Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap sony a200 naar Nikon/Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap sony a200 naar Nikon/Canon

    Ik ben momenteel in het bezit van een Sony a200, echter zou ik een volgende stap willen zetten (wat beter model). Nu heb ik laatst al een beetje rondgekeken qua body’s van sony, echter vind ik deze bij de nieuwere versies niet echt uitzien en niet helemaal fijn in de hand liggen. Vind ze aardig klein en de grip van de camera vind ik niet goed gevormd (mijn a200 balanceert netjes als ik de grip alleen met mijn vingertoppen ondersteun (natuurlijk wel de nekstrap om mijn arm, dat die nooit zou kunnen vallen ;-) en is robuust)

    Nu ben ik dus erg aan het twijfelen of ik over zou stappen naar een ander merk. Canon of Nikon. Qua prijs wil ik niet te hoog gaan (de extreemste body’s vereisen ook de extreemste lenzen, en gezien het hobby is en geen beroep..).

    Zou dus voor de body alleen rond de 500 á 600 euro willen uitgeven (iet meer / minder is niet erg), echter ben ik helemaal niet thuis in deze twee merken.
    Nu ben ik dus al een beetje gaan kijken en kom ik onder andere de Nikon d90, D3100, D5000 of canon eos 550D, 500D tegen qua prijzen.

    Echter vraag ik me af of ik dan ook merkbaar vooruit ga. Wat me momenteel vooral tegenvalt is de ISO (hoeveelheid ruis). Is het de moeite waard om van een Sony a200 naar dergelijke modellen over te stappen? (gaat me een hoop geld kosten in totaal, dus het moet wel de moeite waard gaan zijn)

    Heeft iemand van jullie goede tips voor mij? Zie door de bomen het bos niet meer (2 aan elkaar gewaagde merken + hoop types). Heb de goedkopere modellen overigens achterwege gelaten, gezien ik er van uit ga dat deze kwalitatief nauwelijks verschillen met de A200.
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

  • #2
    Re: Overstap sony a200 naar Nikon/Canon

    misschien heb je hier iets aan.
    je kan er bijna om het even welk model , via compare met elkaar vergelijken. dit is natuurlijk theorie.



    2 body's en wat lenzen ..

    older and wiser ... my arse

    Comment


    • #3
      Re: Overstap sony a200 naar Nikon/Canon

      Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
      Echter vraag ik me af of ik dan ook merkbaar vooruit ga. Wat me momenteel vooral tegenvalt is de ISO (hoeveelheid ruis).
      Heb je a450-500-550 geprobeerd ? Indien ja, dan zou je zeker ook op dat vlak een verschil gemerkt moeten hebben .
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Overstap sony a200 naar Nikon/Canon

        Als je toch wilt de overstap maken zou ik opteren voor een D90....zeer prachtig toestel en veelzijdig....de rest zal ook wel goed zijn. maar deze heb ik zelf en heb n iks anders dan lof erover....

        grtz

        Dirk
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Overstap sony a200 naar Nikon/Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Als je toch wilt de overstap maken zou ik opteren voor een D90...
          Ja, of een van de nieuwe leuke Pentax-toestellen als je graag nog in-body-stabilisatie houdt.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Overstap sony a200 naar Nikon/Canon

            Die links zijn erg handig!

            die types heb ik niet gebruikt/getest. Kan inderdaad eens overwegen om toch alleen de body te vervangen. Alleen voor mij zijn ze wel echt achteruit gegaan qua het visuele gedeelte van de body's zelf.
            Zou de A560 ook een goede optie zijn? Zie dat deze toch wel aardige specificaties heeft.
            WillemClassensDesign: Mijn website
            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
            Flitsers:HVL-F42AM;

            Comment


            • #7
              Re: Overstap sony a200 naar Nikon/Canon

              Wat je ook kunt doen is overstappen naar een ander Sony model en kijken voor een vertical-grip. Ik heb één voor mn sony a300 en hij lag al goed in de hand, nu ligt hij nog beter in de hand Ik heb de mijne op ebay gekocht, prachting ding en kostte 1/4de van de echte prijs..

              ik weet niet welke objectieven je hebt, maar als je een ander merk koopt ga je deze toch ook moeten vernieuwen...
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

              Comment


              • #8
                Re: Overstap sony a200 naar Nikon/Canon

                Als het Nikon moet zijn voor die prijs...D90 all the way...

                Je zal ook wat nieuw lenzen en flitsspul nodig hebben. Neem dit wel mee in je overweging
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #9
                  Re: Overstap sony a200 naar Nikon/Canon

                  Kijk is naar een Alpha700 (2de hands) ik denk dat je dan geld spaart ivm je lenzen enz.

                  Ook denk ik dat deze wel zal volstaan voor u !
                  Greetz Twan

                  http://500px.com/TwanGroenen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overstap sony a200 naar Nikon/Canon

                    inderdaad neem ik dat mee in overweging.
                    Momenteel heb ik 3 lenzen (2x sony 1x sigma) + flits HVL-F42AM + grip (helaas alleen voor de 200 + 350 of iets in die richting). Zou dus inhouden dat ik eventueel de grip zou moeten vervangen, de rest zou dan nog wel werken als ik bij Sony blijf.

                    Dit is namelijk ook mijn grootste hikpunt. Als ik een ander merk neem, moet ik alles vernieuwen en ben je zo weer 1500 euro kwijt.

                    edit:
                    a700 komt toch wat slechter uit als de a550 of zie ik dit verkeerd?
                    WillemClassensDesign: Mijn website
                    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                    Flitsers:HVL-F42AM;

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overstap sony a200 naar Nikon/Canon

                      Persoonlijk vind ik dat de meeste recente cameras op heel wat vlakken vrij goed presteren. Als je binnen dezelfde prijsklasse vergelijkt, dan zie je dat elke camera wel een of ander sterk of zwakker punt heeft, maar de verschillen die je dan onderling ziet, zijn echt niet wereldschokkend hoor.

                      De a700 is een semi-pro toestel en biedt meer mogelijkheden en flexibilitiet qua instellingen en bediening van het toestel. Als je beeldkwalitiet gaat vergelijken, gaat er weinig verschil te merken zijn, zeker als je op a4 of zelfs a3 gaat afdrukken in plaats van met de neus tegen het scherm naar een 100% beeld te zitten kijken. Anderzijds is de a700 ouder en zijn er ondertussen minder "weinig gebruikte" exemplaren van te vinden op de tweedehandsmarkt. Een tweedehands a700 kost nog steeds een stuk meer dan een a450-500-550, zowel door het beperkte aanbod als door de kwaliteit van het toestel zelf.

                      Wat mij betreft: het voornaamste verschil in kwaliteit van foto's wordt niet gemaakt door de keuze van een of andere camera (binnen dezelfde prijsklasse dus hé), maar wel door de mate waarin het mannetje/vrouwtje de camera kent en gepast weet te bedienen, afhankelijk van de omstandigheden...
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overstap sony a200 naar Nikon/Canon

                        klopt, lees alleen dat de a550 etc weer een compleet ander interface hebben (a560 / 580 geen idee). De a700 aardig gelijk aan mijn a200.(en ook weer aan de a900etc, misschien voor in de toekomst ;-) )

                        Word de komende dagen even goed uitpluizen.. De nieuwe bevatten enkele leuke functies, maar de a700 geeft wat meer professionele functies (althans, t.o.v. de a550).
                        Ze konden de a700 beter nog niet gestopt hebben met produceren. LOL
                        WillemClassensDesign: Mijn website
                        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                        Flitsers:HVL-F42AM;

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overstap sony a200 naar Nikon/Canon

                          Als je voor Nikkon gaat niet twijfelen ga voor de D90 ,prima toestel en nu zeer schappelijk van prijs.

                          mvg Yves.
                          What you see is what you get

                          Comment


                          • #14
                            Re: Overstap sony a200 naar Nikon/Canon

                            inderdaad , als het nikon zou worden in ' jou ' prijsklasse, dan de D90 .
                            iederéén die zo'n toestel heeft , stoeft erover, overal vol lof .
                            dacht dat er zelfs de zelfde sensor als in de D300s inzit , en dat toestel is toch niet van de minste.
                            2 body's en wat lenzen ..

                            older and wiser ... my arse

                            Comment


                            • #15
                              Re: Overstap sony a200 naar Nikon/Canon

                              Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                              dacht dat er zelfs de zelfde sensor als in de D300s inzit , en dat toestel is toch niet van de minste.
                              Inderdaad, en die sensor is net dezelfde als in...jawel, de A700 . Uiteraard wat aangepast, maar het is dezelfde .
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment

                              Working...
                              X