Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke laptop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke laptop?

    Hey iedereen,

    ik weet dat je hier geen vragen over pc's en zo mag posten, maar ik vind de juiste categorie niet...
    Dus moderator, verzet dit maar als het fout zou staan...

    Maar nu de vraag...
    Ik ben aan het rondkijken naar een laptop om PS5 op te draaien.
    In een computerwinkel vertelde men mij dat je een quadcore nodig hebt om optimaal te werken. Maar ik lees veel verschillende meningen op het net, dus raak een beetje in de war...

    Heeft iemand een goede aanrader?
    Ik probeer vanzelfsprekend de beste kwaliteit/prijs verhouding te vinden.

    Zit nu bij HP en Vaio te kijken, maar weet dus niet of ik met i3, i5 of i7 moet kijken...

    Alle tips zijn welkom...

    Mercikes...
    Mvg, Bastiaan...

  • #2
    Re: Welke laptop?

    Ik heb een HP laptop(1,5 jaar oud) met een dualcore AMD en 3GB en daar draait CS5 gewoon op en een desktop met ook een AMD dualcore met 2GB(en die is nog ouder 3 á 4 jaar) en daar draait CS5 ook op. Beide met win 7.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke laptop?

      Je kan op elke recente laptop of pc Photoshop CS 5 draaien, met een snellere processor gaat alles gewoon wat sneller.


      Bij een laptop moet je er rekening mee houden dat een snellere processor meer stroom verbruikt, en dat dan de accu sneller leeg is.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Welke laptop?

        Zeker en vast voor een quadcore gaan, PS gebruikt alle vier de cores ( zelfs 6 cores), Intel i5 750 of AMD PhenomII965 zijn goede keuzes. Min 4 GB, beter is 8GB ( ik merk het verschil), dan moet je wel draaien op PS5-64bit en Windows 64bit. Liefst nog een SSD erbij voor alle programma's op te zetten en een HD voor data.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Welke laptop?

          eerst en vooral wat is je budget?
          dan zie zeker dat je laptop (of vaste pc) een apparte grafische kaart heeft
          dat is even belangrijk om het zo te zeggen dan een quad core processor

          Comment


          • #6
            Re: Welke laptop?

            Ik heb een macbook pro 17 inch 8g intern i7 gaat geweldig !

            Maar i5 en 4g zal ook gewoon gaan hoor
            Greetz Twan

            http://500px.com/TwanGroenen

            Comment


            • #7
              Re: Welke laptop?

              Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
              Ik heb een macbook pro 17 inch 8g intern i7 gaat geweldig !
              ....
              dat zal wel zijn , beter vind ge niet


              het verschil ( i7 - dualcore ) in snelheid voor foto bewerking en HD film renderen is echt wel de moeite , doe maar x2 of meer.
              Last edited by LesC; 13 november 2010, 16:02. Reden: Quote verbeterd
              2 body's en wat lenzen ..

              older and wiser ... my arse

              Comment


              • #8
                Re: Welke laptop?

                Bij een laptop is het beeldscherm meestal de grootste beperking als je foto's wil bewerken.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Welke laptop?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Bij een laptop is het beeldscherm meestal de grootste beperking als je foto's wil bewerken.
                  gaan voor een laptop met led-scherm, zaligheid om te bewerken tov lcd
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke laptop?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                    gaan voor een laptop met led-scherm, zaligheid om te bewerken tov lcd
                    die bestaan nog steeds niet, je zal tot nu toe geen enkel echt led scherm vinden
                    noch voor de laptop, noch voor een vaste pc
                    zoek maar eens de betekenis van een led scherm op

                    terug on topic
                    volgens mij is het belangrijkste dat de topicstarter eerst zegt wat zijn budget is
                    men kan hier een laptop naar voor schuiven die 3x maal zijn budget is
                    daar is de topicstarter ook niet veel mee

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke laptop?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                      die bestaan nog steeds niet, je zal tot nu toe geen enkel echt led scherm vinden
                      noch voor de laptop, noch voor een vaste pc

                      met wat ben ik hier aan het werken dan ?





                      " Als een beeldscherm meer pixels heeft, moet er ook meer licht worden geproduceerd om een optimale beeldkwaliteit te garanderen. De nieuwe iMac is voorzien van led-achtergrondverlichting die een kraakhelder beeld geeft en ook nog eens bijzonder efficiënt werkt. En doordat de led-achtergrondverlichting weinig ruimte inneemt, is iMac nog altijd even dun, ondanks alle krachtige onderdelen die in het scherm huizen.

                      Hogere resolutie
                      De nieuwe 21,5-inch iMac heeft een HD-resolutie van 1920 x 1080 pixels. De technici van Apple hadden gewoon dezelfde pixeldichtheid kunnen aanhouden voor de 27-inch iMac. Ze besloten echter om de HD-grens te doorbreken en ontwierpen een beeldscherm met een resolutie van 2560 x 1440 pixels. Dat betekent dat de 27-inch iMac 78 procent meer pixels heeft dan de 21,5-inch iMac " .

                      Kies het beste display voor je Mac. Studio Display bevat een geweldige camera en fantastische audio. Pro Display XDR is bedoeld voor professionals.
                      Last edited by am-staff; 11 november 2010, 22:36.
                      2 body's en wat lenzen ..

                      older and wiser ... my arse

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke laptop?

                        Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                        met wat ben ik hier aan het werken dan ?





                        " Als een beeldscherm meer pixels heeft, moet er ook meer licht worden geproduceerd om een optimale beeldkwaliteit te garanderen. De nieuwe iMac is voorzien van led-achtergrondverlichting die een kraakhelder beeld geeft en ook nog eens bijzonder efficiënt werkt. En doordat de led-achtergrondverlichting weinig ruimte inneemt, is iMac nog altijd even dun, ondanks alle krachtige onderdelen die in het scherm huizen.

                        Hogere resolutie
                        De nieuwe 21,5-inch iMac heeft een HD-resolutie van 1920 x 1080 pixels. De technici van Apple hadden gewoon dezelfde pixeldichtheid kunnen aanhouden voor de 27-inch iMac. Ze besloten echter om de HD-grens te doorbreken en ontwierpen een beeldscherm met een resolutie van 2560 x 1440 pixels. Dat betekent dat de 27-inch iMac 78 procent meer pixels heeft dan de 21,5-inch iMac " .

                        http://www.apple.com/nl/displays/
                        Ik kan ook niet zeggen dat ik het hier niet goed zie. En als er geen LEDs in zouden zitten, hoe kan mijn 40 inch TV dan 40 watt verbruiken en mijn Ipad met een acculading van 30 watt 10 uur werken?
                        En mochten het namaak LEDs zijn... maakt me dan niet zo uit als ik dit beeld krijg en bijna geen stroom verbruik.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke laptop?

                          Alvast bedankt voor de reacties...

                          Mijn budget is tss 1000 en 1400 euro.
                          Als ik er met duizend euro kom...leuk.
                          Krijg ik veel meer voor een paar honderd euro meer, ook leuk.
                          Maar ik ga niet zomaar extra betalen voor beter, wanneer het bijna geen merkbaar verschil zou hebben.

                          HP heeft idd een quadcore i7, deze met een 15,6 inch scherm en voor 1400 euro ongeveer.

                          Maar ik hoor graag wat mensen met een laptop voor deze doeleinden er van denken.

                          Alvast bedankt...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke laptop?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Smoothvibes Bekijk bericht
                            Alvast bedankt voor de reacties...
                            .

                            HP heeft idd een quadcore i7, deze met een 15,6 inch scherm en voor 1400 euro ongeveer.
                            .


                            15,6 inch voor foto bewerking ....

                            ik werk hier met een 27 inch ( iMac i7) en heb er eerlijk gezegd al aan gedacht om een scherm bij te kopen.
                            als je werkelijk regelmatig foto - video bewerkt is dat te overwegen , 2 schermen.
                            vriend van mij heeft macpro met 2 x 23 inch cinema display's , en dat is wreed makkelijk !

                            je kan met de tijd natuurlijk altijd een 2de beeldscherm bijkopen en aan je laptop hangen . dan mag het éne maar 15,6 " zijn, als je als tweede een groter neemt zit je ook wel goed.
                            ik neem aan dat HP 2 schermen kan trekken .. .
                            2 body's en wat lenzen ..

                            older and wiser ... my arse

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke laptop?

                              Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                              met wat ben ik hier aan het werken dan ?
                              Je bent aan het werken met een LCD scherm met LED background verlichting
                              dat is nog wel wat anders dan een echt LED scherm
                              dan zouden de beeldpunten van je scherm gemaakt worden door LED's
                              dat niet echt het geval denk ik?
                              of werk je soms met zo'n grote schermen die ze gebruiken op festivals?
                              dat zijn LED schermen
                              al de rest laptopschermen,TV schermen en gewone pc monitors zijn tot nader order nog altijd LCD schermen (met of zonder led achtergrondverlichting )
                              en als je de duurdere LCD schermen bekijkt zijn er weinig die led's gebruiken als achtergrondverlichting meestal ccfl verlichting ,dit voor de betere kleurweergave
                              men is aan het werken voor OLED schermen op de markt te brengen maar voorlopig zijn deze schermen van die grote voor een laptop of pc nog niet betaalbaar voor de gewone consument
                              dus een LED scherm voor een pc of tv voor consumenten bestaat tot nu toe nog steeds niet

                              Comment

                              Working...
                              X