Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gels meebrengen naar locaties

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gels meebrengen naar locaties

    Hey,

    Ik heb nu een gel of 50 liggen, allemaal netjes voorzien van een stuk velcro hier en daar....maar hoe transporteer ik die het beste? Waarin steken jullie je gels? Bestaan er dozen met onderverdeling per kleur ofzo voor? Ik heb een doos met allemaal vakjes van schroeven enz, maar daar passen ze niet in
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

  • #2
    Re: Gels meebrengen naar locaties

    Ik ben me pas aan het oriënteren dus van gels weet ik nog niet zo heel veel.
    Maar misschien een een visdoos de vakken zijn vaak naar keuze in te delen...
    Greetz Twan

    http://500px.com/TwanGroenen

    Comment


    • #3
      Re: Gels meebrengen naar locaties

      ik heb eigenlijk alleen discofilters (die voor PAR56 spots) en nog enkele van lee
      die zitten in de voorkant van mijn tas (samen met een aantal voorbeeld idee fototjes)
      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

      Comment


      • #4
        Re: Gels meebrengen naar locaties

        ik laat ze in de plastiek zakjes en ze nemen absoluut geen plaats in m'n tas... ze zijn immers plat... Bij de grijskaart bijvoorbeeld. Ik heb standaard alleen de CTO's mee, de andere filters wanneer ik het nodig acht.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Gels meebrengen naar locaties

          ik heb de rosco strobist set, maar door al die velcro passen ze natuurlijk niet meer

          Maar ik heb een oplossing: een oude agenda die ik nooit heb gebruik is er moeten aan geloven ik heb redelijk wat bladeren verwijderd zodat er meer plaats was tussen de kaft en dan velcro gekleefd op de overige bladeren. Nu kan ik mijn gels plakken in een boek met de informatie over de gel er bij geschreven zoals CTO -> 5500 naar 3200 enz
          I will harness all available light with super-fast aperture lenses

          Comment


          • #6
            Re: Gels meebrengen naar locaties

            Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
            ik heb de rosco strobist set, maar door al die velcro passen ze natuurlijk niet meer
            Tja, dat is ht nadeel van velcro hé.
            Ik heb mijn filters gewoon verlengd met gaffer tape (grijs) en op deze tape schrijf ik dan op welke filter het is
            Aangezien ze ook niet veel dikker worden kan ik alle filter bij elkaar in een plastiek zakje steken.

            Heb er standaard een 15 tal bij (kleurcorrectiegels in verschillende gradaties en een paar kleurgels) de andere laat ik gewoon in de swatchbook (heb ook altijd een beetje tape bij).
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Gels meebrengen naar locaties

              Is deze oplossing van Joe McNally missien iets voor jou?
              Groet,


              ALE
              Last edited by ALE; 17 november 2010, 20:28.
              Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters | Mono- & Tripod

              Comment


              • #8
                Re: Gels meebrengen naar locaties

                Ik heb een keer zo'n Lumiquest FXtra + Rosco Strobist Collection setje aangeschaft bij Cameratools. Al mijn flitsers zijn voorzien van velcro dus ik kan die Lumiquest houdertje op al mijn flitsers plaatsen. Dit setje zit standaard in het in mijn tas, in het doosje waarin de gels geleverd zijn. Daarnaast gebruik ik in mijn studiootje ook kleurgels op mijn speedlites, deze gels heb ik verlengd met zwarte ducktape en vervolgens ook weer voorzien van velcro...
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Gels meebrengen naar locaties

                  Oorspronkelijk geplaatst door ALE Bekijk bericht
                  Is deze oplossing van Joe McNally missien iets voor?
                  Groet,


                  ALE
                  hmm ziet er bezst ok uit.
                  op zijn McNally's
                  nikon stuff

                  Comment

                  Working...
                  X