boord.

                      Met Ryanair weet je wat je krijgt, en wat de supplementen kosten.
                      Als je daarmee akkoord bent OK, bestel je tickets.
                      Vind je dit afzetterij (!?!), vlieg dan met een andere maatschappij. Niemand verplicht je.

                      Comment


                      • #12
                        Re: ryainair: wat een oplichters...

                        Als het aan mij ligt, ook geen Ryan Air meer. Cabinepersoneel staat wat te lachen terwijl de "safety instructions" worden uitgelegd, giechelen in de parlofoon, .. Heel leuk, maar in geval van nood heb ik toch liever een meer professionele crew.

                        Comment


                        • #13
                          Re: ryainair: wat een oplichters...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                          Sinds 2002 gebruiken we hun diensten meerdere malen per jaar en op vertragingen omwille van mist of andere redenen waar zelfs Ryanair niet kan aan doen na hebben wij nooit te klagen gehad.
                          Wat het bagagebeleid betreft hangt veel af van het luchthavenpersoneel heb ik al gemerkt. Op de ene luchthaven zijn ze een pak milder en gematigder dan op de andere. Het is nochtans heel erg simpel, de toegestane afmetingen staan op hun site en als ik me niet vergis zelfs op je ticket als je dat volledig afprint.
                          Als je dat respecteert kan er mijns inziens niet veel fout gaan...
                          Toch wel hoor. Ik vloog al tientallen keren met die schurken telkens met dezelfde handbagage. Blijkbaar moesten ze nu weer wat centjes vangen omdat hun vlucht niet vol genoeg zat.

                          Comment


                          • #14
                            Re: ryainair: wat een oplichters...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ncl66 Bekijk bericht
                            ...volgende week vrijdag vlieg ik voor de 6de x dit jaar met Ryan Air...nog nooit problemen ondervonden.
                            Zijn zelfs erg tevreden over RA.
                            Afgelopen meivakantie een week extra moeten blijven op Tenerife ivm vulkaanas en we hebben alle (on)kosten vergoedt gekregen voor 6 personen!!! We hebben hier geen problemen gehad met de handbagage!
                            Wat handbagage aan betreft hangt idd veel af van het luchthavenpersoneel... Op sommige luchthavens waaronder Faro, Alicante wordt er zelfs nog niet eens gecontroleerd op afmeting handbagage...maar mss zijn dat wel uitzonderingen. Ik zou iig de klacht melden.
                            suc6
                            bij mij gebeurde het op Reina Sofia in Tenerife. Hopelijk kom jij er beter van af

                            Comment


                            • #15
                              Re: ryainair: wat een oplichters...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                              Klopt. Als je bagage voor 100% aan deze voorwaarden voldeed, klacht indienen. In het andere geval mondje dicht en als het je wat kan opluchten stillekes in een hoekje gaan bleiten.

                              Iedereen wil bijna gratis vliegen, maar verwacht wel full price service. Maar enkel de zon gaat voor niets op.

                              PS: Yanks wordt aan de andere kant van de oceaan gesproken. Bij KLM spreekt men toch ook geen Vlaams?
                              miojn bagage voldeed aan al de afmetingen. trouwens de prijs van het ticket heen en weer was 150 euro. en zelfs als mijn afmetingen niet correct zouden geweest zijn dan hebben ze nog niet het recht in de laadruimte mijn insulinepen stuk te maken of wel? Trouwens in een hoekje gaan bleiten is niet mijn stijl ik pak ze wel op mijn manier

                              Comment

                              Working...
                              X