Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet digicorder : ehternet/modem connectie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet digicorder : ehternet/modem connectie

    Vroeger was ik voor internet bij telenet, maar nu mag de modem gewoon aan de muur vastblijven van Telenet voor evt volgende huurder (de router heb ik opgeborgen om wat bakjes te minderen).

    De "net gemist/rode knop" zou ik graag gebruiken voor de interactiviteit.
    Aan mijn digicorder (geen HD) zitten 2 connectie's (RJ45 en kleinere):
    1> Ethernet
    2> Modem

    Wat is het verschil tussen beide connecties?
    Ik verbond beide met de telenet modem (geen router ertussen dus geen evt blokkages, en gereset).
    De 4 bovenste groene lampjes branden vast, dan een vaste oranje, en eronder nog 2 groene die constant flikkeren.

    Als ik klik op "tv a la carte" of "series a la carte" komt netwerkprobleem, controleer of de netwerk kabel aangesloten is op de digibox en op de modem.
    M'n digicorder is dus met beide kabels aan de modem aangesloten voor de zekerheid, maar geen connectie.

    Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
    Ik las hier net "Die ethernetkabel van de digicorder naar de switch heb je enkel nodig voor het interactive gedeelte zoals de fameuze "rode knop" en de electronische programmagids en dergelijke"
    Zou ik speciaal die switch terug moeten vastmaken aan de modem om interactiviteit te kunnen hebben?

    Kan de interactiviteit niet gewoon via een ethernetkabel naar m'n telenetmodem?
    Of misschien naar m'n modem van m'n nieuwe internetprovider, waar wel nog een internetconnectie op is.
    Volgens telenet zou de interactiviteit moeten werken via hun modem, ook als je geen internetabonnement bij hen hebt...
    Last edited by CanonYouCan; 11 november 2010, 21:51.

  • #2
    Re: Telenet digicorder : ehternet/modem connectie

    Dat zou inderdaad moeten werken. Misschien even kijken of je geen gekruiste netwerkkabel gebruikt naar je digicorder ipv een rechte. Ik weet niet of die router/switch autosensing was, maar vroeger moest je tussen twee netwerk devices een gekruiste kabel hangen. Als je die gebruikt naar een pc (of digicorder) werkt het niet. Probeer dus het kabeltje dat je opgeborgen hebt.

    Comment


    • #3
      Re: Telenet digicorder : ehternet/modem connectie

      uw digirecorder moet wel overgezet worden naar het nieuwe adres
      dat wil zeggen dat je eens moet bellen naar telenet en zeggen dat digirecorder op plaats x staat met modem x

      Comment


      • #4
        Re: Telenet digicorder : ehternet/modem connectie

        Ja had speciaal gebeld om mijn digicorder te registreren op mijn naam en mijn oude digibox te unregistreren een maand of 6 geleden, zou in orde moeten zijn dus.

        Alles was zogezegd ok (rode knop nooit nodig gehad of getest), tot ik vrijdag hoorde dat zowel de digicorder als digibox nog beiden gekoppeld zijn hier.
        Bij mijn Telenet zie ik bij beiden "status interactiviteit" op non-actief staan.
        Heb dan gebeld en 2 boxen zouden een ip-adres fout kunnen geven.

        Dit zou hun interne fout zijn en automatisch opgelost worden, indien maandag nog niet moest ik terugbellen.
        Tot op heden werkt het nog niet (onderste 2 gele lampjes onder vast oranje lampje blijven flikkeren).

        Mijn schoonpa kocht gewoon een HD digicorder en z'n rode knop werkt ook niet zegt hij.
        Ook de foutmelding dat zogezegd de kabel niet goed zat, hij zal ook eens op "mijn telenet" kijken als de status van de interactiviteit wel aanstaat...

        Comment

        Working...
        X