Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm

    hallo,

    ik ben een starter, ik heb volgende gevonden :
    Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm voor een goede 539€.

    is dit toestel zijn geld waard ? ik wil deftige foto's kunnen maken , landschappen, portretten van m'n kids, hun sportexploten( voetbal en volley)

    alvast dank voor uw reactie

  • #2
    Re: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm

    De lenzen met IS zijn beter, dus daar keek ik toch naar uit dat die ergens in een aanbieding zitten.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm

      ok voor die IS, ben je anders tevreden van het toestel, voldoet het aan je verwachtingen ?

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm

        Oorspronkelijk geplaatst door platanus Bekijk bericht
        ok voor die IS, ben je anders tevreden van het toestel, voldoet het aan je verwachtingen ?
        Ik heb geen 1000D.
        Ben hier al 4 maand aan het lezen en heb 2x een 450D kunnen lenen, 1x met een 18-200IS en 1x met de 18-55IS en een oudere lens. In mindere mate ook een 50D vastgehad.
        In het analoge tijdperk had/heb ik een Olympus, en de mogelijkheid om die lenzen mits adapter te gebruiken trokken mij aan bij Canon.
        Ik denk nu dat ik eruit ben en toch naar Nikon ga, ik heb een D7000 laten wegleggen en ga morgen eens kijken en beslissen.
        Waarom dan toch Nikon? Tijdens de zomermaanden dacht ik nog aan de Canon 550d, echter de plastieken bouw en een ervaring met de 50D deden me wachten op de 60D, echter voor die prijs heb je de Nikon D7000 die in mijn ogen meer te bieden heeft.
        Ik heb de indruk dat de bouwkwaliteit van body (weathersealing) en lenzen bij Nikon beter is.
        Een USM lens betaal je al dadelijk veel meer, de SWM vind je bijna in elke Nikon lens, in de ene al stiller dan de andere, maar het stoorde me bij gebruik van de Canons die ik een paar dagen ter beschikking had.
        Ook de scherpstelling lijkt me bij de Nikon sneller te zijn, als ik de eerste gebruikers mag geloven.
        Dit is natuurlijk mijn opvatting en visie, misschien is ze wel fout.

        Ik zou ook is kijken naar de prijs van een 500D in jouw geval.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm

          Als je de 18-55 IS koopt kan je best de 55-250 IS bijkopen die is beter.
          Ik zou trouwens ook voor de 500 gaan.
          Bovenstaande set kost ongeveer 750 euro.
          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm

            Ik denk dat de prijs aan de hoge kant is, bij cameranu.nl betaal je voor die set € 484,- en bij fotobooms € 494.-

            Mijn ervaring is dat de 18-55 met IS beter presteert dan de non-IS, dat heeft niet met IS te maken, er zit blijkbaar beter glas in.
            De 75-300 heb ik niet lang gehad, ik vond het geen fijne lens en de resultaten mager.
            De 55-250 ken ik niet uit ervaring maar wordt steeds weer zeer positief beoordeelt en daarom denk ik dat het een betere keuze zou zijn.

            Ik vind het moeilijk om je te adviseren maar de prijs kan lager dan € 539
            Vervolgens is het een persoonlijke afweging van prijs/kwaliteit.
            Van de 18-55 IS en 55-250 IS is de prijs/kwaliteit goed te noemen.
            De 1000D ken ik niet.

            Heb je al bij andere merken gekeken of er iets leuks bij zit binnen je budget?

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm

              Er zullen zeker betere bodies op de markt zijn, maar mijn 1000D doet het uitstekend ( i.m.h.o. )
              Succes
              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm

                Oorspronkelijk geplaatst door platanus Bekijk bericht
                hallo,

                ik ben een starter, ik heb volgende gevonden :
                Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm voor een goede 539€.

                is dit toestel zijn geld waard ? ik wil deftige foto's kunnen maken , landschappen, portretten van m'n kids, hun sportexploten( voetbal en volley)

                alvast dank voor uw reactie
                ALS het een 1000D moet worden, dan met 18-55 IS en 55-250 IS, om dat te verbeteren, moet je al behoorlijk wat geld uitgeven.
                Is er nergens een 500D voor aanbiedingsprijs? Ook heel aardig

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm

                  dank voor uw reacties,

                  het is potverdorie niet gemakkelijk om door de bomen het bos te zien, wat een keuze en wat een mogelijkheden allemaal,
                  mijn eerste idee was een canon g12, maar door de interactie op het forum kreeg ik het gevoel dat dat eigenlijk een verloren investering is, gezien de (haalbare) meerprijs van een DSLR. het is nu de kunst van het zo goed mogelijk en toch betaalbaar te houden,
                  (waar iedereen wel naar streeft, denk ik)
                  ik zat nu meestal in de richting van canon te kijken, maar misschien moet ik het breder trekken,

                  suggesties ?

                  niettemin, iedereen bedankt voor alle reacties totnutoe, dit is tenminste een informaterend forum,

                  digigrtn,

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm

                    Waarschijnlijk zijn er geen slechte merken maar Canon (en Nikon) hebben het voordeel dat er veel lenzen van te verkijgen zijn bij andere merken (kijk bij objectieven naar Tamron, Sigma, ....). Als je dan geen centjes hebt voor the real stuff dan kan voor een goedkoper merk kiezen en toch een goede lens hebben.

                    Bijvoorbeeld een lens van Canon 18-55 f2.8 kost 850 euro. Je kan voor Canon camera's een Tamron 17-50 f2.8 lens krijgen voor 330 euro. Uiteraard is de Canon lens beter, maar met de Tamron heb je wel een zeer goede lens voor een pak minder geld.

                    Als je een camera koopt waarvan er geen of weinig lenzen gemaakt worden door de andere leveranciers dan ben je verplicht om de lenzen van het merk zelf te kopen en die zijn meestal niet goedkoop. Om die reden zou ik alleen al tussen Canon en Nikon kiezen.

                    Als je een Canon koopt en je wil de prijs schappelijk houden, ga dan gewoon voor de 500met 17-55 IS en 55-250 IS lens en je koopt een goede combinatie voor weinig geld. Kijk niet op 100 euro want na een half jaar heb je daar spijt van. Heb je meer geld koop dan de 550. Alternatief is koop de 550 met alleen de 18-55 IS lens en nadien de 55-250 IS als je opnieuw geld hebt. Of koop een tweedehands lens. Ik heb mijn camera 3 maand geleden gekocht en verkoop nu mijn 18-55 IS wegens aankoop van een lens met f2.8.
                    Succes er mee!
                    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm

                      De 1000D is wel al iets ouder, maar zeker een mooi beginnerstoestel. Voor daarbij zou ik - zoals hierboven in verschillende posts aangegeven - voor de 18-55 IS gaan in plaats van voor de non-IS versie. Ik heb reeds met beiden gespeeld op een 1000D, en het verschil in scherpte is goed merkbaar. De 75-300 heb ik zelf ook gehad (overgeërfd van een analoog toestel). Persoonlijk vind ik de 75-300 zijn geld niet waard, gezien die vanaf 200mm redelijk onscherp wordt. De 55-250 IS zou veel beter zijn, maar daarmee heb ik geen hands-on ervaring.
                      www.elwee.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm

                        Sta ook eens stil om tweedehands spullen te kopen. Zelf deed ik dit zowel voor mijn Canon 400D, mijn Canon 50D, mijn Sigma 50-500mm, mijn Tamron 18-250mm, mijn driepootstatief GITZO GT2932, mijn Canon ef 70-200mm/f2.8 IS USM en mijn flash Canon 430EX.
                        Het waren allemaal heel jonge tweedehands toestellen of objectieven en alles was in nieuwstaat en ben nooit bekocht geweest.
                        Hierdoor heb ik heel wat kunnen kopen en bleef het toch enigszins betaalbaar maar ik heb toch honderden euro's bespaard.
                        Bekijk het anders eens van die kant.

                        Momenteel staat er o.a. het volgende te koop: Canon 450D + ef-s 18-55 f3.5-5.6IS én een objectief ef 70-200mm F4-L-USM. Beiden voor een "zachte" prijsje.
                        Zou tweedehands zeker overwegen want als beginnend fotograaf kan je dan voor eerder democratische prijzen zien wat je in de toekomst écht nodig denkt te hebben.
                        Succes met uw zoektocht.
                        Last edited by omerti; 13 november 2010, 13:07.
                        Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm

                          Ik heb deze set van de 1000D te koop staan, gekocht eind augustus, en nog zo goed als niet gebruikt.. komt ook een draagtas bij van canon zelf twv €60 en een kaartje van 8gig

                          ik verkoop deze set voor €500 dozen en alles zijn er nog bij
                          Canon 1000D
                          http://tritser.jalbum.net/Tritser%27s-snapshots/

                          Comment

                          Working...
                          X