Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moderators, lange tenen en kort lontje?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moderators, lange tenen en kort lontje?

    Algemeen dus...

    Nog niet zo lang geleden post ik een repliek op een post om tot de conclusie te komen dat een deel van de post verwijderd werd.
    Daarop motiveer ik waarom ik die post had geplaatst met de bemerking dat mijn eerste idee dus wel degelijk correct was. Die post werd volledig verwijderd, zonder PM, zonder reden, zonder whatever..... foetsie, gone with the wind, weg......

    Bij deze komt het woord "censuur" heel hard bij me op. Censuur die de laatste jaren erger en erger geworden is. Iedereen heeft een mening over alles, doch als die mening te sterk afwijkt van de mening van bepaalde mensen, die dan blijkbaar ook nog de macht hebben om hun macht te gebruiken, verdwijnen posts of zelfs posters.

    Waar is de tijd dat hier nog ernstige discussies gevoerd werden over van alles en nog wat, en foto's in het bijzonder? Met het verdwijnen van bepaalde personen van dit forum is eveneens een bepaald soort "kwaliteit" verdwenen.
    Het is eigen aan een forum dat dit evolueert, maar zoals ik het ervaar evolueert het de foute kant op.
    Ik ben nu voor de fun de heeeel oude topics aan het herlezen..... Interessant, en een echte aanrader voor velen hier.

    We zijn hier (hoop ik) toch allemaal volwassen mensen zou ik verwachten....

    just my 2 cents


    bij de weg: ik wil niet alle mods over dezelfde kam scheren
    Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

  • #2
    Re: Moderators, lange tenen en kort lontje?

    Bij elke reactie die verwijderd of aangepast wordt, staat vermeld welke mod de ingreep deed en ook waarom.
    Ik stel voor dat je die moderator in kwestie aanspreekt voor meer duidelijkheid omtrent de ingreep.

    Daarnaast werd nog maar zopas (ook op vraag van veel forumleden) naar aanleiding van een aantal flame-topics en aanvallen op BD, beslist dat er door de moderatoren veel strikter, rapper en strenger zal worden opgetreden tegen het overtreden van de forumregels.

    discussies zijn steeds boeiend en leerlijk maar niet optreden tegen het overtreden van forumregels leidt vlug naar anarchie.

    zie :
    http://forum.belgiumdigital.com/f19/...ml#post2884654


    devid

    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Moderators, lange tenen en kort lontje?

      Ik was een dergelijk topic al aan het verwachten.

      Mijn idee is dat moderatoren de plicht hebben om streng te modereren als er echt 'subversieve' topics gestart worden. Hoe wil je nu dat er steeds vergevingsgezing gereageerd wordt, als het altijd dezelfde mensen zijn die echte aanvallen lanceren.
      Kwaliteit heeft daar weinig mee te maken hoor.

      Van mij mag de beste fotograaf hier vertrekken als ie steeds aanvallen lanceert op de forumleiding en RVB.

      Ik zit zelf ook in een VZW in het bestuur (Judo), en af en toe moet je als bestuur echt zeggen hoe het staat. En als je daardoor een goed judoka verliest, too bad. Niets doen betekent dan gewoon de ondergang doordat er anderen weglopen.

      Comment


      • #4
        Re: Moderators, lange tenen en kort lontje?

        1.6. Moderatie van het forum

        Het forum van Belgiumdigital wordt actief gemodereerd.

        We vragen je om begrip op te brengen voor de interventies van de moderators. Het is onmogelijk om voor alle mogelijke situaties eenvoudige maar perfect sluitende regeltjes op te stellen, en evenmin om in alle omstandigheden in ieders ogen goed te doen.


        Wanneer je post is gemodereerd of gewist, en je vindt dat dit onterecht gebeurde, stuur dan een mail of privaat bericht naar de moderator in kwestie of naar de beheerder van het forum.(( Ga hierover niet in openlijke discussie op het publieke forum)) dergelijke berichten zijn ongepast en zullen zonder meer verwijderd worden!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Moderators, lange tenen en kort lontje?

          [QUOTE=devid;2887986][COLOR="Blue"]Bij elke reactie die verwijderd of aangepast wordt, staat vermeld welke mod de ingreep deed en ook waarom.
          Ik stel voor dat je die moderator in kwestie aanspreekt voor meer duidelijkheid omtrent de ingreep.
          [/URL]


          Het bericht is z'n geheel verwijderd, ik zou dus begot niet weten wie het verwijderd heeft en waarom. vandaar mijn verontwaardiging. Een PM had wel op zijn plaats geweest dacht ik zo.

          in het volgende topic: http://forum.belgiumdigital.com/f41/nsfw-337238.html krijg ik volgende zin te lezen, geplaatst door ene "Koen": "Laatst gewijzigd door Koen; 8 november 2010 om 17:39. Reden: off topic geleuter verwijderd. Ruikt naar provocatie na mededeling van forumleiding! "

          Ruikt naar provocatie....... Ruikt?????

          een paar posts hoger staat inderdaad dit te lezen:

          Mod Koen : Alle off-topic commentaren en persoonlijke aanvallen werden verwijderd! Hou dit topic nu netjes!

          Persoonlijk vond ik m'n repliek zeer netjes en zeker geen "geleuter"....

          Dus reageer ik, waarop m'n hele antwoord gewoon verdwijnt, zonder vermelding noch PM.
          Als je niet matuur genoeg bent om een ernstige en onderbouwde discussie aan te gaan, ben je in mijn ogen ook niet matuur genoeg om een forum te modereren.
          Waarschijnlijk haal ik me hier heel wat woede mee op m'n nek, maar de kommaneukerij, de regelneverij, de ik-kan-toch-lekker-berichtjes-verwijderen mentaliteit (die je op alle fora tegenkomt, btw) vind ik gewoon over the top.

          Ik vraag me nog steeds af waarom ik niet mocht vermelden dat ik de betreffende foto NIET NSFW vond?
          Als dit al niet mag in de topic zelf, moet ik dan een nieuwe topic aanmaken om te zeggen dat ik een andere topic niet NSFW vind en dat sommige mensen een bekrompen visie hebben over het onderwerp "naakt"? Een streepje bloot vlees is tegenwoordig (toch op BD) al "NSFW".

          De tag NSFW trekt natuurlijk bezoekers.....
          Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

          Comment


          • #6
            Re: Moderators, lange tenen en kort lontje?

            Het gaat niet over een bekrompen visie te hebben over naakt, maar wel een verwittiging naar de surfer toe dat de inhoud naakte beelden bevat. Niet alle werkgevers kunnen appreciëren dat je het netwerk gebruikt (al dan niet tijdens pauze) om zo'n beelden te bekijken.
            Het vermelden door jou is off-topic en werd waarschijnlijk daarom gewist, het is trouwens nog steeds aan de topic starter om te bepalen of iets nsfw is of niet...

            Gr., Olivier

            Comment


            • #7
              Re: Moderators, lange tenen en kort lontje?

              dat is ook een manier om een discussie uit de weg te gaan natuurlijk
              Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

              Comment


              • #8
                Re: Moderators, lange tenen en kort lontje?

                Oorspronkelijk geplaatst door jupilleke Bekijk bericht
                dat is ook een manier om een discussie uit de weg te gaan natuurlijk
                Volgens mij helemaal niet. Ik denk dat je ondertussen toch al een mooi antwoord gekregen hebt waarom jouw post gemodereerd werd. Had het - naar jou toe - op een betere manier gestaafd kunnen worden? waarschijnlijk wel, maar met hetgeen ik er hier nu over gelezen heb denk ik wel dat de mod de juiste beslissing nam.

                C.
                People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
                http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

                Comment


                • #9
                  Re: Moderators, lange tenen en kort lontje?

                  We zijn hier (hoop ik) toch allemaal volwassen mensen zou ik verwachten....
                  Nee, jammer genoeg niet ... en da's nu net het probleem waarmee Mod's geconfronteerd werden. En de reden waarom ze nu plots strikter modereren.

                  Heb vorige week ook comm. van mezelf zien "verdwijnen", ook ik was hiermee niet 100% mee akkoord maar kan moeilijk een "strikter" beleid voor anderen aanvaardbaar vinden maar niet voor mezelf
                  The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moderators, lange tenen en kort lontje?

                    Gesloten - waarom lees in je artikel 1.8 van het forumreglement en in het topic "Goede afspraken maken goede vrienden" in Mededelingen

                    Comment

                    Working...
                    X