Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik staak ook

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik staak ook

    Heeft er iemand van jullie deze morgend ook last gehad in Herentals van traagrijdende treinen? De slagbomen bleven tijdens de ochtendspits bijzonder lang omlaag en treinen reden tegen een oertraag tempo het station binnen en/of buiten.

    Daardoor kwam ik haast te laat op het werk (mijn bompa bracht mij met de wagen naar het werk omdat het hard regende, normaal gezien fiets ik naar mijn werk omdat ik over geen wagen beschik).

    Het meerendeel van de treinreizigers en automobilisten zijn het kotsbeu met dat gedoe in het station van Herentals.

    Nu blijkt dat mijn vrienden van de NMBS maandag aanstaande ook nog eens gaan staken. Enfin, liever dat dan dat ze de automobilisten ook nog eens liggen pesten met expres traag te rijden. (ik weet niet of dit vandaag al het geval was, in het verleden heb ik het nog meegemaakt dat ze al toeterend de overweg overrijden met een lachende machinist aan het stuur).

    Ik stel hetvolgende voor: in plaats van NIET te rijden en de reiziger te kl*ten rijd je de volgende keer WEL maar dan zonder controle te doen op de tickets en alle reizigers GRATIS (dus int zwart) laten meerijden. Daar bereik je imho meer mee dan gewoon NIET te werken. Want in tijden van crisis hebben ze mij geleerd dat je blij mag zijn dat je vast werk hebt (en dat is zo als je aan de staat werkt) dan ben je bij de gelukkigen en als je hard kan of moet werken dan ben je ook bij de gelukkigen want dan ben je gezond. Maar nee liever staken.

    Ik denk bij mezelf: waarom eens een keertje zelf niet staken en gewoon de trein opstappen en gewoon gratis rijden, mijn ticket niet laten zien aan de conducteur, ik ga ook staken!

    Het moest er eens uit, laat nu de commentaar maar komen op mij! Ik weet dat er hier enkele ex-NMBS-ers op het forum zitten!

  • #2
    Re: Ik staak ook

    Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
    ...................

    Het moest er eens uit, laat nu de commentaar maar komen op mij! Ik weet dat er hier enkele ex-NMBS-ers op het forum zitten!
    yep...en niet alleen ex hoor.
    en het zijn nogal behoorlijk uit de kluiten gewassen personen.
    zou dus maar een toonje lager gaan zingen.)(
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Ik staak ook

      Met dat gestaak is het nogal wat tegenwoordig die hebben niet zo een slimme baas als de onze vroeger.
      Wij kregen met nieuwjaar altijd een dag uitbetaald met daar bovenop nog eens een bedrag voor de jaren dienst, dit was een gift van de firma dus.
      Wij hebben eens 1 dag gestaakt en wat zij onze baas, ge kunt naar je nieuwjaar fluiten en dat heeft me op al die jaren dat ik er gewerkt heb toch wel een 20 nieuwjaars gekost op de 36 jaar dat ik er gewerkt heb.
      Moesten alle bazen dat doen er zou wel minder gestaakt worden want het loopt toch wel de spuigaten uit.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: Ik staak ook

        Ik werk niet bij de NMBS, noch heb ik iets tegen jou.
        Ik neem regelmatig de trein en ben dat staken en gewoon reizigers kl*ten ook meer dan beu.
        Als er mij iemand een deftig antwoord kan geven voor al die stakingen mag hij dat gerust doen.

        Nu weet ik wel uit ervaring dat die traagrijdende treinen meestal zijn omdat de overwegen (lees: slagbomen) niet goed of helemaal niet werken.
        Je kan dan niet met een trein tegen 120 km/u een overweg naderen met het risico een kruisende auto
        (want de slagbomen blijven open en seinen werken mogelijks niet) mee te nemen.
        Dus ze rijden zeer traag die overweg over zodat ze ten alle tijde kunnen stoppen en zo schade voorkomen of zo klein mogelijk houden.

        tja, en die lach, ....ik kan de gelaatsuitdrukking van de bestuurder toch niet zien van in de auto.


        Ik denk dus dat je het probleem bij Infrabel moet zoeken (die de spoorwegen beheren en onderhouden)
        Het gaat dus om een technisch probleem ivm de spoorwegen zelf en niet om een staking of dergelijke.
        Je moet dus ook niet zo snel gaan zeggen van NMBS dit en dat....
        Ze zijn daar nogal voorzichtig en te begrijpen in dit geval.
        Vaak volstaat het om (zelfs voor niet-reizigers) even op railtime.be te gaan kijken en daar staat vaak de oorzaak van het probleem op een bepaalde lijn.


        Iemand een betere uitleg, laat maar weten
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #5
          Re: Ik staak ook

          Ik vind ook dat als iemand staakt dat maar voor het hoofdbureel moet gaan doen inplaats van het land te gijzelen.
          Bij de luchthavens juist van het zelfde tegen dan de werkmens op verlof gaat leggen ze het lam, ieder jaar steeds het zelfde schandalig vind ik dat.
          Als ik in die periode op reis zou gaan is het zeker niet via een belgise luchthaven.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: Ik staak ook

            Dat als de treinen traag binnen of buiten rijden te maken kan hebben met een defect weet ik, en dat begrijp ik ook.

            Maar ik heb zeker 1x in mijn leven geweten dat ze expres traag binnen reden om hun frustratie te uiten en dan kwamen ze nog toeterend binnen ook nog! Dat heeft toen bij mijn weten in het nieuws geweest.

            Maar dan begrijp ik nog niet waarom ze steeds een maandag nemen om te staken of een vrijdag, waarom niet in het weekend? Waarom rijden treinen en bussen niet als ze staken, ze kunnen toch beter WEL rijden, het op voorhand aankondigen in het nieuws dat er niet gecontroleerd wordt op de bussen en de treinen en dat iedereen gratis meemag? Nog veel naft oprijden zonder inkomsten, dan krijgen ze ook hun zin!

            Comment


            • #7
              Re: Ik staak ook

              Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
              Nog veel naft oprijden zonder inkomsten, dan krijgen ze ook hun zin!
              Nee want dan moeten ze werken, het is toch veel leuker om 's morgens in je bed te blijven liggen en te zeggen ik staak vandaag dan op te staan je job gewoon te gaan doen en je baas te "kl*ten".

              Stakingsrecht allemaal goed en wel, maar ze overdrijven hier in belgie op dit moment toch serieus. Het is crisis voor iedereen en misschien moeten we ons wel eens een beetje harder inspannen en iets meer verdragen dan altijd maar aan onszelf te denken. Ik zou veel van die stakers eens in China ofzo willen werken sturen. Ze zullen snel terug zijn!!
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #8
                Re: Ik staak ook

                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                Stakingsrecht allemaal goed en wel, maar ze overdrijven hier in belgie op dit moment toch serieus. Het is crisis voor iedereen en misschien moeten we ons wel eens een beetje harder inspannen en iets meer verdragen dan altijd maar aan onszelf te denken. Ik zou veel van die stakers eens in China ofzo willen werken sturen. Ze zullen snel terug zijn!!
                Ach mijn grootvader stond vroeger op om 02:00 of ten laatste 02:30u 's nachts en reed met de fiets naar A'pen om daar in den bouw te werken. Als hij rond of net na de middag gedaan had met werken reed hij met de fiets terug naar huis. Hij heeft in A'pen nog mee het bosuilstadion helpen bouwen. Als hij thuis was at hij snel nog een hap en reed weederom met zijn fiets naar het fietsfabriek om daar nog een volledige (of gedeeltelijke, afhankelijk hoe laat hij thuis was) late shift mee te draaien. Dit 5 dagen per week. De man had dus maar een nachtrus van 2 à3 uur echt waar! Vaak ging hij zaterdags nog werken ook. Enkel op zondag bleef hij iets langer liggen in zijn bed maar om 10:00 uur was hij present om naar de kerk te gaan. Die man was tevreden dat hij kon werken aan een simpel "préke" en heeft nooit gestaakt. Bij ons op het werk wordt er ook regelmatig gestaakt, de reden is me telkens niet duidelijk want ik heb het zeer goed op mijn werk en verdien genoeg. Als ik dan niet meedoe wordt er chagrijnig gereageerd door collega's en me verweten dat ik niet sollidair ben. Staken is ok voor mij, maar dan wel na de uren en zeker niet als de gewone man in de straat er de dupe van wordt.

                Ik hou mijn hart vast, Brinks (die staken dan weer voor een andere reden) is reeds 14 dagen aan het staken. Als de jongens van de NMBS dit horen zijn ze binnenkort misschien ook solidair en gooien ze de riem eraf voor 14 dagen ineens! Dan ligt het land helemaal lam.

                De vorige staking was bij mij een lachertje, de jongens van de Cargo (goederenvervoer) gingen staken, en de collega's van de passagierstreinen waren collegiaal en staakten mee, zoiets gaat er bij mij niet in. Bij de minste reden staken dat kan gewoon niet!

                Als het crisis is moet er harder gewerkt worden! In tijde van crisis minder hard werken voor meer geld dat gaat gewoonweg niet!

                Comment


                • #9
                  Re: Ik staak ook

                  Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Nee want dan moeten ze werken, het is toch veel leuker om 's morgens in je bed te blijven liggen en te zeggen ik staak vandaag dan op te staan je job gewoon te gaan doen en je baas te "kl*ten".

                  Stakingsrecht allemaal goed en wel, maar ze overdrijven hier in België op dit moment toch serieus. Het is crisis voor iedereen en misschien moeten we ons wel eens een beetje harder inspannen en iets meer verdragen dan altijd maar aan onszelf te denken. Ik zou veel van die stakers eens in China ofzo willen werken sturen. Ze zullen snel terug zijn!!
                  De crisis is er niet voor iedereen en een groot aantal zijn er zelfs beter van geworden.
                  De crisis is er voor arbeiders en bedienden.
                  De crisis is veroorzaakt door egoïsten die van 's morgens tot 's avonds constant
                  bezig waren met hun zelf.

                  Het klopt perfect en ik ben het er mee eens dat we meer van elkaar moeten verdragen
                  en iets minder aan onszelf moeten denken.
                  De luidkeels roepende "slachtoffers" van stakingen mogen hiermee alvast beginnen
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik staak ook

                    Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                    Ach mijn grootvader stond vroeger op om 02:00 of ten laatste 02:30u 's nachts en reed met de fiets naar A'pen om daar in den bouw te werken. Als hij rond of net na de middag gedaan had met werken reed hij met de fiets terug naar huis. Hij heeft in A'pen nog mee het bosuilstadion helpen bouwen. Als hij thuis was at hij snel nog een hap en reed weederom met zijn fiets naar het fietsfabriek om daar nog een volledige (of gedeeltelijke, afhankelijk hoe laat hij thuis was) late shift mee te draaien. Dit 5 dagen per week. De man had dus maar een nachtrus van 2 à3 uur echt waar! Vaak ging hij zaterdags nog werken ook. Enkel op zondag bleef hij iets langer liggen in zijn bed maar om 10:00 uur was hij present om naar de kerk te gaan. Die man was tevreden dat hij kon werken aan een simpel "préke" en heeft nooit gestaakt. Bij ons op het werk wordt er ook regelmatig gestaakt, de reden is me telkens niet duidelijk want ik heb het zeer goed op mijn werk en verdien genoeg. Als ik dan niet meedoe wordt er chagrijnig gereageerd door collega's en me verweten dat ik niet sollidair ben. Staken is ok voor mij, maar dan wel na de uren en zeker niet als de gewone man in de straat er de dupe van wordt.

                    Ik hou mijn hart vast, Brinks (die staken dan weer voor een andere reden) is reeds 14 dagen aan het staken. Als de jongens van de NMBS dit horen zijn ze binnenkort misschien ook solidair en gooien ze de riem eraf voor 14 dagen ineens! Dan ligt het land helemaal lam.

                    De vorige staking was bij mij een lachertje, de jongens van de Cargo (goederenvervoer) gingen staken, en de collega's van de passagierstreinen waren collegiaal en staakten mee, zoiets gaat er bij mij niet in. Bij de minste reden staken dat kan gewoon niet!

                    Als het crisis is moet er harder gewerkt worden! In tijde van crisis minder hard werken voor meer geld dat gaat gewoonweg niet!
                    Maar Steven toch
                    Het is andersoms.
                    Werkgevers willen dat er harder en langer gewerkt wordt voor minder geld.
                    Ik hoor onze politiekers en werkgeversorganisaties meer en meer praten over
                    de goede voorbeelden van onze buurlanden.
                    (Duitsland, Nederland)
                    De economie van Duitsland bijv. zit weer in de lift. De export boemt weer.
                    Het werkloosheidscijfer is drastisch gedaald.
                    Mooi he, zelfs schitterend.
                    Dat er meer dan 1,5 miljoen mensen werken aan hongerlonen, daar valt niemand over.
                    Dat er nog meer zijn, enkele miljoenen, die als uitzendkracht werken en NOOIT zeker
                    zijn van hun job en hun inkomen, daar wordt ook over gezwegen.
                    Stel je hierbij ook de vraag wie hier beter van wordt.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik staak ook

                      crisis wordt vaak gebruikt als excuus tegenwoordig.
                      Ik denk dat het ergste ondertussen wel door is, als ik zie dat er in veel 'crisis-sectoren' terug mensen worden gevraagd.

                      En aan de andere kant: wie wil werken zal werk hebben.
                      Maar we zijn allen onze rijke, luie leventje gewoon en dan minder gaan verdienen en harder werken zien we niet zitten. Is staken dan de oplossing, denk et niet.
                      Mag je je mening laten horen en moet men daar rekening mee houden, zeker wel.

                      Maar het is water bij de wijn doen voor beide partijen.
                      En dat vergeet men langs beide zijden.
                      De wereld draait op egoïsme en wordt zo meer en meer verziekt.
                      Het zal niet blijven duren.....
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik staak ook

                        Maandag toch geen staking.
                        www.digitalclickx.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik staak ook

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                          Met dat gestaak is het nogal wat tegenwoordig die hebben niet zo een slimme baas als de onze vroeger.
                          Wij kregen met nieuwjaar altijd een dag uitbetaald met daar bovenop nog eens een bedrag voor de jaren dienst, dit was een gift van de firma dus.
                          Wij hebben eens 1 dag gestaakt en wat zij onze baas, ge kunt naar je nieuwjaar fluiten en dat heeft me op al die jaren dat ik er gewerkt heb toch wel een 20 nieuwjaars gekost op de 36 jaar dat ik er gewerkt heb.
                          Moesten alle bazen dat doen er zou wel minder gestaakt worden want het loopt toch wel de spuigaten uit.
                          EEN HEEL JAAR UW AFDRAAIEN VOOR EEN PREMIE JAWATTE
                          en uw sociaal recht verloochenen

                          Andelen in plaats van opslag-
                          Kadookes voor de jaren dienst
                          beloningen voor het aanbrengen van nieuwe collega's
                          Verworven rechten inleveren voor werkzekerheid
                          Verhoogde flexibiliteit voor dezelfde reden
                          Vermindering sociale bijdrage voor tewerkstelling kansarme en laaggeschoolde
                          Financiele transactie met de winst,uit productie van de loontrekkers,
                          enz enz enz,
                          Wordt eens allemaal wakker.
                          https://ggpics.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik staak ook

                            Oorspronkelijk geplaatst door Digitalclickx Bekijk bericht
                            Maandag toch geen staking.
                            Lees dit artikel maar eens.

                            Lees vooral onderaan het artikel de reacties van het volk maar eens.
                            De reactie van de HLN.be lezers weet ik telkens te appreciëren. Ik sta blijkbaar niet alleen met mijn frustratie.

                            Sorry Theo, maar mijn mening blijft: staken kan maar dan buiten de uren.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik staak ook

                              Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht


                              EEN HEEL JAAR UW AFDRAAIEN VOOR EEN PREMIE JAWATTE
                              en uw sociaal recht verloochenen

                              Andelen in plaats van opslag-
                              Kadookes voor de jaren dienst
                              beloningen voor het aanbrengen van nieuwe collega's
                              Verworven rechten inleveren voor werkzekerheid
                              Verhoogde flexibiliteit voor dezelfde reden
                              Vermindering sociale bijdrage voor tewerkstelling kansarme en laaggeschoolde
                              Financiele transactie met de winst,uit productie van de loontrekkers,
                              enz enz enz,
                              Wordt eens allemaal wakker.
                              Straf de bazen/direktie dan he, niet (de) uw kollega's werknemers
                              Last edited by toerist; 10 november 2010, 18:06.
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment

                              Working...
                              X