Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik kan niet kiezen !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik kan niet kiezen !!

    Hallo,

    Ik ben van plan om een nieuwe body aan te schaffen, maar ik kan niet kiezen.
    Ik heb google enz.. al afgezocht en gelezen, maar ik geraak er niet uit !

    Het gaat namelijk tussen Canon 1D MK IV en Nikon D3s
    ik zou hem vooral gebruiken voor Natuurfotografie! ik kies vooral tussen deze 2 modellen omdat ik wel van Veel Fps hou.

    Vriendelijke groeten,
    Peter.
    I Believe in Mother Nature...
    That's my religion..!!!
    Ecko....

  • #2
    Re: Ik kan niet kiezen !!

    als natuur=beestjes... dan zou ik de canon nemen, die heeft een 1.3 crop, dan kom je toch wat dichter bij... Ook voor landschap zal dit voldoen, maar ik neem aan dat je daar de hoge fps niet voor nodig hebt...

    D3s eerder voor portret, concert, sport...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Ik kan niet kiezen !!

      Met de D3s kun je ook natuurfotografie doen...................
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

      Comment


      • #4
        Re: Ik kan niet kiezen !!

        Persoonlijk zou ik ook voor de canon gaan , gewoon omdat Canon meer en betaalbaarder tele en zoom lenzen heeft . En aangezien je die vooral nodig hebt bij natuurfotografie is dat meegenomen.
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

        Comment


        • #5
          Re: Ik kan niet kiezen !!

          zou ook gaan voor een Canon hoor.
          maar mocht je ooit concertfotografie overwegen, dan kan je beter een Nikon kopen heb ik hier ergens gelezen)(.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Ik kan niet kiezen !!

            Beide erg goede camera's...pick one and don't look back


            Ook al nagedacht over lenzen erbij? Gezien de keuze voor Canon of Nikon vermoed ik dat je die nog niet hebt?

            Als je nog geen ervaring met SLR toestellen hebt zijn beide genoemde toestellen wel een uitdaging om onder de knie te krijgen, zal een leuk leerproces worden
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: Ik kan niet kiezen !!

              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht

              Als je nog geen ervaring met SLR toestellen hebt zijn beide genoemde toestellen wel een uitdaging om onder de knie te krijgen, zal een leuk leerproces worden
              heeft ie wel hoor!
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Ik kan niet kiezen !!

                Best ook 's de camera's vastpakken om te zien hoe ze in je hand liggen. De ene camera is de andere niet.
                http://www.myricreaties.be

                Comment


                • #9
                  Re: Ik kan niet kiezen !!

                  Ik kan alleen maar over de 1D markIV praten.
                  Ik heb die nu sinds eind september.

                  1 woord = Subliem

                  Kleuren, scherpte, AF, iso, gebruiksgemak, snelheid, enz,............

                  Zowel voor studio en reportages outdoor...
                  Zeer robust (ZELFS IN DE GIETENDE REGEN)

                  Al zou ik wel eens graag de Nikon 3ds eens willen proberen (lijkt me ook een beest)
                  CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik kan niet kiezen !!

                    Beide toestellen zijn inderdaad niet de makkelijkste om onder de knie te krijgen. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt, maar op automatisch werken is er niet echt bij. Kan wel maar dan heb je beter een middenklasse toestel.
                    Ik zou een lijstje maken met spec's en ook naar de lenzen kijken. Voor natuurfotografie (dieren) is een lange tele nodig (600mm en meer), crop toestellen zijn hier in het voordeel naar lenzen toe. Ook met veel Mpix kan je wat meer croppen. Ook welke lens je wil en je budget zijn belangrijk. Een 1D kopen om vervolgens een 70-300/4-5.6 te gebruiken is ook niet de beste keuze.

                    De 1D mkIV heeft 16Mpix vs 12 voor de D3
                    De 1D is 1.3x crop vs FF
                    De D3 heeft een iets betere AF qua tracking, vermoedelijk dank zij de kleurenmatrix, maar een 1D IV is ook een dijk van een camera. Snelheid bij beide toestellen is in ieder geval indrukwekkend.
                    Bij Canon heb je de betaalbare 100-400/4.5-5.6. Nikon heeft de prijzige maar uitstekende 200-400/4. De meeste prime lenzen zijn bij Canon net iets aantrekkelijk geprijsd tov Nikon. Uiteraard kan je bvb een Sigma 300-800 kopen maar deze heeft geen "weahter-sealing" en geen beeldstabilisatie. Zoals de meeste van deze andere merken lenzen. Al komen zowel Tamron en Sigma stilaan met OS lenzen op de markt. Maar weather-sealing blijft wel ontbreken.

                    Ik zou zeggen vertel eens wat meer van waar je komt en wat je wil doen. Denk ook aan het gewicht.
                    Te veel lenzen en te weinig tijd.
                    http://pentaxlenstest.blogspot.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik kan niet kiezen !!

                      Last edited by am-staff; 10 november 2010, 22:12. Reden: verkeerde link
                      2 body's en wat lenzen ..

                      older and wiser ... my arse

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik kan niet kiezen !!

                        Wat heb je nu aan body/lenzen?
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik kan niet kiezen !!

                          Bedankt allemaal voor de vele reactie's. Ik ben er al een stuk wijzer van geworden..

                          Ik heb op deze moment alleen nog maar Sigma 150-500mm en sigma 150mm macro. Mijn bedoeling is natuurlijk wel als ik een van de body's heb, te sparen voor een prime lens 600mm.

                          Mijn eerste body was een canon 400D, daarna een Canon 5d MK II.

                          Groeten,
                          Peter
                          I Believe in Mother Nature...
                          That's my religion..!!!
                          Ecko....

                          Comment

                          Working...
                          X